meanmachine skrev:Avrundningsfel?
Till vems fördel. Tror detta är en konspiration anordnat av KK med LTS i sikte. Klart färgat.![]()
Det finns klara frågetecken i vissa saker. F/E anväds fortfarande som slagord för att med stöd i ryggen tala om vilket som är bättre eller sämre.
Det kan jag inte minnas att jag sett något exempel på. Det kan heller inte användas så. Det enda man kan uttala sig om rimligt objektivt är om en apparat är en bättre eller sämre återgivare. Inte om det ä generellt bättre eller sämre, vilket ju avgörs av önskamålen.
Man kan därtill använda F/E-lyssning för att ta reda på hur apparater färgar, och på denna information kan man i nästa steg applicera sin subjektiva uppfattning om vad som är bra och vad som inte är det. Vill man inte läga in något värde kan man ändå lägga in en beskrivning som är så fri från värderingar som möjligt.
Alltså:
F/E-lyssning är bara en metod att extrahera information. Vill man ha in värderingar i resultatet måste man blanda in en människa som skall tycka något.

meanmachine skrev:Ingen metod om de bevisa transparen eller inte kan avgöra om det kommer att bli ett ljud som passa mig eller inte. Eller om en försärkare hur transparent den än må vara klara av att driva mina högtalare. Detta är ett mycket svävt förnster som förvirrar mer än hjälper eftersom LTS inte gör nått speciellt väsen av sig.
Om detta skall fungera på ett tillredställande sätt så måste ni som förestår verkligen visa upp och förklara för folk hur det ligger till.
Folk behöver konsulting och färdiga lättlästa paket. Inte en massa teknikorgier.
Börja jobba mot folket inte mot de egna intersserade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Menar du på fullt allvar att de testrapporter som funnits att läsa i MoLt är teknikorgier eller att de försökt skriva dig på näsan vad som passar dig?

Det stämmer väldigt dåligt med det intrycket jag fått när jag har läst artiklarna.

Är det inte så att du lyssnat på en massa myter om vad LTS påstått bara? Det verkar ju som om ryktesspridning därvidlag är populärt.
Min erfarenhet är att man aldrig skall lyssna på folk som vill berätta vad någon annan vill eller tycker. De som gör så har alltför ofta en negativ agenda, och de gör sig själva till ställföreträdande informatörer bara för att kunna sprida osanningar.
Lyssna på vad representanter för LTS berättar själv istället. De är definitivt bättre på att veta vad LTS vill och står för.
Vh, iö