Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Hur är det med digitalkablar överlag. Vi har nämnt TP från denon för 4800:- Själv hade jag hem en coax för 8000:- och jämförelsen vis med eget blindtest hörde jag ingen skillnad???
Naqref™ skrev:Svårt att åstadkomma något [...] den är som sagt enkel att anpassa till andra krav på utseende.
meanmachine skrev:En bluff till måste ju vara banankontakter och biwire.
meanmachine skrev:Alltid bättre med naken kabel. Men inte för det utan jag använder bananer av pratisk orsak och ibland estetis men när jag öäser annonser om en ny banan med fantatiskt ljud blir jag skeptik...
Jag har just den kabeln och upplever mycket stabilare koppling med bananer. Med endast kabeln diektkopplad är det svårt att veta att alla ledarna har god kontakt.meanmachine skrev:Om du då skalar din ply 3,4 och skruvar den ordentligt torde det ändå ge bättre kontaktyta även om jag tror det knappast är hörbart.
Kaffekoppen skrev:Med endast kabeln diektkopplad är det svårt att veta att alla ledarna har god kontakt.
Skrev vidare:Hetsporren skrev:Kaffekoppen skrev:Med endast kabeln diektkopplad är det svårt att veta att alla ledarna har god kontakt.
Spelar väl ingen roll, så länge det låter?
Dessutom är kabeln pläterad, vilket iof är bra eftersom det gör att kabeln har fördelarna av att verka som en enkelledare, men gör även att de ledare som inte har kontakt inte är effektiva. Det minskar kabelns aktiva yta och höjjer kabelresistansen. Synd på en så pass dyr* och bra kabel.Kaffekoppen skrev:Om det är mätbart, det vette sjutton, men det känns subjektivt tryggt att det är så bra det kan bli. Sen är det som tvett säger simplare om man rycker och drar mycket -kopplar och har sig
Dahlqvist skrev:tvett skrev:Snobbar som jobbar. Det hörs ju direkt...
Ja, det är faktiskt lite snobbigt att jobba. Och sniket. I synnerhet om man har friska föräldrar. Man ska slita ut en generation i taget.
/D
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 40 gäster