Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Det tror inte jagBill50x skrev:Den här problematiken gäller ju även andra enheter av mer traditionell karaktär som testas.
/ B
Nä, det var inte Stenen jag syftade på, där har du Koppen helt rätt. Jag bara inte kunde låta bli att göra inlägget eftersom jag tyckte att Harrys kommentar speglade lite av min egen argumentation/åsikt fast ur ett annat perspektiv.
/ B
Bill50x skrev:niklasz skrev:"En positiv egenskap som inte finns i ursprungsuppsättningen hörs inte och är det något som hörs har man en färgning."
är ju en hypotes från din sida, inget faktum...
HKanske det. Detsamma gäller i viss mån hela F/E-lyssningen. Som IÖ och andra säger, en apparat som inte hörs i testuppställningen är ändå inte bevisat ofärgad. Det enda man vet är att den inte hörs i den aktuella uppställningen.
/ B
Harryup skrev:Johan,
frågade förut vilket steg som drev högtalarna normalt sett i testen. Är det 1090?
Prövade ni någonsin att skifta plats på Halcron och 1090 i uppställningen?
tvett skrev:Flint skrev:Kaffekoppen
Ni gör ju förstås som ni vill men möjligheten att bevisa shaktibluffen finns ju. Eftersom även shakti har debatterats med Gigabite här vore det kanske förnämligt att slå två flugor i en smäll och använda den förträffliga f/e-tekniken för att avslöja shaktibluffen på ett vetenskapligt sätt. Det pratas ju en del även om vetenskap här.
Det har redan svarats på varför LTS inte testat Shakti, det ligger inte i merparten av medlemmarnas intresse. Det klagas tillräckligt på att listan inte uppdateras så tid finns väl helt enkelt inte.
Men om de skulle testa och finna den transparent, dvs helt overksam, skulle inte resultatet anses som "Orimligt" ?
solidstate skrev:Det visar väl följande:
De talade sanning när de berättade att de trodde/upplevde sig höra inverkan av stenen i öppen lyssning.
De behövde se om stenen låg där eller inte för att höra om den gjorde det.
Det tyder på att deras hörupplevelse handlade om suggestion.
Kaffekoppen skrev:...nu när han inaktiverat sig?
patrikf skrev:Tron på betydelsen av transparens och "ursprungstrohet" för lyssningsupplevelsen är bara en annan form av självsuggestion.
patrikf skrev:Tron på betydelsen av transparens och "ursprungstrohet" för lyssningsupplevelsen är bara en annan form av självsuggestion.
berma skrev:MP skrev:Kaffekoppen skrev:...nu när han inaktiverat sig?
Har han ? vad är det som har hänt ?
Nja, jag tycker nog att han verkar synnerligen aktiv![]()
... om än under synonym
Kaffekoppen skrev:Tja, det blev för mycket tjaffs och för lite konstruktiva givande samtal. Hård ton helt enkelt.
Man kan ju hoppas att dt är en lång välbehövlig paus bara.
Kaffekoppen skrev:Vad gäller egentligen?
Om jag skulle tröttna på konstanta påhopp från någon individ, är det inte bara enklast så att man bara reggar ett nytt namn?
Hoppsan, jag glömde svara på din Halcrofråga (svar på det andra finns tidigare i tråden). Jag kan inte svara för hur andra testat apparaten ifråga. Man kan allänt säga att om man har misslyckats med att detektera en egenskap så har man inte kunnat bevisaå någonting. Det är först när man har kunnat detektera (med tillräckliga bevis, t.ex. god statistisk signifikans) något som man kan förtälja om vissa egenskaper. Hursomhelst så ÄR Halcro dm68 en mycket bra förstärkare (via Direct I/P Path, normalingången var något sämre) och har så små ljudförvrängningar att det är ytterst liten sannolikhet att någon annan kommer att upptäcka dem. Sedan bör man också tänka på att om förstärkaren får driva en last som är mycket lägre och knepigare i impedans än den använda konstlasten, så är det teoretiskt möjligt att hörbarheten av förvräningen kan vara större. Dock är konstlasten en allämt sett "rätt så knepig last". Att driva Apogee Scintilla kan det däremot finnas andra förstärkare (typ ett fabrikat på marknaden som kan driva, läs Krell). Emellertid anser jag sådana lågohmiga högtalare vara mer eller mindre felaktigt konstruerade då de kräver väldigt speciella förstärkare. Sedan brukade det som följd av höga strömmar resultera i att förstärkare och/eller Scintillorna brann upp ändå...
Magnuz skrev:Man får alltså ha flera identiteter, så länge bara en är aktiv? Kanske borde admin utreda detta en gång för alla.
6. Bransch-människor måste uppge det!
För de som har någon fot i hifi-branschen måste uppge det i sina signturer. Där ska åtminstone stå vilket företag som man står nära och om företaget tillverkar/säljer/marknadsför flera märken så bör dessa märken uppges. Branschmedlemmar är välkomna att ge en presentation under "medlemspresentationer".
...
10. Medlemmar får bara ha ett konto/användarnamn. Om någon registrerar två användarnamn, så kommer vi vidta åtgärder.
Har man problem att komma in på sitt befintliga konto ska man kontakta någon redaktör.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Chris71 och 35 gäster