Moderator: Redaktörer
Jag tror jag hade valt 1920 analogt...
Den heter på Denon-språk external in, vilket nog är 5.1-ingången du menar, den är helt analog!profbd skrev:Jag tror jag hade valt 1920 analogt...
njae om man gör så så omvandlas väl ljudet till digitalt och går till den inbyggda daccen
det känns bättre att köra digitalt till stärkaren
den enda ingången som man kommer förbi detta med är 5.1 ingången
eller har jag missat något
steelth skrev:När ämnena DAC och Denon ändå berörs så måste jag fråga; en DVD-1920 digitalt till en 2106 eller en 575 analogt till densamme - vilken ger subjektivt bäst cd-ljud?
OlA-68 skrev:steelth skrev:När ämnena DAC och Denon ändå berörs så måste jag fråga; en DVD-1920 digitalt till en 2106 eller en 575 analogt till densamme - vilken ger subjektivt bäst cd-ljud?
välkommen förresten
steelth skrev:Tack tack! Jag har införskaffat 1920 & 2106 nämligen, går nu i väntan på piP och försöker förbereda så gott som det går här hemma. Men har man en 1920 verkar man klara sig utan 575 alltså?
joakim99 skrev:steelth skrev:Tack tack! Jag har införskaffat 1920 & 2106 nämligen, går nu i väntan på piP och försöker förbereda så gott som det går här hemma. Men har man en 1920 verkar man klara sig utan 575 alltså?
Det är bara dina öron som kan tala om för dig vad du kan klara dig utan. Själv tycker jag att de flesta dvd-spelare fungerar dåligt som cd-spelare på grund av segheten när spelaren skall fundera ut vilken typ av skiva du har stoppat i.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster