IngOehman skrev:Jag tror de sammanlagt varit två, eller tre. Jag minns dr.Kvack och SolidState. ...
Men... SolidState skrev ju föredömligt kort och återhållsamt, varför inte lära av ditt alterego

/ B
Moderator: Redaktörer
Visste inte att du var så gammal Flint. Tänk om du varit så lättlurad, på vilket sätt skall du då agera framöver? Hela din världsbild kan ju vara förfelad pga felaktiga indata. Jobbigt.Flint skrev:Men visst, inget hindrar att jag har lurat mig själv sedan 70-talet. Det kan i alla fall inte helt uteslutas.
Kaffekoppen skrev:Inte samtidigt. Det skedde inte heller då det ena kontot var inaktiverat och moderatorerna informerade.Koffe skrev:Flint skrev:IÖ har ju ett antal alter ego här så varför inte även undertecknad.
??? - Är det så? Får man ha det?
Moderatorerna ville sedermera att han skulle återgå vilket han gjorde. Ingen gjorde fel.
Kaffekoppen skrev:Visste inte att du var så gammal Flint. Tänk om du varit så lättlurad, på vilket sätt skall du då agera framöver? Hela din världsbild kan ju vara förfelad pga felaktiga indata. Jobbigt.Flint skrev:Men visst, inget hindrar att jag har lurat mig själv sedan 70-talet. Det kan i alla fall inte helt uteslutas.
Äsch, jag skulle precis som du vilja testa din tes i en riktig omgivning. Kanske kan f/e tillsammans med mätningar iallafall hitta något som kan vara förklarande för din upplevda lyssningströtthet i vissa applikationer?
Svante skrev:Hehe, jo, han informerade inte om sin branschanknytning i signaturen...
Nu blir jag lite orolig. Finns det en risk att vi är ett par? Så lika som vi tycks se på världen.Flint skrev:Jag har hela tiden ifrågasatt min uppfattning i det vi prata på nu. Min världsbild skulle inte ramla om det visade sig att jag har fel. Tvärs om, jag skulle bli glad eftersom det skulle öppna nya vägar.
Kaffekoppen skrev:Nu blir jag lite orolig. Finns det en risk att vi är ett par? Så lika som vi tycks se på världen.Flint skrev:Jag har hela tiden ifrågasatt min uppfattning i det vi prata på nu. Min världsbild skulle inte ramla om det visade sig att jag har fel. Tvärs om, jag skulle bli glad eftersom det skulle öppna nya vägar.
dimitri skrev:Flint:
"Något som däremot är direkt och omgående tröttande är din giftigt negativa allmänna attityd."
Det var tråkigt att höra (läsa). Jag kan inte konfirmera ditt intryck efter rannsakning av minnet av mina inlägg, men det är klart, det är en ytterst subjektiv rannsakning. Är inte det en projektion från din sida?
Det var ju naturligtvis viktigt att du fick fram det.patrikf skrev:Det är ditt ensidiga och partiska sätt att vara objektiv och "avklädande" på som kan kännas lite tröttsam. Tycker jag.
Kaffekoppen skrev:Nu blir jag lite orolig. Finns det en risk att vi är ett par? Så lika som vi tycks se på världen.Flint skrev:Jag har hela tiden ifrågasatt min uppfattning i det vi prata på nu. Min världsbild skulle inte ramla om det visade sig att jag har fel. Tvärs om, jag skulle bli glad eftersom det skulle öppna nya vägar.
Skulle gärna sitta och prata med er. Det skulle vara trevligt. Men jag har inte råd med den jättediamant du kräver till ditt fingerFlint skrev:Kaffekoppen skrev:Nu blir jag lite orolig. Finns det en risk att vi är ett par? Så lika som vi tycks se på världen.Flint skrev:Jag har hela tiden ifrågasatt min uppfattning i det vi prata på nu. Min världsbild skulle inte ramla om det visade sig att jag har fel. Tvärs om, jag skulle bli glad eftersom det skulle öppna nya vägar.
Vissa tycker ju det. Pastor Öhman får väl viga oss.
patrikf skrev:dimitri skrev:Flint:
"Något som däremot är direkt och omgående tröttande är din giftigt negativa allmänna attityd."
Det var tråkigt att höra (läsa). Jag kan inte konfirmera ditt intryck efter rannsakning av minnet av mina inlägg, men det är klart, det är en ytterst subjektiv rannsakning. Är inte det en projektion från din sida?
Det är ditt ensidiga och partiska sätt att vara objektiv och "avklädande" på som kan kännas lite tröttsam. Tycker jag.
När man läser här på forumet kan man ibland få känslan av att det inte finns viktigare saker. Världens mest privilligerade personer samlas här.Flint skrev:Förresten, det spelar väl för f¤n ingen roll om man har fel i en sketen hobby. Finns värre saker i livet att tjura över.
Kaffekoppen skrev:Skulle gärna sitta och prata med er. Det skulle vara trevligt. Men jag har inte råd med den jättediamant du kräver till ditt fingerFlint skrev:Kaffekoppen skrev:Nu blir jag lite orolig. Finns det en risk att vi är ett par? Så lika som vi tycks se på världen.Flint skrev:Jag har hela tiden ifrågasatt min uppfattning i det vi prata på nu. Min världsbild skulle inte ramla om det visade sig att jag har fel. Tvärs om, jag skulle bli glad eftersom det skulle öppna nya vägar.
Vissa tycker ju det. Pastor Öhman får väl viga oss.
Flint skrev:IngOehman skrev:Flint skrev:När det gäller dig är det inte så lätt att gissa sig till var gränsen för verklighet går. Vet du det själv?
Du kanske behöver bli bättre på att gissa?![]()
Vad tror du - är jag du?![]()
Vh, iö
I går var jag faktiskt lite skakis, men Maarten redde ut det. Nu vet jag, vi är inte samma person. Du hade tur.
Kaffekoppen skrev:Edit: Grattulerar:) Farfar är häftiga grejjer!
Detsamma gällde min pappa. Det är bara att konstatera att det aldrig är för sent att ta igen. Jag skall nog ringa pappa nu.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Edit: Grattulerar:) Farfar är häftiga grejjer!
Tackar. Det känns lite konstigt. Inte länge sen Per som pappan heter låg där och sprattlade. Livet går fort. Tyvärr hade man inte tid med dom egna ungarna när dom var små. Mest jobb, ibland dygnet runt.
Kaffekoppen skrev:Detsamma gällde min pappa. Det är bara att konstatera att det aldrig är för sent att ta igen. Jag skall nog ringa pappa nu.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Edit: Grattulerar:) Farfar är häftiga grejjer!
Tackar. Det känns lite konstigt. Inte länge sen Per som pappan heter låg där och sprattlade. Livet går fort. Tyvärr hade man inte tid med dom egna ungarna när dom var små. Mest jobb, ibland dygnet runt.
Jag minns kusligt mycket faktiskt. Brukar förvåna honom. Däremot så är jag mer nyfiken på farfars engagemang i Barnens ö. Men nu chattar vi lite OT.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Detsamma gällde min pappa. Det är bara att konstatera att det aldrig är för sent att ta igen. Jag skall nog ringa pappa nu.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Edit: Grattulerar:) Farfar är häftiga grejjer!
Gör det. Ta vara på möjligheterna. Be honom också att berätta precis allt om din egen barndom. När du blir äldre blir du nyfiken på dina egna rötter och då kanske det inte finns någon kvar som kan berätta.
Kaffekoppen skrev:Jag minns kusligt mycket faktiskt. Brukar förvåna honom. Däremot så är jag mer nyfiken på farfars engagemang i Barnens ö. Men nu chattar vi lite OT.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Detsamma gällde min pappa. Det är bara att konstatera att det aldrig är för sent att ta igen. Jag skall nog ringa pappa nu.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Edit: Grattulerar:) Farfar är häftiga grejjer!
Gör det. Ta vara på möjligheterna. Be honom också att berätta precis allt om din egen barndom. När du blir äldre blir du nyfiken på dina egna rötter och då kanske det inte finns någon kvar som kan berätta.
IngOehman skrev:Varför har de som inte gjort det en uppfattning överhuvudtaget?![]()
Vem eller vilka är det egentligen som sår den här onda säden ideligen?
Jag hoppas du har möjlighet att göra detsamma. Det är värt det även om man inte gillar kaffe.Flint skrev:Jämför minnen. Komplettera. Snacka med varandra. Ta en Kaffekopp och en kanelbulle.
Kaffekoppen skrev:Jag hoppas du har möjlighet att göra detsamma. Det är värt det även om man inte gillar kaffe.Flint skrev:Jämför minnen. Komplettera. Snacka med varandra. Ta en Kaffekopp och en kanelbulle.
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 21 gäster