meanmachine skrev:Precis. Vad är så skoj...
Förmodligen en förbättringstgärd som föreslagits Bryston och som de även ska ha implementerat. Behovet framkom efter F/E-lyssning.
Så kul var det...
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Ja så klart. Du vill visa att det "fina" använder dumma säljtrix som ultra hiend osv klart de gör alla stora bolag har blitt ålagda en säljavd med sliskiga säljare. Precis som samsung som titulerar sitt biopaket för 7papp som hiend 8)
AVR4000 skrev:meanmachine skrev:Ja så klart. Du vill visa att det "fina" använder dumma säljtrix som ultra hiend osv klart de gör alla stora bolag har blitt ålagda en säljavd med sliskiga säljare. Precis som samsung som titulerar sitt biopaket för 7papp som hiend
En affär som heter PåAv (onoff) har gått ut med att highend kommer från Samsung och kostar 2000 kronor. Det är en DVD-spelare.
Säga vad man vill om highend, produkter med pris som högprioriterad egenskap (framför prestanda) är inte highend.
meanmachine skrev:Det var ju i possitiv bemärkelse med du Tvett verkar inte kunna se med ofärgade ögon för att vara en som gillar ofärgat i övrigt undrar om öronene är ofärgade eftersom det är hopkopplade med samma hjärna
Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Vad tycker du Flint? Sprid din visdom över frågan.
Jag har redan svarat och öst visdom ur min digra kunskapsbank. Men det är väl som vanligt kasta pärlor till osv...
Flint skrev:Som jag ser det var de här begreppen från början bara en rent ekonomisk indelning från branschens sida. Senare har köparna/kunderna tolkat in kvalitetsbegrepp och prisvärdhet osv.
Kaffekoppen skrev:Men det säger inte så mycket om din syn och hur den samstämmer eller skilljer sig från den bilden. Jag undrar ju vad du tycker, det är ju därför jag frågar.
1. Genom att handla sig onödigt dyra apparater och glänsa med prislappen som alltid bör sitta kvar. Det prisområdet kallar jag hajend. Går lättast att räkna i hela hundratusenenheter.
2. Genom att med tekniska data och transparensonani tävla sig fram till den bästa (sett ur den egna ofärgade synvinkeln) phonogramåtergifvaren. Obs att jag här har försökt undvika fula och nedvärderande ord. Denna grupp verkar hamna i MidFi och LowEnd.
Flint skrev:Det finns inom HiFi två sätt att stärka sitt självförtroende... ...2. Genom att med tekniska data och transparensonani tävla sig fram till den bästa (sett ur den egna ofärgade synvinkeln) phonogramåtergifvaren. Obs att jag här har försökt undvika fula och nedvärderande ord.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster