Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Mina EKK låter inte nasalt iallafall
då ingår det även att inte låta så jävla nasalt och illa heller som Ekk gör.
Hos mig lät de inte alls Smile
Mayro skrev:Rydberg skrev:Mina EKK låter inte nasalt iallafall
Njaa... Dina burkar är väl byggda samt utprovade osv med Ekk. Så det kan ju då bli rätt kan man inse o anse..medans i resten av världen är det nog en synnerligen ovanlig ledare att använda gissar jag....
Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Mina EKK låter inte nasalt iallafall
Njaa... Dina burkar är väl byggda samt utprovade osv med Ekk. Så det kan ju då bli rätt kan man inse o anse..medans i resten av världen är det nog en synnerligen ovanlig ledare att använda gissar jag....
Så Ingvar har designat in en ekk-nasla-kompensering i sina högtalare mao
Mayro skrev:Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Mina EKK låter inte nasalt iallafall
Så Ingvar har designat in en ekk-nasla-kompensering i sina högtalare mao
fånar du dig eller är du bara du själv![]()
Lägg av rydberg...
Att de är designade med en vissa serieegenskaper är ju sant. I korta längde ska man ju t.ex. använda ringledare (EKUA) då det ger samma egenskaper. Nu säger ju Mayro att EKUA och EKK inte låter likadant, även om de vid de olika längderna har samma serieegenskaper. EKK låter tydligen nasalt vilket EKUA inte gör, mao det måste finnas en nasalfaktor med (om nu Mayros hypotes skulle vara riktig). Eftersom mina högtalare INTE låter nasalt med EKK måste de ju, enligt Mayros hypotes, ha en kompensering för den nasala faktorn.nolimitsoya skrev:Om jag inte missförstått det hade ju Mayros förra burkar ett slags telefontrådskompensering (gillade förstärkare med hög utimpedans), så helt galet är det väl inte att se Ingvars högtalare som EKK-kompenserade?
Mayro skrev:Njaa... Dina burkar är väl byggda samt utprovade osv med Ekk. Så det kan ju då bli rätt kan man inse o anse..medans i resten av världen är det nog en synnerligen ovanlig ledare att använda gissar jag....
Mayro skrev:Asså alvar nu rydberg.. Folk jag INTE känner närmare skiter jag i om dom är korkade.. men du har blivit lite närmare bekant numera och därför förväntar jag mig en del mer av dig än så här att du sitter gör dig löjlig på min bekostnad.
Mayro skrev:Asså alvar nu rydberg.. Folk jag INTE känner närmare skiter jag i om dom är korkade.. men du har blivit lite närmare bekant numera och därför förväntar jag mig en del mer av dig än så här att du sitter gör dig löjlig på min bekostnad.
Nu säger ju Mayro att EKUA och EKK inte låter likadant,
Mayro skrev:Tvett. jag besvarar dig nog OM du är trevlig HELA tiden och inte otrevlig ena inlägget o nästa verkar trevlig om vart annat...
nej jag sysslar inte med dessa BT tester. och kommer inte heller göra det. Deltar däremot gärna i ANDRAS om jag får tillfälle nån gång.
Detsamma. Ply fick vara kvar hos mig med, mest för att den är behändigare. Ljudmässigt var det noll skillnad vilket måste göra EKK till marknadens prisvärdaste kabel!Ragnwald skrev:...Har kört med Ply i många år ...
Rydberg skrev:Mayro skrev:Asså alvar nu rydberg.. Folk jag INTE känner närmare skiter jag i om dom är korkade.. men du har blivit lite närmare bekant numera och därför förväntar jag mig en del mer av dig än så här att du sitter gör dig löjlig på min bekostnad.
Innan du förväntar dig en massa kanske du borde tänka på vad du själv häver ur dig. Mycket skit kan jag ta men det finns en gräns.......
Kaffekoppen skrev:Detsamma. Ply fick vara kvar hos mig med, mest för att den är behändigare. Ljudmässigt var det noll skillnad vilket måste göra EKK till marknadens prisvärdaste kabel!Ragnwald skrev:...Har kört med Ply i många år ...
Dahlqvist skrev:Bara du tar ett som är avsett för att löda elektronik så går det bra - inget karosseritenn alltså.![]()
Observera att det dock är mycket lättare att löda dåligt än att göra ett dåligt val av lödtenn. Skall man löda tjocka kablar (t.ex. sammanvirade EKK med en banankontakt) kan det vara en god idé att använda sig av lite rejäla doningar vid lödning. En liten käck lödpenna från Weller kan vara aldrig så smutt vid elektronikarbetent men spetsen kan knäpperligen lagra tillräckligt mycket värme för att värma upp en större massa metall. Nä, grova grejor värmer bäst.
/D
subjektivisten skrev:Så köpa denna billiga kolv på biltema är inte att tänka på?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=77703
Och till det köpa http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=125226
subjektivisten skrev:Bör jag köpa krympslang till detta med? Och vilken storlek då (Svalander har 12,7, 9,5, 6,3 mm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster