Moderator: Redaktörer
MP skrev:Det handlar väl knappast om att göra pengar i den ideella föreningen så nej kotlettfrisyrer hittar nog bättre ställen för business.
MP skrev:Att försöka påverka så att det kommer fram fler oförvanskat ljudande produkter ja, det är väl bara bra ? Kunnandet finns nog hos producenterna om tillräckligt många konsumenter verkar bry sig.Hur det står exakt i agendan har jag aldrig tolkat dogmatiskt.![]()
MP skrev:(av omtanke om dig skrev jag inte [s]"transparent[/s]")
Harryup skrev:Jo. Men,
älgen utanför är älgen utanför, medans högtalaren i vardagsrummet inte är orkestern på scen.
IngOehman skrev:(Från sidan 85)Harryup skrev:Jo. Men,
älgen utanför är älgen utanför, medans högtalaren i vardagsrummet inte är orkestern på scen.
Så kan man inte skriva. Liknelsen haltar illa, ju. Högtalarna är ju inte avsedda att vara "orkestern på scenen". De är avsedda att vara en ÖPPNING till orkestern på scenen.
Flint skrev:Mest nytta tror jag att LTS själva skulle ha av min version av f/e-testet. Det skulle avdramatisera både LTS och testet som sådant. Men jag tippar att min version står i "känslomässig" kontrast mot t.ex. IÖ:s ideologi, så det blir nog inget av med det. Skulle förvåna mig om det blev det. Bäst verkar vara noll insyn.
Flint skrev:Maarten
Vilken sida har vetorätt? Den som inte gillar ordet "svansen", eller den som inte gillar ordet "tranparens"? Blir det bättre om man byter namn på företeelserna? Betydelsen är ju fortfarande densamma.
Jag har inte amatörmodererat. Jag har deltagit i debatten.
Flint skrev:Tror du att du kan få Emma-Hilda 14,25 år att kräva "det där ordet"-aparater av OnOff?. Är det en realistisk målsättning?
Flint skrev:Ordet "svans" i den bemärkelse du syftar till här är mycket beskrivande. Därför passande.
Varför då inte använda det?
dimitri skrev:Nej, jag vill inte att ordet "svans" kvittas mot "transparens".
Det vore som att kvitta "jude" under nazitiden mot ordet "ros"
ty
...strunt är strunt och snus är snus, om ock i gyllne dosor,
och rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor.
dimitri skrev:Nej, jag vill inte att ordet "svans" kvittas mot "transparens".
Det vore som att kvitta "jude" under nazitiden mot ordet "ros"
Flint skrev:IngOehman skrev:(Från sidan 85)Harryup skrev:Jo. Men,
Så kan man inte skriva. Liknelsen haltar illa, ju. Högtalarna är ju inte avsedda att vara "orkestern på scenen". De är avsedda att vara en ÖPPNING till orkestern på scenen.
Är det inte orkestern som ska avnjutas som om den stod i rummet.
Tycker du lägger för stor vikt vid "öppningen"?
Flint skrev:Tänk om en något färgad "öppning" låter mer som orkestern på riktigt.
Är det fel?
IngOehman skrev:--- /snip/ ---
MP skrev:Flint skrev:Tror du att du kan få Emma-Hilda 14,25 år att kräva "det där ordet"-aparater av OnOff?. Är det en realistisk målsättning?
Mycket är vunnet om Emma-Hilda frågar efter något bättre än det som on-off lurade på henne sist bara för att det var rosa med en gullig spegel i.
Kanske hon frågar efter något liknande som den molt läsande pojkvännen Limbo-Pelle har.
Du glömde att sanera det citerade originalet. Men du kanske jobbar på det. Förstår om det tar tid.Flint skrev:IngOehman skrev:--- /snip/ ---
Serru, du kan ju skriva kort och kärnfullt om du bara vill.
(Adm. Sanera detta inlägg och även det original som citeras enär de innehålla onödigt mycket utfyllnad och sedvanliga upprepningar. Scrollfinger skola sparas till eftervärlden.)
Självsanering får du lära dig på egen hand./V8
Flint skrev:Du glömde att sanera det citerade originalet. Men du kanske jobbar på det. Förstår om det tar tid.Flint skrev:IngOehman skrev:--- /snip/ ---
Serru, du kan ju skriva kort och kärnfullt om du bara vill.
(Adm. Sanera detta inlägg och även det original som citeras enär de innehålla onödigt mycket utfyllnad och sedvanliga upprepningar. Scrollfinger skola sparas till eftervärlden.)
Självsanering får du lära dig på egen hand./V8
MP skrev:Frågan är snarare om en global nihilism med nolltolerans är målet som driver "flugorna"
Koffe skrev:Här vaknar man upp en härlig vår morgon - bara för att finna faktiskt.se i från sin allra sämsta sida. Ut i våren med er nu! Var glada!
/K
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 30 gäster