F/E vetenskap eller Dogm

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

F/E. Vetenskap eller Dogm

Vetenskap
85
69%
Dogm (=lära)
38
31%

Antal röster : 123

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 18:32

Haakan_W skrev:jag måste säga att jag har aldrig riktigt hört dig mayro säga exakt vad du menar utförligt då du alltid dissar fe lyssningar?

kan du inte en gång för alla skriva exakt vad det är som gör att det är en dålig metod?

Det ÄR skrivet så måna ggr redan så jag gör det inte. Dessutom åkte jag ut OM jag gjorde det min vän.. :lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
solidstate_inaktiverad

Inläggav solidstate_inaktiverad » 2007-03-15 18:38

Flint skrev:
solidstate skrev:
Flint skrev:Jag tror att Dr. Gallerström börjar återfalla i vanebeteende.

Ja, det är väl sådana man brukar återfalla i. Nästan definitionen på vad en vana är liksom. :D

/SS

Därom råder ingen diskrepans i våra annars ganska differentierade synsätt.

Trots att du anser att våra synsett är ganska differentierade, tror jag motsatsen.

Jag både förstår och sympatiserar med dina infallsvinklar och synsett. Däremot kan jag tänka mig att vi har ganska olika smak, men jag är inte säker på det heller. 8)

/SS

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 18:50

Uppdareing och fundering:

Mayro skrev:Keffekoppen min vän. Du BÖR verkligen ta redan på MER om mig och mitt hifiliv nu innan du fortsätter inte fatta jag har torrt på fötterna.... JO det duger med vad jag säger.. Den är ofärgad jämfört MED masterbandet direkt i en världsrenomerad studio .... Altså den spelar exakt på samma sätt som det låter i studion. Man hör NOLL skillnad mellan denna DVD och masterbandet..
Hmm, funderade på en sak. Hur lyssnar man på ett masterband utan att ha en apparat att lyssna med? Masterbandet ensamt låter väl inte, mer än att det kanske kan prassla lite. :wink:

Är du säker på att du inte menar att Muse-spelarens elektronik ger en uppspelning av den digitala informationen som är identisk med masterbandspelarens uppspelningselektronik eller nått liknande?? Jag är ingen inspelningstekniker, men kanske någon kan sprida ljus över detta?

Det bevisar inte att någon av dem är korrekt. Bara att de i den specifika situationen upplevdes vara likadana. Det verkar lurigt att genomföra testet som du föreslår, Jag var nog för snabb.

Men man kan fortfarande F/E-testa Muse mot Pioneer med en mängd musikstycken, kanske mot någon gemensam godkänd referens... vad vet jag?

Mayro skrev:Vi kan prova själva så kommer inte resultaten ut.. utan du tar till dig det du hör och handlar därefter själv.. Ett bra sätt det tycker jag kaffekoppen.. Här handlar det INTE om att vinna. Det handlar om att få bästa tänkbara diskution där mesta möjliga förbättring kommer ut ifrån den.. :)
Jo.. just det. Problemet är väl att jag inte är tränad nog för att höra små nyansskilnader :) Men jag är med dig. Det är roligt nog att prova och någon prestige har inte jag iallafall :) Skall man få nått vettigt av det behöver det nog göras på rätt sätt - och då är inte jag i lyssningspanelen 8)

Användarvisningsbild
mikke_musik

Inläggav mikke_musik » 2007-03-15 18:50

Hej igen Mayro!

Jag ställde en fråga till dig igår som jag tror att du har missat ibland alla poster som kommit in i den här tråden sedan dess, eller så har du sett den men har inte lust att svara. Det är helt ok om du inte vill svara men om du har tid och lust att svara skulle jag verkligen läsa ditt svar med stort intresse.

Jag har en fundering angående ditt uttalande nedan:

Mayro skrev:vi kan ju göra så här. jag har tillgång till 24/96 upptagningar som enligt Kevin Halvarson på muse som byggt grejorna i studion för fixa inspelningarna hävdar är EXAKT kopia av mastertejpen OM det spelas via en Muse dvd spelare.. jag har även tillgång till en sådan spelare...

Så.. vi spelar denna muse dvd med 24/96 så slår vi på pioneer med densamma skiva.. och OM då INTE pioneeren låter exakt lika så vet ni ..

Sedan fortsätter vi diskutionen om denna fe metod... :wink:

Vad händer om Muse DVD-spelaren spelar alla skivor med 10dB höjning i till exempel basregistret, och DVD'n är motsvarande sänkt i samma register? Då låter det ju naturligtvis inte så bra om man spelar samma DVD i en annan DVD-spelare som inte har denna höjning. Menar du att man då säga att den spelaren är sämre?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 18:52

Är du säker på att du inte menar att Muse-spelarens elektronik ger en uppspelning av den digitala informationen som är identisk med masterbandspelarens uppspelningselektronik eller nått liknande

Så korrekt så skrivet..Så spelar man den tidens muse dvd med skivan så skall det enligt dåtidens folk som var inblandade i studio samt konstruerandet låta så lika så man inte kunde skilja dom åt...

Så det BORDE väl kunna vara ett skoj test att göra ..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2007-03-15 18:53

Mayro skrev:Det ÄR skrivet så måna ggr redan så jag gör det inte. Dessutom åkte jag ut OM jag gjorde det min vän.. :lol:

Jag har läst tresiffrig antal inlägg från dig Mayro i f/e-lyssningstrådar men inte hittat det som Haakan efterlyser heller (du är en mästare på att undvika sakfrågorna). Det jag däremot hittat är du säger att det är orimligt* att t.ex. NAD208 inte skulle färgar hörbart. Mao, du utgår i från de rekade produkterna och sågar metoden.

*=Hur du gör den analysen är ju ett mysterium i sig.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 18:57

mikke_musik

tror du fick svaret . Den kombon SKALL enligt sagt låta exakt som i studion...Så därmed är det inga höjanden hit eller dit... utan det ljud som spelas...

Därmed kan man glömma detta med olika laster osv och bara höra OM dom faktiskt lirar lika.. Det KAN ju hända dom gör så och JAG får ett bevis för att fe testen ÄR relevant samt trovärdigare än jag nu bedömmer den..

Jag är INTE ute här för att ha rätt. Jag vill bara VETA vad som är vad.. inget annat.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 18:59

Mayro skrev:
Är du säker på att du inte menar att Muse-spelarens elektronik ger en uppspelning av den digitala informationen som är identisk med masterbandspelarens uppspelningselektronik eller nått liknande

Så korrekt så skrivet..Så spelar man den tidens muse dvd med skivan så skall det enligt dåtidens folk som var inblandade i studio samt konstruerandet låta så lika så man inte kunde skilja dom åt...

Så det BORDE väl kunna vara ett skoj test att göra ..
Det säger ju bara hur de kompletterar varandra, inte om det är korrekt, lite som Micke_musik är inne på även om det är lite krystat.

Har de testat den där skivan på någon annan spelare och fått ett identiskt resultat, eller funkar det bara med Muse-spelaren?

Jag tror det kommer sluta med att Mayro blir en F/E-test förespråkare :) :)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 19:01

Kaffekoppen skrev:Nu är jag inte vald än, så det är verkligen för tidigt att tilltala mig blivande ordföranden.

Se till att få ut den där f¤rbannade tidningen i tid. Håll bäst f/e-datum.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2007-03-15 19:02

Ursäkta Ot, men är det bara Flint och jag som misstänker att
solidstate och iö, är två sidor av samma mynt ? :wink:
(om jag tagit fel ang. dig Flint så ber jag om ursäkt !)

/ La

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-15 19:03

Mayro skrev:
Haakan_W skrev:jag måste säga att jag har aldrig riktigt hört dig mayro säga exakt vad du menar utförligt då du alltid dissar fe lyssningar?

kan du inte en gång för alla skriva exakt vad det är som gör att det är en dålig metod?

Det ÄR skrivet så måna ggr redan så jag gör det inte.
Du har inte skrivit något i den här tråden, i alla fall. Förutom en massa om LTS och rekommendationer, men det är ju inte det vi frågar om. I alla fall inte jag, utan jag vill veta vad du har för tekniska grunder att dissa F/E-metoden.

Skall vi säga tredje gången gillt? Jag kopierar frågorna jag skrev för två dagar sedan:
1) Vad tror du att ett F/E-lyssningstest resulterar i?
2) Vad tror du att man har för användning av resultatet från ett F/E-lyssningstest?
3) Hur skulle du vilja förklara tillvägagångssättet vid F/E-lyssning?
4) Vad anser du är de stora svagheterna med F/E-lyssning?

Kan du göra detta utan att referera till de i ditt tycke helt orimliga apparatrekommendationerna? Alltså att enbart kommentera F/E-lyssning i sak?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 19:08

Kaffekoppen skrev:Jag tror det kommer sluta med att Mayro blir en F/E-test förespråkare :) :)

Ser inget fel i det. Den förre LTS-ordföranden kanske kommer att hitta något Nirvanskt i att linda utgångstrafo till sina omotkopplade SE-steg. Murar hava fallit och berg hava smällt av tidigare. "Inget är omöjligt och spänningen är olidlig" som det brukar heta i frågesporterna på TV. Förmodligen menar dom inte vinkelvolt som vi, men ändå.
Senast redigerad av Flint 2007-03-15 19:12, redigerad totalt 1 gång.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 19:08

Flint skrev:
Kaffekoppen skrev:Nu är jag inte vald än, så det är verkligen för tidigt att tilltala mig blivande ordföranden.

Se till att få ut den där f¤rbannade tidningen i tid. Håll bäst f/e-datum.
Det är ett löfte att det är en målsättning. Kraft kommer läggas på både tidplan och innehåll. Mer krav och större befogenheter på chefsredaktören. Om jag får min vilja igenom.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 19:15

Almen.

Igen då. NEj jag tänker INTE sitta denna tråd också med upprepande av vad jag skrivit tidigare i denna fråga över tiotals sidor.. Har ÄVEN du så kort minne så får detta vara ditt problem. Jag har deltagit i samma diskutioner nu så minns man inte så skippar jag att repetera.. Enkelt.. Respekten för VAD folk säger kanske ökar då man inte tjatar..

och jag VET vad fe testen gör och hur den går till osv osv.. Så lägg av.. Testen är inte ok enligt mina tankar.. och NÄR man diskuterar utifrån att så KAN vara fallet så är jag med. Så länge man tror JAG ens KAN visa ett fel jag inte själv vet ver det är mer än att rimligheten säger där MÅSTE finnas nåt som inte bara stämmer..

Denna FE test verkar verkligen innehålla dynamitproblem... För den som säger ett ord om den blir totalt jävla sågad. väldigt väldigt förvånande anser jag.. Så NU är jag verkligen nyfiken på VAD som kan gömma sig där bakom . För att det drar igång som det gjort här på forumet för man bara tar upp metoden eller dess trovärdighet så .. ja vad säger man.. detta är ju så sjukt så man fattar det knappt..

Svallvågorna är ju som tsunamisar ... 8O

Ta och sansa ner er lite.... Vi diskuterar en testmetod. tror en del drar aningen stora växlar här... det är en hobby. En hobby med skoj o humor.. och däri en test som påvisar saker som inte riktigt verkar stämma. och någon som undrar över metoden...

Så coola ner er lite... detta börjar ju bli rent löjligt.. :lol: :lol:

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 19:19

Testmetoden är ju dessutom bevisad som det bästa som finns så varför tjaffsas det 8)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2007-03-15 19:20

guru skrev:
1) Högst sannolikt skulle andra inte upptäcka de små avvikelser (Före resp. Efter) som vi i LTS tekniksektion har upptäckt. MEN det bygger på att utomstående testare har kopplat rätt och lyckats kalibrera nivåerna lika, annars blir det mycket lätt att höra skillnad p.g.a. nivåmatchningsfel

Vad är då vitsen med att testa om ingen hör avikelser förutom LTS tekniksektion ?

Om det är en bra apparat är det mycket svårt att höra skillnad på "Efter" och "Före". Därav svårigheten och det krävs vana lyssnare som är vana vid blindtestprocedurer. Många apparater är "nästan bra" och det är svårt att komma fram till att ljudskillnad föreligger. Men om man å andra sidan tar en mindre god återgivare, är det förstås mycket lättare att höra skillnad. Det beror alltså på hur pass bra testobjekt man valt att studera.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 19:24

Det är det största skälet till att jag är en olämplig testare. Jag skulle påverka resultatet felaktigt.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 19:24

Kaffekoppen skrev:Testmetoden är ju dessutom bevisad som det bästa som finns så varför tjaffsas det 8)

Snick-snack. Vem har bevisat det? Dr. Alfred Punchprahliner, Schweiz.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 19:28

Gubben efter var för att konstatera att det var ett inlägg utan bakomliggande reel fakta. Ungifär som ditt inlägg om elektroniklödande knarkpåverkade 6-åringar. Det återstår att bevisa, men metoden är den bästa vi känner till i nuläget.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-15 19:28

Mayro skrev:Almen.

Igen då. NEj jag tänker INTE sitta denna tråd också med upprepande av vad jag skrivit tidigare i denna fråga över tiotals sidor..
Jag vill inte att du upprepar vad du skrivit tidigare (vilket förvisso är tjatigt), jag har ställt frågor som jag gärna vill ha svar på. Typ vad det är för fel på F/E-metoden.

Respekten för VAD folk säger kanske ökar då man inte tjatar..
Jag skulle få respekt för dig om du bemödade dig att svara på vad det är för fel på F/E-metoden.

och jag VET vad fe testen gör och hur den går till osv osv.. Så lägg av.. Testen är inte ok enligt mina tankar..
Det enda jag ber dig om är att dela dina tankar med oss, eftersom det är det tråden handlar om.

Så länge man tror JAG ens KAN visa ett fel jag inte själv vet ver det är mer än att rimligheten säger där MÅSTE finnas nåt som inte bara stämmer..
Va?

Denna FE test verkar verkligen innehålla dynamitproblem... För den som säger ett ord om den blir totalt jävla sågad.
Du blir sågad för att du inte har sagt något om F/E-metoden.

och någon som undrar över metoden...
Och från dig får vi inga svar.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-03-15 19:31

Mayro skrev:Almen.

Igen då. NEj jag tänker INTE sitta denna tråd också med upprepande av vad jag skrivit tidigare i denna fråga över tiotals sidor.. Har ÄVEN du så kort minne så får detta vara ditt problem. Jag har deltagit i samma diskutioner nu så minns man inte så skippar jag att repetera.. Enkelt.. Respekten för VAD folk säger kanske ökar då man inte tjatar..

och jag VET vad fe testen gör och hur den går till osv osv.. Så lägg av.. Testen är inte ok enligt mina tankar.. och NÄR man diskuterar utifrån att så KAN vara fallet så är jag med. Så länge man tror JAG ens KAN visa ett fel jag inte själv vet ver det är mer än att rimligheten säger där MÅSTE finnas nåt som inte bara stämmer..

Denna FE test verkar verkligen innehålla dynamitproblem... För den som säger ett ord om den blir totalt jävla sågad. väldigt väldigt förvånande anser jag.. Så NU är jag verkligen nyfiken på VAD som kan gömma sig där bakom . För att det drar igång som det gjort här på forumet för man bara tar upp metoden eller dess trovärdighet så .. ja vad säger man.. detta är ju så sjukt så man fattar det knappt..

Svallvågorna är ju som tsunamisar ... 8O

Ta och sansa ner er lite.... Vi diskuterar en testmetod. tror en del drar aningen stora växlar här... det är en hobby. En hobby med skoj o humor.. och däri en test som påvisar saker som inte riktigt verkar stämma. och någon som undrar över metoden...

Så coola ner er lite... detta börjar ju bli rent löjligt.. :lol: :lol:

Jo, fast även jag har läst de flesta inlägg du gjort och inte heller jag har någon gång sett att du ens varit i närheten att förklara vad som är fel med metoden.

Det du gör väldigt ofta dock är att hävda att varje människa som har minsta tekniska kunskap lätt kan inse hur uppenbart det är att metoden inte fungerar och att den ger felaktiga resultat TROTS att de mest tekniska kunniga här på forumet hela tiden säger motsatsen. Varifrån får du det du förmedlar som sanningar hela tiden, och samtidigt hävdar att du gör du inte, och hur har du kommit fram till detta? Hittills är det väl ingen som nånsin sett dig skriva svaret på den fråga som flera ställt i denna tråd. Har det sldrig skett kan ju knappast folk bli trötta på grund av upprepning eller hur?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 19:31

Jag tror det kommer sluta med att Mayro blir en F/E-test förespråkare

kan vara mycket möjligt den dagen man tar folk på alvar och undersöker vad man efterfrågar.. Så metoden BLIR vetenskapligt säkerställt av opartiska på opartisk plats samt av teknik kunniga tekniker mm...

DÅ min vän skall jag tex köpa mer av det som kommer ut. men så länge man hängs hit o dit för man bara klargör sina åsikter och tankar och diskuterar det i all vänlighet så är chansen mycket mycket liten jag blir en förespråkare..

Detta torde varje mäniska med logiskt tänkande kunna räkna ut rätt enkelt..

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 19:31

Kaffekoppen skrev:metoden är den bästa vi känner till i nuläget.

Vilka vi?

Användarvisningsbild
mikke_musik

Inläggav mikke_musik » 2007-03-15 19:32

Mayro skrev:tror du fick svaret . Den kombon SKALL enligt sagt låta exakt som i studion...Så därmed är det inga höjanden hit eller dit... utan det ljud som spelas...

Tack Mayro för svar, men tyvärr fattar jag fortfarnde inte (sorry, hösnuva idag).

Det är ju kombinationen DVD + Muse DVD-spelare som tydligen låter som masterbandet (uppspelat av någon maskin), då måste det väl vara svårt att dra slutsatsen att en annan DVD-spelare är mindre korrekt om samma skiva låter annorlunda i den? Så jag förstår inte vad jämförelsen skulle kunna användas till?

PS Ledsen om jag yttrycker mig krystat Kaffekoppen, skriver inte så mycket på svenska längre. Hoppas du kommer igenom mina inlägg ändå och förstår innebörden.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 19:34

mikke_musik skrev:PS Ledsen om jag yttrycker mig krystat Kaffekoppen, skriver inte så mycket på svenska längre. Hoppas du kommer igenom mina inlägg ändå och förstår innebörden.
Menade bara att du överdrav för att förtydliga. Tycker din fråga var klockren. Det var just det jag kom på själv, fast långt senare än du påpekade det.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 19:39

DVD skiva i must dvd spelaren uppspelat i studion där man har masterbanden osv skall låta så exakt lika så dom EJ går att skilja från varandra.. Var är det oklara här egentligen 8O

Det KAN inte skrivas klarare antar jag.. JAG vet då inte hur...

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2007-03-15 19:39

meanmachine skrev:Tack för även detta ett seriös svar.

Har en fråga till
Har läst om en del tillverkare som bygger in "fel" för att stimulera återgivningen så det skall passa örat bättre låte mer "analogt" alltså CD-spelaren akilleshäl är ju att vilnylen låter med analogt mendan cd är för perfekt.

DEtta CD-spelare skulle aldrig passera en F/E test även om de kan låta mycket bättre en Testa godkännd spelare.

Blir inte detta lite paradox för ER. En apparat som uppenbarligen är bättre konstruerad mer välbyggd hamnar sämre fast de uttalat står för sin sak.
Andersson kanske läser er rekommendation och skrattar över att Gryphon a 80-papp får "sämre" i test och köper en Pioneer DV-668 och blir inte nöjd.
Kanske är ute och cycklar här men allt detta är bara läst ej genomlevt.

Jag är ej helt säker på vad du menar, men jag gissar på detta och svaret nedan blir:

Vissa CD-spelartillverkare har gjort ett utgångsfilter som rullar av diskanten lite tidigare. Resultatet blir ett "mjukare" ljud. Problemet är att samtliga avspelade skivor då får denna avrullning i toppoktaven. Vissa skivor skulle säkerligen låta bäst genom att inte ha denna avrullning. Alltså, det har mycket med vilka skivor man tänker sig spela upp. Tar man modern pop som är mycket "elakt" mastrad som ofta låter "vasst" i sig självt, så skulle det kunna avar en poäng. Personligen förderar jag att man då skaffar sig en CD-spelare med en helt neutral klang, och använder tonkontroller på sin förstärkare för att justera så att klangen blir den önskade. Finare skivor med bättre ljudkvalitet (t.ex. klassisk, jass, etc.) behöver troligen inte klangjusteras i lika stor grad.

Sedan finns andra spelare med digitalfilter som släpper igenom ickeharmonisk vikningsdistorsion också, med liknande effekter som ovan, vilket har diskuterats i ett flertal trådar tidigare. Sök exempelvis på "legato link". Just legato link har ofta kombinerats med ett avrullande lågpassfilter dessutom.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 19:46

Jo, fast även jag har läst de flesta inlägg du gjort och inte heller jag har någon gång sett att du ens varit i närheten att förklara vad som är fel med metoden.

metoden påvisar över tid att den ger orimliga svar. Vär är det svåra i att fatta dessa enkla ord?

Att sedan JAG inte har till uppgift att berätta VARFÖR då jag inte vet varför utan just efterfrågar undersökning om detta här gör era tjatanden rent underliga..

Sedan läser ni förbannat dåligt. För OM ni läser vad jag skriver så ser ni jag inte ens KAN diskutera djupare i ämnet UTAN att åka ut..

Så bara via ert bevisande att ni inte ens läser vad man skriver visar ju att ni inte har ens läst utan bara svamlar på av andra skäl..

Så varför skulle jag fortsätta besvara ens frågor av dessa typer mera här.. Så lägg av nu.. Detta ÄR sista gången jag besvarar liknande frågor nu här..

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-15 19:47

Mayro skrev:så länge man hängs hit o dit för man bara klargör sina åsikter och tankar och diskuterar det i all vänlighet så är chansen mycket mycket liten jag blir en förespråkare..
Du har inte på minsta vis klargjort dina tankar.

Så metoden BLIR vetenskapligt säkerställt av opartiska på opartisk plats samt av teknik kunniga tekniker mm...
DÅ min vän skall jag tex köpa mer av det som kommer ut.

Detta torde varje mäniska med logiskt tänkande kunna räkna ut rätt enkelt..
Så att om någon som du anser vara en auktoritet ("teknik kunniga tekniker mm") säger till dig att F/E-metoden stämmer så tror du på dem? 8O Kan du inte avgöra det själv? :?:

Det framgår med smärtsam tydlighet att du inte har satt dig in i F/E-metodiken. Anledningen är?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 19:49

tog bort.. passade dåligt in då jag såg almens inlägg innan här..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-03-15 19:56, redigerad totalt 1 gång.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi