Min Cattylinkbeställning, följ hifi-dramat!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-02 16:38

Det var änna (säger man så :wink: ) fula förstärkare. Dom där förvaras bäst på något museum. Jag är inte helt grön på att ballat är bättre än oballat. I alla fall inte om man jämför en riktigt bra oballad stärkare mot en mer ordinär ballad. Blanda inte heller in fixserien i denna tråd. Detta handlar ju om seriös hifi :wink:
Skojar bara men jag har alltid tyckt att SAT och sånt låtit lite småtråkigt. Inte min pilsner så att säga. Jag tror att jag nöjer mig med Korsun V6i och sen en Korsun phonoförstärkare.

För helv..köp inte dessa fula prylar Brickman :D

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2004-04-05 06:25

Njae, troligen blir det ingen Kinesisk förstärkning alls då jag inte hittar något som känns så där rätt i magtrakten :wink:
Jag vill definitivt ha balanserat det var väldigt tydligt när jag körde SAT elektroniken och StefanB påstår ju att hans Esound också presterar mycket bättre balanserat.

Enligt Mr Law så har Esound balansering på gång på S-8:an så den kan ju vara ett alternativ om priset blir rätt och jag fattar tycke för cdspelaren. Vincent/Sheng ya lockar inte riktigt, möjligen sv238 för den verkar ju ha det mesta och jag har inte hört den till skillnad från rörhybriderna som jag inte gillat när jag lyssnat.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-05 21:00

Man har ju olika prioriteringar. Själv skippar jag nog förstärkare då jag är rätt nöjd med mina Linngrejer. Möjligen köper jag en hyfsat billig Korun bara för att testa kvaliteten på prylen och på ljudet. :twisted:

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2004-04-06 05:59

:)
Du menar antagligen Korsun. Har man 2 st Linn Klout slutsteg borde man ju vara nöjd :wink:
Min cd skickades med budbil till flygplatsen inatt.. :P
Skall bli kul att få hem den men det tar säkert något dygn. Jag har ju bara en gammal Teac 4000 samt dotterns Cambridge 500 att jämföra med men kommer så småningom att bär med den till lite kompisar. Bla har jag en polare som har en komplett Linn-annläggning med Ikemi som cd-signalkälla. En annan kör med SAT grejer.

Kan bli kul (kanske :twisted: ) att jämföra.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2004-04-07 15:06

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27493&whichpage=40

Nu är det roliga slut på hififorum, var förvånad att det fick hålla på så länge! Försökte vara med på beställningen men hann inte med att beställa innan tidsfristen gick ut. Någon här som är intresserad av att beställa prylar?

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2004-04-07 15:14

Jag tror att du skall kolla upp om det med detta forums ägare om det är ok. Jag hade ingen aning om att Hifi-forum hade sådana regler som gjorde att den tråden låstes. Det fanns ju ingen som helst signal från moderatorerna innan. Det var en person som gick in och ifrågasatte vissa saker och vi andra gick i svaromål och så låstes tråden. Lite märkligt då det ju gick rätt lugnt till. Kanske dom låste tråden på uppdrag av någon. Jag tror nästan det. :evil:

Därför kanske det är bäst att PM:a detta forums ansvariga. Jag tror också att man bör ha en sådan mastodonttråd på ett eget topic för att inte störa hifitopicen.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-04-07 15:24

Å andra sidan undrar jag hur man så lättsinnigt kan beställa utrustning som ändock kostar en ansenlig slant, utan att ha åtminstone provlyssnat eller vet någon som gjort dokumenterat seriösa tester. För mig är det märkligt. Jag kan förstå det om man ska köpa ett kylskåp eller dylikt som inte varierar så mycket mellan olika produkter. Men HiFi??? Speciellt då detta rör sig om produkter är riktade till en kräsen skara entusiaster. Vart har den äkta entusiasten tagit vägen egentligen? Handlar det bara om var jag kan finna apparat X med ett coolt utsende billigast, alternativt apparat X som heter Y i USA och därmed måste den ju vara jättebra för att den kostar ju så jättemycket i USA? Om nu någon fattar vad jag menar...

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2004-04-07 15:28

Det var inte meningen att förstöra den här tråden, det var snarare en liten undring bara (helt ogenomtänkt angående konsekvenserna :wink: ). Reagerade precis som du att tråden helt plötsligt bara låstes.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2004-04-07 15:36

Det finns fördelar med att läsa vår policy så man vet var vi står :)
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... opic&t=120

Den säger iaf såhär: "Trådar om sambeställningar och samköp är tillåtna men vi tar inget juridiskt ansvar för dessa. Det ansvaret får den som samordnar köpet ta på sig. Vi från redaktions/administrationshåll vill däremot veta vem (namn, adress och telefonnummer) det är som håller i sambeställningen. "

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2004-04-07 15:37

Håller till viss del med dig Johan. Dock finns det en hel del utrustning att lyssna på i Sverige utav dom varor som säljs på Cattylink, bla har jag själv gillat det jag hört av Shanling.

Det är väl den där drömmen om klippet du vet... :wink:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-07 17:03

Fantastiskt, Hififorum.nu har överträffat sig själva! Hoppas det blir dödsstöten och att alla som är det minsta nyfikna på Cattylink och samköp söker sig hit istället.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-07 17:24

Det är trist att man måste läsa två forum för att förstå vad det skrivs om på det enda man tycker är intressant :roll:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
americantabloid

Inläggav americantabloid » 2004-04-07 18:45

Hmmm...

Tycker de har en generell skum policy på hififorum när det gäller låsning av trådar. Det verkar vara olika regler där. Även om det blivit bättre än förut.

Dock skulle jag kunna förstå om de kan göras juridiskt ansvarsskyldiga på något sätt. Är det någon som har koll på det?

Sedan angående provlyssning...Vincent finns ju i Sverige. Om man kan tjäna ca 30000 kr på att ta hem deras största kombination från Hong Kong istället, så skulle nog jag kunna chansa...det verkar som om innehållet i stärkarna är detsamma eller i varje fall stort sett detsamma.

Men vi får väl avvakta och se lite vad de kommer fram till. Det lär nog undersökas i flera månader framöver.

Sedan var diskussionen angående objektiva recensioner helkul :lol: ...tänkte föreslå F/E-test men då hade väl tråden blivit låst fortare än det vart nu :D

mvh
at

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-07 20:28

Verkar som att tråden kommer att fortsätta på Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=55982&st=0&searchtime=
Synd att faktiskt missade denna godbit, nu kan man
ju dra dit och slippa allt teknikdravel på köpet... Bye!

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-07 20:33

Jaha!
Då har Consultforum alltså låst sin enda intressanta tråd. Ditt tips Hotspur om att det numer rätt förbannade gänget skulle hitta hit är inte så troligt då detta forum har ca 5 posts om dagen :twisted: . Iofs med mer kvalitet oftast men ändå.
Det är nog prisjakts forum som kommer att gälla för många. Trist för detta forum har ju en helt överlägsen kunskapsnivå och snälla moderatorer :) . Helt otroligt att dom vågar påstå att dom är oberoende på Mårtenforumet :twisted:

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-07 20:57

Forum hit, forum dit, forumskit!

Står det inte i reglerna att vi pratar hifi här, och inte andra forum? :roll:

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-04-07 21:38

Sedan var diskussionen angående objektiva recensioner helkul ...tänkte föreslå F/E-test men då hade väl tråden blivit låst fortare än det vart nu

Ja, jag tyckte oxå det var ganska intressant att diskutera med er. Skulle just posta mitt nästa inlägg när jag märkte att tråden var låst 8O

Skulle inte detta vara ett sxxtforum kunde vi kanske ha fortsatt här...

Användarvisningsbild
Ondjultomte

Inläggav Ondjultomte » 2004-04-07 21:45

sektforum .. hm?

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-04-07 22:01

Eller skitforum, eller smitforum, eller slitforum, eller sittforum, eller....

// Jonas

Användarvisningsbild
jonte0

Inläggav jonte0 » 2004-04-07 23:02

exakt så har jag ochså funderat - lite av masshypnos verkar ha inträffat !

m9oen kag tror att 90 % kommera att vara nöjda - det ser psykologin till ;-)

/

Johan_Lindroos skrev:Å andra sidan undrar jag hur man så lättsinnigt kan beställa utrustning som ändock kostar en ansenlig slant, utan att ha åtminstone provlyssnat eller vet någon som gjort dokumenterat seriösa tester. För mig är det märkligt. Jag kan förstå det om man ska köpa ett kylskåp eller dylikt som inte varierar så mycket mellan olika produkter. Men HiFi??? Speciellt då detta rör sig om produkter är riktade till en kräsen skara entusiaster. Vart har den äkta entusiasten tagit vägen egentligen? Handlar det bara om var jag kan finna apparat X med ett coolt utsende billigast, alternativt apparat X som heter Y i USA och därmed måste den ju vara jättebra för att den kostar ju så jättemycket i USA? Om nu någon fattar vad jag menar...

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-04-08 10:07

Sanoj: Du skrev att du ville se löneutbetalningarna från Hifi Consult ("de måste jag ha missat") i de inlägg som saboterade Cattylink-tråd nummer två. Jag VET att du får betalt på annat sätt, nämligen genom frikostlig rabatt på t.ex. Grendel. Det finns inte ord kvar att beskriva vad jag tycker om dig, utan jag låter istället Gromits inlägg på HF (för 40 min sedan) illustrera detta:
Att en person med anknytning till en affär ger sig in och försöker störa diskussionen kanske inte hade så mycket med den låsta tråden att göra men han sänker ju både sitt eget förtroendekapital såväl som butikens.

Att du har mage att klampa in här och ge ett skenheligt intryck är precis vad man kunde förvänta sig. Hoppas du är smart nog att hålla dig borta från prisjakt... Ett råd: Klamra dig fast vid Sladd ordentligt nu, för du lär inte ha så många hifi-vänner kvar snart...

matson

Inläggav matson » 2004-04-08 10:23

Jag tyckte det var helfestligt det där med "objektiva recensioner"! Det är ju verkligen passande att komma från Alingsåshållet som verkligen lånar hem alla möjliga prylar innan köp av ny Bladeliusapparat görs.....NOT!

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-04-08 11:05

Sanoj: Du skrev att du ville se löneutbetalningarna från Hifi Consult ("de måste jag ha missat") i de inlägg som saboterade Cattylink-tråd nummer två. Jag VET att du får betalt på annat sätt, nämligen genom frikostlig rabatt på t.ex. Grendel
.

Nä, det vet du faktiskt inget om....

Det finns inte ord kvar att beskriva vad jag tycker om dig

He he...Ja du är fri att tycka det.

Det är ju verkligen passande att komma från Alingsåshållet som verkligen lånar hem alla möjliga prylar innan köp av ny Bladeliusapparat görs.....NOT!

Ehh, nu hänger jag inte med...vad vet DU Matson vad jag har jämfört med och inte... 8O

Användarvisningsbild
Saim

Inläggav Saim » 2004-04-08 12:23

Tråkigt att de flesta trådar nuförtiden urartar med pajkastning mellan lägerna :( .... Verkar bara vara DIY-delarna på de både forumen som är ganska fria ifrån detta...

/Simon

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-08 14:28

Sanoj skrev:Skulle inte detta vara ett sxxtforum kunde vi kanske ha fortsatt här...

Kära Jonas.

Det är, enligt mig, till stor del din förtjänst. Din sxxtgubbe. :twisted: :wink:

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-08 14:29

Du får förresten gärna ange vilka du citerar, så blir det lite enklare att begripa allting.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-04-08 14:33

Nu får ni gärna höja nivån ett snäpp, bitte!

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-04-08 14:40

Hotspur: Har du hört någonting från Cattylink om din beställning?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-04-08 16:02

Ot: men har ni läst Ekpengs och Pacs förklarningar om varför de låste tråden?

Birgan, där finns många intressanta trådar på hififorum. Men det är vad jag tycker, precis osm det finns många intressanta trådar här.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-04-08 20:40

Birgan?? är det jag det?? :)

Detta är ett ok forum, lite få posts bara och lite väl mycket LTS. Men jag har nog vant mig nu. Det är i alla fall inte styrt av Consult, Mårten, Jorma maffian.
Helt otroligt att Jorma inte blir bannad från Hififorum efter sitt påhopp på Regner.

Helt otroligt att minisladd (Sanoj) fortsätter med sina braindead-inlägg. För varje inlägg du gör så gör du dina husgudar en otjänst Sanoj. Jag föreslår total tystnad i ett par år så kanske du har växt upp och formulerat egna tankar om hifi och livet. Likadant egentligen med pappa Sladd. Har någon någonsing gjort en rätt ok butik (HifiConsult i Alingsås) mera badwill än den gubben???

Birgan?? :?

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi