Moderator: Redaktörer
Manzarek skrev:En Yamaha receiver jag äger har en ingång benämnd "Tape monitor". Vad används en sådan till? Apparaten är ifrån 70- talet.
Svante skrev:Den kan också användas till primitiva F/E-lyssningar, tex på bandspelare.
Bill50x skrev:Svante skrev:Den kan också användas till primitiva F/E-lyssningar, tex på bandspelare.
Det går säkert att F/E-lyssna försteg och slutsteg (med dämpsats) också via en tape-loop. Varför skulle en sådan F/E-lyssning vara primitiv?
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:Svante skrev:Den kan också användas till primitiva F/E-lyssningar, tex på bandspelare.
Det går säkert att F/E-lyssna försteg och slutsteg (med dämpsats) också via en tape-loop. Varför skulle en sådan F/E-lyssning vara primitiv?
/ B
Därför att tape-loopen inte sällan innehåller en buffert. Faktiskt testobjek blir "buffert + tänkt testobjekt"
landa skrev:Har själv använt den till att koppla in aktiva subwoofers när förstärkaren saknat lågnivåutgång.
landa skrev:Hm, nu måste jag försöka tänka mig tillbaka för ca 15 år sedan när jag gjorde det hela. Kan inte minnas att vi hade några problem med det. Men jag kan ha förträngt det som man ofta gör med problem.![]()
Eller var det så att vi helt enkelt justerade volymen på subben? Låter väldigt opraktiskt...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 106 gäster