Sedan måste jag säga att det är lite jobbigt när mötesdeltaganas inlägg ständigt justeras i efterhand.
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Sedan måste jag säga att det är lite jobbigt när mötesdeltaganas inlägg ständigt justeras i efterhand.
Thomas_A skrev:Blir det någon skillnad med få stora eller flera mindre kondingar, kapacitansen densamma?
Harryup skrev:Svante:
Linn har sagt det, vet inte om dom fortfarande gör det. Men dom delar inte upp appraterna i komponenter.
Och nej, du smulade i mitt tycke inte sönder något argument alls, men det är väl bra om du är nöjd.
Dessutom bör man komma ihåg att upprinnelsen var på 80-talet då skivspelare var det som gällde.
mvh/Harry
Harryup skrev:IÖ ber och få påpeka att jag redan delvis svarat;Harryup skrev:Svante:
Linn har sagt det, vet inte om dom fortfarande gör det. Men dom delar inte upp appraterna i komponenter.
Och nej, du smulade i mitt tycke inte sönder något argument alls, men det är väl bra om du är nöjd.
Dessutom bör man komma ihåg att upprinnelsen var på 80-talet då skivspelare var det som gällde.
mvh/Harry
Om man tar ett par riktigt "fina" Linnhögtalare med en matchande förstärkare och jämför med att spela på ett par "mindre" högtalare och växlar mellan en fullständigt matchad LP12:a och en skivspelare av enklare slag så kan ju Sante själv svara på hur lättdet är att följa melodistämmor med en enkel skivspelare.
Mayro skrev:försöker igen då föra fram min åsikt här får vi se hur det går.![]()
Man bör testa FE metoden via opartisk granskning..Utsätta metoden samt resultaten man fått för prövning av folk som INTE har med varken LTS eller personer som deltar i testerna att göra.Samt på annan högkvalitativ plats...Så som man gör då man vill vetenskapligt vidimera saker o ting...
Det kan ju lätt bli aningen fel då "majsen" testas" av företags egna forskare..som vi numera VET via opartisk granskning av andra utifrån inkommna forskare...
Och sedan kan man sålla fram vad som är vad..
Mayro skrev:försöker igen då föra fram min åsikt här får vi se hur det går.![]()
Man bör testa FE metoden via opartisk granskning..Utsätta metoden samt resultaten man fått för prövning av folk som INTE har med varken LTS eller personer som deltar i testerna att göra.Samt på annan högkvalitativ plats...Så som man gör då man vill vetenskapligt vidimera saker o ting...
Det kan ju lätt bli aningen fel då "majsen" testas" av företags egna forskare..som vi numera VET via opartisk granskning av andra utifrån inkommna forskare...
Och sedan kan man sålla fram vad som är vad..
RogerGustavsson skrev:Det var väl ett klart inlägg från paa? Producent och testare är skilda från varandra.
När det gäller den genmanupulerade majsen är producent och testare från samma företag.
paa skrev:Harryup skrev:Det som skulle vara intressant att testa i blindtest vore om det gick att skilja på apparater som i en F/E-lyssningen funnits omöjligt att höra färgande ändå låter olika. I så fall måste ju något missats i F/E-lyssningen.
Eller också låter verkligen alla apparaterna helt lika och är omöjliga att skilja och då har ju testen funkat.
Jättebra förslag, tycker jag. Detta blir ju ett test av F/E-lyssning.
Vilka förstärkare tycker ni låter mest olika av dom som är F/E-lyssnade med ej detekterad färgning?
Kaffekoppen skrev:
LTS testar aldrig produkter som testgrupp eller styrelse är involverade i - och kommer aldrig göra det!
Inte alls. Mycket vässentlig koppling. Tankefelet var ditt mayroMayro skrev:tankefel här gissar jag av dig samt Paa....
Jag vet inte hur många gånger man måste återupprepa det här. Testarna är giltiga endast för den miljö och den omgivningen de är utförda i. Det är upp till betraktaren av resultatet att avgöra om man kan anse att de är till nytta för den egna bedömningen. Det sägs klart och tydligt i testredogörelserna och det gäller alla tester, alltid - oavsett vem som utför dem!Mayro skrev:Jag anser ju att testplatsen skall även den kollas om den gör sitt till eller om andra platser utser samma "vinnare" om man nu väljer att kalla dom så..
Morello skrev:Jag skrev ju att resultat blir detsamma även om urladdningens djup är mindre tack vare störe kondesator. Orkar inte lägga upp fler bilder - nu är det din tur.![]()
Sedan måste jag säga att det är lite jobbigt när mötesdeltaganas inlägg ständigt justeras i efterhand.
Du har läst fel. Det var Naqref som skrev det där varav någon undrade om det var produkter styrelsemedlemmar var involverade i det handlade om. Han skrev vidare att resultaten aldrig skulle omskrivas i MoLt och redogjorde inte för vem som producerade produkternaLust skrev:Kaffekoppen skrev:
LTS testar aldrig produkter som testgrupp eller styrelse är involverade i - och kommer aldrig göra det!
Skrevs det inte något tidigare i tråden om en förförstärkare som tagits fram av någon styrelsemedlem och som klarat F/E-lyssningen?
Finns det ingen sådan förförstärkare, är det ingen styrelsemedlem som konstruerat den eller har den aldrig testats?
Kanske bara jag som läst fel?
Återigen - testerna görs huvudsakligen för föreningens medlemmar och så länge de inte har synpunkter på hur vi utför dem eller i vilken miljö det sker - kommer vi fortsätta på det viset. Det verkar vara lite svårt för en del att förstå detta.
Lust skrev:Kaffekoppen skrev:
Skrevs det inte något tidigare i tråden om en förförstärkare som tagits fram av någon styrelsemedlem och som klarat F/E-lyssningen?
Finns det ingen sådan förförstärkare, är det ingen styrelsemedlem som konstruerat den eller har den aldrig testats?
Kanske bara jag som läst fel?
MP skrev:Mayro, om 100% inte kan läsa eller förstå vad du påstår att du skriver, vad tycker du då det är bäst att göra åt saken ?
Mayro skrev:Det kan ju lätt bli aningen fel då "majsen" testas av företags egna forskare...som vi numera VET via opartisk granskning av andra utifrån inkommna forskare...
Jag förstår dina farhågor men delar dem inte. Det går för mig inte att hitta rationella skäl till varför metoden skulle testas mer än att din egen misstro mot Ingvar Öhman och LTS är så stark att du inte tror på någonting som någon säger som har det minsta samröre med Öhman
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 23 gäster