Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Svante skrev:Tror ni att tråden kommer att nå 100 sidor?
Nej, jag tror att den pensioneras vid 65.
Vilket återstår att undersöka. Metoden tror jag inte tar 100 volymer att beskriva, men däremot varje enskillt test kan man ju dokumentera hur noggrannt som helst. Det gäller att hitta en rimmlig nivå.Style skrev:vilken metod talar vi om? den som skulle ta 100 volymer i anspråk att beskriva? om nån gjorde det
Brickman skrev:En liten fråga bara. Finns det något någorlunda vetenskapligt institut eller liknande som gör anspråk på denna metod eller är den uppfunnen i Lahäll eller av någon eller några andra inom LTS??
Det borde ju finnas fler som testar ljud på detta sätt eller??
Brickman skrev:En liten fråga bara. Finns det något någorlunda vetenskapligt institut eller liknande som gör anspråk på denna metod eller är den uppfunnen i Lahäll eller av någon eller några andra inom LTS??
Flint skrev:Magnuz skrev:Flint skrev:När du fyller på luft i dina bildäck, kasserar du då däcket om det har fått 0,1kg för mycket luft, och köper ett nytt?
Nej.
Bra. Det där antingen-eller-tänkandet och rätt-fel som IÖ sprider tycker jag är begränsande.
Flint skrev:Men han får förstås fortsätta med det om han vill. Det tillåter jag
Du måste räkna in dig själv. Det verkar ha gått inflation i f/e. Din insatts har alltså ökat på användandet med 33%. Starkt jobbat!Flint skrev:Se där. Då ökade utbredningen med 100% iom. att Herr Wettebrandt kom till. Och detta på endast 36 år.
Han är medveten om det nu. Det hade framgått rätt tydligt om du fortsatt läsa trådenIngOehman skrev:Flint skrev:Bra. Det där antingen-eller-tänkandet och rätt-fel som IÖ sprider tycker jag är begränsande.
Kan du ge något exempel på det?
Ett enda räcker bra. Jag utmanar dig att hitta något enda, eftersom jag vet att jag inte ens tänker så. När man inte gör det, så skriver man inte så heller. Jag tror du blandar ihop mig med någon annan.
Tror faktiskt inte det finns någon som fler gånger än undertecknad framhållit att var och en är expert på sig egen smak. Ingen kan göra anspråk på att veta vad som är rätt för andra, när det finns subjektiva dimensioner inblandade. Vh, iö
Kaffekoppen skrev:Du måste räkna in dig själv. Det verkar ha gått inflation i f/e. Din insatts har alltså ökat på användandet med 33%. Starkt jobbat!Flint skrev:Se där. Då ökade utbredningen med 100% iom. att Herr Wettebrandt kom till. Och detta på endast 36 år.
nåja, inte skall vi överdriva. Din blygsamma insats är många år efter, men det är kul att du hittat ett verktyg som är användbart för dig.Flint skrev:Ja de senaste dagarna har f/e-utvecklingen tagit ett stort skutt i rätt riktning, men min blygsamma personlighet hindrar mig från att erkänna det.
IngOehman skrev:Kan du ge något exempel på det?
Ett enda räcker bra. Jag utmanar dig att hitta något enda, eftersom jag vet att jag inte ens tänker så. När man inte gör det, så skriver man inte så heller. Jag tror du blandar ihop mig med någon annan.
Kaffekoppen skrev:nåja, inte skall vi överdriva. Din blygsamma insats är många år efter, men det är kul att du hittat ett verktyg som är användbart för dig.Flint skrev:Ja de senaste dagarna har f/e-utvecklingen tagit ett stort skutt i rätt riktning, men min blygsamma personlighet hindrar mig från att erkänna det.
Kaffekoppen skrev:Han är medveten om det nu. Det hade framgått rätt tydligt om du fortsatt läsa trådenIngOehman skrev:Flint skrev:Bra. Det där antingen-eller-tänkandet och rätt-fel som IÖ sprider tycker jag är begränsande.
Kan du ge något exempel på det?
Tror faktiskt inte det finns någon som fler gånger än undertecknad framhållit att var och en är expert på sig egen smak. Ingen kan göra anspråk på att veta vad som är rätt för andra, när det finns subjektiva dimensioner inblandade. Vh, iö
IngOehman skrev:Aha, jag gjorde mitt vanliga misstag att svara innan jag läst färdigt tråden.![]()
Sorry.
Tyckte att Flint borde ha vetat det även innan dock.![]()
Vh, iö
IngOehman skrev::?:
Avrundningsfel?
meanmachine skrev:Avrundningsfel?
Till vems fördel. Tror detta är en konspiration anordnat av KK med LTS i sikte. Klart färgat.![]()
Det finns klara frågetecken i vissa saker. F/E anväds fortfarande som slagord för att med stöd i ryggen tala om vilket som är bättre eller sämre. Ingen metod om de bevisa transparen eller inte kan avgöra om det kommer att bli ett ljud som passa mig eller inte. Eller om en försärkare hur transparent den än må vara klara av att driva mina högtalare. Detta är ett mycket svävt förnster som förvirrar mer än hjälper eftersom LTS inte gör nått speciellt väsen av sig.
Om detta skall fungera på ett tillredställande sätt så måste ni som förestår verkligen visa upp och förklara för folk hur det ligger till.
Folk behöver konsulting och färdiga lättlästa paket. Inte en massa teknikorgier.
Börja jobba mot folket inte mot de egna intersserade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Flint skrev:IngOehman skrev::?:
Samma här. Vet inte vad vi pratar om. Det är norm. Men syftade på skillnaden mellan ordet "innan" som du använde och ordet "före" som jag tycket passade bättre i ett samanhang där f/e diskuteras. Efter att ha sagt detta förstår jag doch om möjligt ännu mindre vad vi pratar om. Textmassan kan nog därför betraktas som OT och lämnas utan begrundande.
IngOehman skrev:"Innan" kan inte ersättas av "före". De är inte synonymer. Däremot kan man för det mesta ersätta innan med "före det att". Om man vill vara grammatikalisk vill säga. Det vill inte alls, har jag märkt.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster