Finns mycket fler lösningar än just denmeanmachine skrev:Jag för min del känner att bra och dyra CD-spelare kommer få passa sig. Framtiden ligger nog i hårddisk baserad lagring.
Ta tillbaka det där jag är inte redo för squeezebox än
Moderator: Redaktörer
Finns mycket fler lösningar än just denmeanmachine skrev:Jag för min del känner att bra och dyra CD-spelare kommer få passa sig. Framtiden ligger nog i hårddisk baserad lagring.
Ta tillbaka det där jag är inte redo för squeezebox än
Dahlqvist skrev:Kaffekoppen skrev:Jag har inget problem med att köpa en sådan avmagnetiserande grunka om bara någon kan visa på vilket sätt det påverkar avläsningen.
Jag har inga problem med att köpa en sådan avmagnetiserande grunka även om ingen kan visa på vilket sätt den påverkar avläsning. Däremot vill jag att någon skall visa att den de facto påverkar ljudet som når mina öron.
Problemer med verkningslösa tweaks är inte att ingen kan ge en plausibel förklaring för hur de fungerar utan att de är just verkningslösa.
"Ormolja" kräver sjävsuggestion för att ha en subjektivt uppfattbar verkan. Men möjligheterna till självsuggestion undanröjs i samma stund som vi inser att det handlar om just detta. Alltså finns det inbyggt i själva tweakande att alla former av förklaringar måste vara av extern och teknisk art - annars fungerar de inte. Och det gäller vare sig de fungerar som påstått eller inte.
/Drolle
Det finns bara en liten hake med att racka ner på folk som drabbas av denna idioti. De kanske har skitkul!
meanmachine skrev:Det finns bara en liten hake med att racka ner på folk som drabbas av denna idioti. De kanske har skitkul!
Det är både sant och inte sant. Det är bra om man har kul men för många blir det stress och att man blir lurad vilket inte gynnar hifiintresset på nått vis. Många lämnar med sårade kännslor pga en massa skit![]()
Det är inte bra.
I motljus kör jag hellre bil med vaxad ruta än med en torr....
MrQaffe skrev: däremot kan man vaxa eller polera upp repade skivor som inte går att läsa normalt, och oftast funkar det på dessa , finns slipapparater tilll skivor som gör underverk med repade barnspel.
Nefilim skrev:MrQaffe skrev: däremot kan man vaxa eller polera upp repade skivor som inte går att läsa normalt, och oftast funkar det på dessa , finns slipapparater tilll skivor som gör underverk med repade barnspel.
Går även alldeles utmärkt med lite tandkräm som slippasta applicerat på en mjuk textilbit.

konstigt att ingen har gjort kabelkorsetter
meanmachine skrev:konstigt att ingen har gjort kabelkorsetter
Gillar du inte tråden med tanke på din lilla figur
MrQaffe skrev:
konstigt att ingen har gjort kabelkorsetter
Mapleshade Ionoclast: This gadget is much like the Zerostat, used for destaticing an LP. This one works on your CDs, cables and even your clothes.....Zapping the top and bottom of the CD for a few seconds will make the sound much more palpable, real and 3D. It must be done each time you play a disc as the disc naturally starts getting more static as it spins. You can use it on cables as well...however, the effect will only last a few hours....great for Saturday super sessions.....but using it on a CD is a must.....no way I can listen to a CD without it. $37.00
![]()
Audivectors superstand är en integrerad fjädring i högtalarfoten
Och ja om man beräknar lådkabinettet som en "slavbas" så kan det nog fungera med att lådan rör sig, men jag tror inte att särskilt många konstruktörer har tänkt sig denna lösning, så lådan är nog mest att betrakta som en distskapande enhet.
Njae , kabelkorsetten är ju ett mig veterligen ännu inte uppfunnit tweak, kanske ska göra en o sälja o bli rik.
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 6 gäster