paa skrev:Det skulle vara intressant om LTS kunde släppa några små snuttar musik och ev andra avslöjande ljudeffekter i före- och efterutförande från sina F/E-lyssningar, som kunde ligga som referens på hemsidan.
Likaså skulle det vara intressant att höra skillnadssignalen mellan före och efter från några apparater som klarat lyssningstestet.
Det är en bra ide som jag vill minnas har har fallit på copyright. Går säkert att lösa i vissa fall.
OT:
Jag har läst en hel del kommentarer ang hemsidan och detta blir min enda publika synpunkt:
Jag har haft många ide'er ang hemsidan och en del har jag genomfört, men jag är i viss mån beroende av övriga beslut och jobb inom LTS. Jag har den senaste tiden avvaktat mer info om inriktning framöver.
Jag tycker att det är många faktorer som måste samordnas för att det skall bli meningsfullt at utveckla hemsidan. Hittills upplever jag att hemsidan har varit något frisvängande från övrigt arbete inom LTS. Jag vill gärna att den blir en integrerad del och ett komplement till den centrala verksamheten. Ett praktiskt exempel på varför jag vill det, är ju just de inspelningar som Paa nämner, -dem kan jag inte skaffa fram utan dem måste tekniksektionen stå för.
Min målsättning har i flera år varit saklighet, information, kunskapsförmedling, samt ev medlems-service.
Jag har hela tiden tyckt att LTS har mycket bra att komma med, som är värt att delge för en större publik.
Jag har skrivit rätt mycket material + ett flertal artiklar och alla ljudfiler har jag + Patrik L bidragit med (LTS Gbg).
Anders (Naqref) skall förstås ha credit för att öht startat hemsidan. Ett beslut/jobb som jag uppfattat att han tog/gjorde på egen hand.
Att uppdatering har varit dålig beror på mina egna prioriteringar det senaste året och att jag inte tycker att allt material skall skapas av mig, vilket i sådana fall blir fristående från övrig verksamhet.
Om någon vill ge synpunkter är de förstås välkomna! Antingen till mig, eller till Kaffekoppen.