Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
focus skrev:Om ni skulle vara lite självkristiska, då. Vad kan man tänkas sakna med Carlssonhögtalare, om man som de flesta är van vid "vanliga" högtalare?
Tja en del kan ju sakna den överdrivna fokus man kan få med andra högtalare. Man kan sakna en överbetonad bas. Man kan tappa lite i närhet (dels för att de kan stå längre bort och dels för att de projicerar ljudet från framväggen och bakom den (vilket gör de olämpliga att kombinera med tjockTv då det låter som ljudet kommer bakom denne
låter ganska spännade ändå!
Nån får gärna hojta till om nån vet var man kan lyssna på dessa i stockholmstrakten, tack!
Hur är det med dynamikåtergivningen, då?Naqref™ skrev:focus skrev:Om ni skulle vara lite självkristiska, då. Vad kan man tänkas sakna med Carlssonhögtalare, om man som de flesta är van vid "vanliga" högtalare?
Tja en del kan ju sakna den överdrivna fokus man kan få med andra högtalare. Man kan sakna en överbetonad bas. Man kan tappa lite i närhet (dels för att de kan stå längre bort och dels för att de projicerar ljudet från framväggen och bakom den (vilket gör de olämpliga att kombinera med tjockTv då det låter som ljudet kommer bakom denne)).
focus skrev:Hur är det med dynamikåtergivningen, då?
Bra, det tar jag fasta på.Naqref™ skrev:Dock tycker jag inte de tillhör de entydigt lågdynamiska.
Om man jämför dessa med OA 58, tror jag dom heter, vilka passar bäst för ovan nämd rumsyta, vad är skillnaderna mellan dessa två? Jag vet bara hur dom ser ut.Jag spelar OA52.3 i mitt vardagsrum på 30kvm.
och jag är nöjd
det är dom som kostar runt 18000:-?
Vee-Eight skrev:Oa52.3 är "still up and running" som vanligt, iaf vad jag vet.
Hur kunning bör jag vara för denna uppgradering? Och vad skulle man kunna landa på?bassman skrev:det är dom som kostar runt 18000:-?
Man för inte glömma nämna det finns faktiskt en beg marknad för Oa52. Du kan köpa ett beggat par och uppgradera dessa själv, är skumkanterna bytta så är det bara att köra på. Det är betydligt billigare! Surfa runt och kolla prisbilden. Besök carlssonplanet.com om du vill fördjupa dig på egen hand..
/robban
RogerGustavsson skrev:Eftersom John Larsen har dragit sig ur, vem är det då som producerar OA-52.3? Eller är det så att han håller på utan licens från SSC tills någon annan tar över?
Naqref™ skrev:RogerGustavsson skrev:Eftersom John Larsen har dragit sig ur, vem är det då som producerar OA-52.3? Eller är det så att han håller på utan licens från SSC tills någon annan tar över?
Han har ett litet antal kvar men det nyproduceras inga. Och avtalet gäller tills det sägs upp skriftligt (har jag för mig) och ingen av parterna har sagt upp det ännu.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster