Prenumeration på skivor?

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PerStromgren

Prenumeration på skivor?

Inläggav PerStromgren » 2007-03-22 14:56

För länge sedan prenumererade jag på CD:ar hos Svalander. Det var trevligt och lika intressant varje gång det kom en ny skiva. För att inte helt stelna i musiksmaken vorde det nyttigt att göra det igen, men jag skulle gärna ha en mer musikinriktad leverantör.

Vet du någon som skickar skivor en gång i månaden till prenumeranter? Det ska vara något seriöst, alltså inte månadens pophits.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-23 02:43

Om du vill så skulle man ju kunna köra "månades skivhög" eller så. Dock bara om intresset är tillräckligt stort på faktiskt.se...

Det jag menar är att man drar ihop ett gäng som skriver varsin recension av en inom genren riktigt lyckad skiva, och så släpps allesamman en gång i månaden!

Fast det kanske inte är tillräckligt nära det du söker...

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
viktor

Inläggav viktor » 2007-03-24 00:27

Jag kan skicka en cd i månaden till dig.

Användarvisningsbild
n3mmr

Re: Prenumeration på skivor?

Inläggav n3mmr » 2007-03-24 09:53

perstromgren skrev:För länge sedan prenumererade jag på CD:ar hos Svalander. Det var trevligt och lika intressant varje gång det kom en ny skiva. För att inte helt stelna i musiksmaken vorde det nyttigt att göra det igen, men jag skulle gärna ha en mer musikinriktad leverantör.

Vet du någon som skickar skivor en gång i månaden till prenumeranter? Det ska vara något seriöst, alltså inte månadens pophits.

Gör inte Sterling nåt sånt??
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Hejnrik

Inläggav Hejnrik » 2007-04-04 09:41

Nu vet jag inte vad du önskar för musik. Men jag vill gärna tipsa om två svenska musiktidskrifter som skickar med en cd-skiva vid varje nytt nummer.

Sonic http://www.sonicmagazine.com/

och

Lira http://www.lira.se/

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-04-04 10:53

Tack för tips!

Sonic missar jag nog gärna, men Lira verkar ingen dum idé. Just nu har jag dock gjort upp med Victor (se ovan) om en "prenumeration"!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
knaster

Inläggav knaster » 2007-04-05 14:22

En annan tidning som skickar med skivor med jämna mellanrum är WIRE.
http://www.thewire.co.uk/
Inriktad på "alternativ" musik av alla de slag. Jazz, electronica, noise, metal etc etc. Är själv prenumerant sedan många år och mycket nöjd. :D

.knaster

Återgå till Skivrekommendationer