Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Svante skrev:Harryup skrev:Svante skrev:Harryup skrev:Prova sedan att byta högtalare med en enkel skivspelare, så förstår du hur dom menar.
Du menar att de inte menar vad de säger, mao...
Jo, men du påstår saker som dom inte säger.
Ah, ok, det är förstås andrahandsuppgifter jag har. Jag bara tyckte jag hade hört det så många gånger.
Eftersom du går vetenskapligt tillväga så är jag övertygad om att du kollar att dina källor har rätt.
Kaffelkoppen skrev:själva formuleringen "överdriven nätdel" ger ju en lite indikation
Morello skrev:Herrejösses, nu används alltså priset som grund för huruvida man bör införa ytterligare kapacitansi kraftaggregatet?
Nä, nu måste vi sätta punkt för detta flummande som kommit att kontaminera hifi-världen.
Morello skrev:Ehuru införande av ytterligare kapacitans påverkar aggregatet såtillvida att ripplet minskar, bör man vara medveten om det stressar såväl trafo som likriktare mer. Vidare bör man även kontemplera huruvida det kraftigare likriktarströmmarna renderar problem av signifikans eller om de kan neglegeras.
Morello skrev:Ja, det får man om man vill vara retorisk och lägga en rökridå över sakfrågan.
Morello skrev:Ehuru införande av ytterligare kapacitans påverkar aggregatet såtillvida att ripplet minskar, bör man vara medveten om det stressar såväl trafo som likriktare mer. Vidare bör man även kontemplera huruvida det kraftigare likriktarströmmarna renderar problem av signifikans eller om de kan neglegeras.
Morello skrev:Det är inte utan emfas jag vill göra gällande att Svalander är gravt okunnig i ämnet och att vederbörande inte bör leka konsult i dylika spörsmål.
Att gå från 10mF till 22mF bör inte föranleda några konsekvnser av oönskad sort.
Svante skrev:Ska väl sluta sabba och tillägga att jag i sak håller med Morello.
Stora kondingar i nätdelen gör att tiden att ladda upp den sjunker och därmed genererar det strömpulser med ett elakare spektrum, med mer högfrekvensinnehåll.
Det behöver kontempleras...
Svante skrev:Ska väl sluta sabba och tillägga att jag i sak håller med Morello.
Stora kondingar i nätdelen gör att tiden att ladda upp den sjunker och därmed genererar det strömpulser med ett elakare spektrum, med mer högfrekvensinnehåll.
Svante skrev:Harryup skrev:Svante skrev:Harryup skrev:Svante skrev:Harryup skrev:Prova sedan att byta högtalare med en enkel skivspelare, så förstår du hur dom menar.
Du menar att de inte menar vad de säger, mao...
Jo, men du påstår saker som dom inte säger.
Ah, ok, det är förstås andrahandsuppgifter jag har. Jag bara tyckte jag hade hört det så många gånger.
Eftersom du går vetenskapligt tillväga så är jag övertygad om att du kollar att dina källor har rätt.
Jo, det ska man göra om det är vetenskapligt arbete man håller på med och det gör jag ju ofta, men även jag hör vad folk runt ikring mig säger och det finns inte tid att kolla allting som om det vore en vetenskaplig artikel på gång.
Jag vänder min formulering till att gälla de som påstår att de tidigare länkarna är viktigare än de sena länkarna i återgivningskedjan just för att de sitter tidigare. Och den argumentationen vill jag fortfarande smula sönder som jag gjorde.![]()
Därefter tar jag tillbaka att just Linn skulle ha påstått det*. För det vet jag ju inte, utan det var bara andrahandsinformation som jag hade fått från flera håll.
Ok så?
Morello skrev:Nja, drar man konstant ström ur aggregatet måste rimligtvis laddtiden minska om laddströmmen ökar annars blir nettoflödet av laddning inte noll. Således hade Svante rätt.
Morello skrev:Jag tror jag... ...undviker det retoriska (...andas ologik..)