Flint skrev:IngOehman skrev:Om du är förnuftig nog att förstå att det inte är LTS som skapat någon negativ inställning hos dig (det har du ju själv skrivit, du har varit LTS medlem och då såg du annorlunda på LTS än du gör nu efter att ha tagit del av ryktesspridning och uppfattningar från det du kallar "svansen") så borde du vara förnuftig nog att inte bidra till att sprida en negativ inställning som du vet är falsk, eller tänker jag fel?

Ja du tänker fel. Att jag tar upp problematiken, som är ert problem, sakligt borde du istället se som en fördel så att du lugnt och sansat kan avfärda eller dementera det som sägs och ryktas.
Jag avfärdar härmed det som sägs och ryktas!
Flint skrev:Då får du också ett ypperligt tillfälle att kommentera din egen inställning till samma grupp dvs. svansen. Förutsatt att du accepterar att den överhuvudtaget finns förstås. Annars blir ju frågan bara hypotetisk från din sida.
Man inställning är att alla människor äger rätt till sin uppfattning. Om några av dem av för mig okända skäl döps till svansen så duger inte dt fär att jag skall ta avstånd från dem av skäl som nämndes i förra meningen.
Om du Flint specifikt kan ge ett exempel på att någon som tillhör vad du kallar svans har gjort anspråk på att representera LTS och i detta görande har antytt att LTS står för en rätt/fel-attityd - så skall jag med glädje ta avstånd ifrån det!
Något sådant har jag inte sett dock, men jag kan mycket väl ha missat en massa sådana fall. Jag är dock förånad över att jag trots att jag inte sett dem ändå har sett att både DU och andra med studntals väldigt LTS-negativ inställtningflera gånger kommit med sådana påståenden.
Jag är därför alltfort tveksam till påståendet att den idén kommer från någon svans. Jag har ju bara sett den lanceras från dem som hört det från varandra (men som till och tätt hänvisar till någon "svans").
Jag hoppas även att du inser det orimliga att ständigt behöva ta avstånd ifrån en massa enskilda påståenden. Jag tycker det borde räcka med att man som någon sorts representant för LTS (gäller alla oss i styrelsen, men kanske främst Kaffekoppen, Pekka och undertecknad) redogör för LTS syn på saken.
Vh, iö
- - - - -
PS. Det är inte så att jag avkräver dig några hänvisningar till den där svansens uttalanden. Jag bara vill göra klart att om du inte kommer med några sådana är det svårt för mig att ta ställning till det som sagts. Jag kan ju inte gärna ta generellt ställning mot en "svans" som jag inte ens vet din definition på.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).