Moderator: Redaktörer
patrikf skrev:Dahlqvist, är det just ordet härskarteknik du har synpunkter på? Vad jag menar är hursomhelst tekniken/taktiken att förlöjliga sin motståndare i diskussionen. Ett behov på individnivå.
Flint skrev:Förvirringen började på 70-talet
meanmachine skrev:Flint skrev:Förvirringen började på 70-talet
Ja många som fått ta konsekvenserna av allt drogande.
Birger skrev:Dags för KK, Flint, IÖ mm att skaffa sig ett liv??
patrikf skrev:Dahlqvist, är det just ordet härskarteknik du har synpunkter på?
Ja, det är lika tråkigt som det låter.patrikf skrev:Dahlqvist, är det just ordet härskarteknik du har synpunkter på? Vad jag menar är hursomhelst tekniken/taktiken att förlöjliga sin motståndare i diskussionen. Ett behov på individnivå.
Magnuz skrev:Flint skrev:Jag ska berätta min syn. F/e testet som sådant är inte vetenskap. Det tycker jag bestämt efter de senaste dagarnas labbande.
I så fall är ohmmätning också en vetenskap.
Det är inte bara din syn, det är helt enkelt sanningen.
dimitri skrev:Den pioneer som du testade och som gav lyssningströthet hos dig kunde lätt detekteras i filerna du postade.
ploam skrev:Jag tror jag gå min egna lilla väg och väljer att dyrka själva apparaterna istället, så får de låta lite hur de vill. Ha sina egna personligheter, s.a.s. Att de sen kan spela musik är ju bara en bonus
phloam skrev:Jag tror jag gå min egna lilla väg och väljer att dyrka själva apparaterna istället, så får de låta lite hur de vill. Ha sina egna personligheter, s.a.s. Att de sen kan spela musik är ju bara en bonus
Du får gärna kommentera min text ovan. Tänkte på dig när jag skrev denKoffe skrev:Insåg just att f/e alltså är en dogm eftersom dess tillämpbarhet är kopplad till ett subjektivt valt mål - nämligen transparens. Eftersom f/e inte mäter andra mål - till exempel "låta bra" - så blir metoden bunden till läran om transparens. Något dogmatiskt alltså.
Ingen ironi från min sida iallafall. Koffe är en hedersknyffel som jag är glad att se här igenMP skrev:Jag har en känsla av att det låg en viss ironi i den, men man vet ju aldrig
Kaffekoppen skrev:Ingen ironi från min sida iallafall. Koffe är en hedersknyffel som jag är glad att se här igen
Friedrich Wilhelm Nietzsche skrev:Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster. And when you look into an abyss, the abyss also looks into you.
[jag orkade inte leta på originalcitatet - ni får leva med att få det på engelska]
Kaffekoppen skrev:För mig är alltså f/e en metod att få en startpunkt, minimera antalet faktorer jag behöver labba med. Förenkla min vardag. Andra kanske inte kan se det så. Men det innebär inte att det är fel på metoden som sådan. Den passar inte dem helt enkelt.
De f/e tester som LTS borde göra enligt mig innehålla, förutom objektiva data och f/e-test även subjektiva bedömningar. De som kommit så långt att de söker en viss karaktär, kan alltså ha lika mycket nytta av resultaten som dem som söker transparans. Det borde vara en Win-Win situation för alla.
Kanske är det så enkelt att det finns monster på båda sidor i debatten. Eller att vi ofta tappar perspektivet. Eller, för att återknyta till ämnet, finns det - dogmatiker.Kaffekoppen skrev:Jag kan helt enkelt inte förstå den stora debatten.
Flint skrev:dimitri skrev:Den pioneer som du testade och som gav lyssningströthet hos dig kunde lätt detekteras i filerna du postade.
Kan du så här i efterhand och med facit i hand på ett trovärdigt sätt förklara hur du detekterade det. Annars är ditt påstående mycket lite värt.
phloam skrev:Vilket är värst? Vetenskapsmän i vita rockar som redovisar exakta verifierbara avvikelser? Hifi-gurus med guldöron som talar om för dig exakt hur det låter och dessutom hur det bör låta?
Jag tror jag går min egna lilla väg och väljer att dyrka själva apparaterna istället, så får de låta lite hur de vill. Ha sina egna personligheter, s.a.s. Att de sen kan spela musik är ju bara en bonus.
Edit: Ooops, ofärdigt inlägg råkade postas. Forts nedan.
Användare som besöker denna kategori: Axel Lindhe och 33 gäster