Moderator: Redaktörer
Referensen i ett F/E är ju ointressant, eftersom det är skillnaden på vad som var innan och det efter det som testas är. Man kan groft förenklat mata testobjektet med vad skit som helst. Så frågorna om de olika klasserna är eg inte applicerbart på det hela.
meanmachine skrev:
Men är det då någon skillnad mellan klass A ab b D för att ta nått ex.
åhå, tid för reflektion?
Ja, att de olika klasserna har skillnader i konstruktion och ljud. Jag har inga tvivel om att en klass A och AB har skulle kunna förklaras transparenta, eller rättare sagt; utan för tillfället hörbara färgningar. Klass D däremot har så mkt dist (dock inte nödvändigtvis störande för de flesta) att den har svårt att passera med samma betyg.
Kaffekoppen skrev:Tror de sparas för evigt..meanmachine skrev:Bra infobank![]()
May come in handy
Nu skämtar du väl ändå? Ingen har väl sagt det?
Kaffekoppen skrev:Vilka är argumenten för att klass A inte kan testas?
Vilka är argumenten för att klass A inte kan testas?
hali kommer leva längre än mig. Och han är outtröttlig efter all fish&chips..paa skrev:Kaffekoppen skrev:Tror de sparas för evigt..meanmachine skrev:Bra infobank![]()
May come in handy
För evigt? De sparas väl inte längre än tills Hali tröttnar och stänger ner servern?
Du tycker att en rörförstärkare låter bra (tycker du förresten verkligen att alla rörförstärkare låter bra, låter de inte ganska olika?).
Och längre än "test av test" med!Svante skrev:Den här tråden blev ju längre än min FE-tråd, ju.
Vem är det som klyschifierar och generaliserar så?
Kaffekoppen skrev:hali kommer leva längre än mig. Och han är outtröttlig efter all fish&chips..paa skrev:Kaffekoppen skrev:Tror de sparas för evigt..meanmachine skrev:Bra infobank![]()
May come in handy
För evigt? De sparas väl inte längre än tills Hali tröttnar och stänger ner servern?
Svante skrev:Jag tror Hali är Gud.
woland skrev:Att det är en unik konstruktion är sällan någon fördel. "Varmt" ljud innebär ofta avrullad diskant och därmed klar färgning.
Det har ju inget argument för om den är testbar eller inte. Knäppgökarmeanmachine skrev:Vilka är argumenten för att klass A inte kan testas?
Jo har fått släng i ansiktet att den varmare ljudbilden som klass A ger är färgning.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Hjalmar_Branting och 11 gäster