Det är en Pioneer 2014i... och den är 2 år och 1 mån gammal och ingen tilläggsförsäkring...

Ser ingen säkringshållare på baksidan så jag kan kolla det... och är elektronikalfabet, så det blir in till Hifi Skåne med den.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:
Det är en Pioneer 2014i... och den är 2 år och 1 mån gammal och ingen tilläggsförsäkring...![]()
![]()
![]()
paa skrev:
Konsumentköplagen säger att man numera har rätt att reklamera en vara i upp till tre år efter köpet:
Nattlorden skrev:Jovisst, men det förvånar mig att den inte gick igång efter den varit utan ström i ett dygn i så fall.
Naqref™ skrev:Ibland behöver äckeltroniken lite omskakande transport oxå för att förstå allvaret.
Ragnwald skrev:Men du drog väl inte ur väggkontakten ?
Standbyfunktionen håller igång vissa kretsar ju.
Nattlorden skrev:Va fanken... kopplade in den i helgen och den funkerade hur bra som helst första kvällen... men dag två händer inget.
Möjligtvis väser det lite lågt när man trycker på onknappen (vilket väl är en sådan där modern sak som inte är en strömbrytare utan bara ger en signal till något elektroniskt...)
Några idéer??
Nattlorden skrev:Bra fråga. Tung trafo - tror jag.
boyafraid skrev:tycker inte en verkstad bara ska trycka på on-knappen och konstatera att den funkar
har man lämnat in den så har man ju gjort det för att den inte funkar, och att "långtidstesta" den åtminstone ett par timmar för att se om några fel dyker upp borde väl inte vara för mycket begärt
Nä självläker gör de ju inte, missade det inlägget.... Då är det troligen nåt annant som krånglar. Fast mjukvaruproblem på dessa är inte helt ovanligt.Flint skrev:Kanske låter ovetenskapligt men ge den en vända milt våld. Tänker på kallödning.
Annars kan det ju vara som martinfor säger också. Men jag undrar varför den i så fall skulle självläka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster