meanmachine skrev:VÄldigt mycket intressant läsning hittills i tråden.
Verkligen roligt.
Har brått att starta datorn var ledig stund och gå igenom.
Har några frågor som aldrig besvarats.
1) Skulle resutater av en F/E test bli samma om säg 20st utomstående fick testa?
2) Är de så att inte alla saker på rekommenderatlistan är F/E testade?
3) Säger F/E ingen om mängen info mer ellermindre. Då jag upptäcker att mer info finns på skiva med min nuvarande CD än Denon dcd-695 som finns på lista. alltså kan man få infotapp trotts att man klarat F/E ofärgat?
Hej, till och från är den givande, men mycket har tagits förut och infon finns på forumet.
1) Inte alls säkert. Med en så stor lyssningsgrupp kan man påverka varandra. Dessutom vill man ha personer som är tränade, betydligt mer än jag är, på att höra nyanser. Det är alltså en möjlighet att de skulle tycka fler apparater är transparanta än LTS gör.
2) Det är jag osäker på
3) Sånna där upptäkter har jag också gjort, inte med elektronik, men med högtalare. Det är häftigt när man upptäcker nya saker i musiken, det blir som om man fått en ny skiva

Eftersom det används ett antal musikstycken som är avsedda att täcka in apparatens "arbetsområde" tycker man att det inte borde kunna hända kanske, men det är väl inte omöjligt. Jag vet inte om DCD-695 var F/E-testad