Uppdareing och fundering:
Mayro skrev:Keffekoppen min vän. Du BÖR verkligen ta redan på MER om mig och mitt hifiliv nu innan du fortsätter inte fatta jag har torrt på fötterna.... JO det duger med vad jag säger.. Den är ofärgad jämfört MED masterbandet direkt i en världsrenomerad studio .... Altså den spelar exakt på samma sätt som det låter i studion. Man hör NOLL skillnad mellan denna DVD och masterbandet..
Hmm, funderade på en sak. Hur lyssnar man på ett masterband utan att ha en apparat att lyssna med? Masterbandet ensamt låter väl inte, mer än att det kanske kan prassla lite.
Är du säker på att du inte menar att Muse-spelarens elektronik ger en
uppspelning av den digitala informationen som är identisk med masterbandspelarens uppspelningselektronik eller nått liknande?? Jag är ingen inspelningstekniker, men kanske någon kan sprida ljus över detta?
Det bevisar inte att någon av dem är korrekt. Bara att de i den specifika situationen upplevdes vara likadana. Det verkar lurigt att genomföra testet som du föreslår, Jag var nog för snabb.
Men man kan fortfarande F/E-testa Muse mot Pioneer med en mängd musikstycken, kanske mot någon gemensam godkänd referens... vad vet jag?
Mayro skrev:Vi kan prova själva så kommer inte resultaten ut.. utan du tar till dig det du hör och handlar därefter själv.. Ett bra sätt det tycker jag kaffekoppen.. Här handlar det INTE om att vinna. Det handlar om att få bästa tänkbara diskution där mesta möjliga förbättring kommer ut ifrån den..

Jo.. just det. Problemet är väl att jag inte är tränad nog för att höra små nyansskilnader

Men jag är med dig. Det är roligt nog att prova och någon prestige har inte jag iallafall

Skall man få nått vettigt av det behöver det nog göras på rätt sätt - och då är inte jag i lyssningspanelen