Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Men nu får ni stå för egna tilltag. Jag har väckt intresset. Det räcker för mig. Låt f/e-tänkandet utvecklas. Det har stått still alltför länge. Gör något själva. Forumet är ju proppfullt med experter på teknik som lätt borde få ihop en konstlast.
En bra början på tråden kunde ju vara om du tinge lägga upp dina filer här, gör en till länk till nån textfil som bara berättade svaret. Då kan folk när som helst i tid testa. Då har du verkligen både väckt intresset och ger möjlighet för folk att prova. Kvalitativ omrörning i grytan.Flint skrev:Men nu får ni stå för egna tilltag. Jag har väckt intresset. Det räcker för mig. Låt f/e-tänkandet utvecklas. Det har stått still alltför länge. Gör något själva. Forumet är ju proppfullt med experter på teknik som lätt borde få ihop en konstlast.
Flint skrev:perstromgren skrev:Men du använde väl inte konstlast, eller gjorde du det?
Du gör mig besviken. Klart att det var med konstlast. Jag kopierade ju IÖ:s till så gott som 100%.
Kaffekoppen skrev:En bra början på tråden kunde ju vara om du tinge lägga upp dina filer här, gör en till länk till nån textfil som bara berättade svaret. Då kan folk när som helst i tid testa. Då har du verkligen både väckt intresset och ger möjlighet för folk att prova. Kvalitativ omrörning i grytan.Flint skrev:Men nu får ni stå för egna tilltag. Jag har väckt intresset. Det räcker för mig. Låt f/e-tänkandet utvecklas. Det har stått still alltför länge. Gör något själva. Forumet är ju proppfullt med experter på teknik som lätt borde få ihop en konstlast.
Det är bara lite klurigt med copyrighttillämpningarna med att ha det på en hemsida, men det tittar vi på. Jag har aldrig tvekat på att det går att få upp ljuset för f/e och skingra lite rökridåer av alla de slag.Flint skrev:Nej. Jag visade att det gick att sprida f/e till "folket". Om LTS vill anamma den metoden får LTS lägga upp egna filer. Ta över.
perstromgren skrev:Ledsen om jag gör dig besviken, men om du ska spela in signalerna behöver man väl ingen konstlast? Eller vill du ha en svårare last än dina egna högtalare? Varför det, i så fall?
perstromgren skrev:Flint skrev:perstromgren skrev:Men du använde väl inte konstlast, eller gjorde du det?
Du gör mig besviken. Klart att det var med konstlast. Jag kopierade ju IÖ:s till så gott som 100%.
Ledsen om jag gör dig besviken, men om du ska spela in signalerna behöver man väl ingen konstlast? Eller vill du ha en svårare last än dina egna högtalare? Varför det, i så fall?
Kaffekoppen skrev:Det är bara lite klurigt med copyrighttillämpningarna med att ha det på en hemsida, men det tittar vi på. Jag har aldrig tvekat på att det går att få upp ljuset för f/e och skingra lite rökridåer av alla de slag.Flint skrev:Nej. Jag visade att det gick att sprida f/e till "folket". Om LTS vill anamma den metoden får LTS lägga upp egna filer. Ta över.
Jag accepterar att du tycker du har gjort ditt. Tack för bidraget.
Kan du inte göra det själv? Lägg upp filerna på ftp:n på din plats. Lägg ut länkarna här och dessutom en länk till "facit" så man vet när och vilken typ av förändring som faktiskt var gjort. Flint har ju beskrivit det i mastodonttråden och jag kan förstå om han inte orkar sammanställa det. Det kanske du gör?Bill50x skrev:Fick just en idé - bra eller dålig?
Kan man inte någonstans lägga upp en bank med Flints, och andras, testfiler. Filer som då alla på ett enkelt sätt får tillgång till utan att leta igenom forumtrådar. Jag har själv Flints gamla filer med olika dist pålagt liggande på min hårddisk, men dessa är det ju ingen annan som kommer åt.
Går det att fixa en sådan bank?
/ B
Korrekt Per! Enda anledningen till en konstlast är att man vill ha en utslagsgivande, läs besvärlig, last. I annat fall räcker det med dina egna högtalare, vilket tom gör genomförandet mer anpassat för din miljö - men urskilljningen och allmängiltigheten försvårad/begränsad.Flint skrev:perstromgren skrev:Ledsen om jag gör dig besviken, men om du ska spela in signalerna behöver man väl ingen konstlast? Eller vill du ha en svårare last än dina egna högtalare? Varför det, i så fall?
Oj, oj, oj. Du är makalös. Jag har gjort en f/e-test som motsvarar IÖ:s och LTS:s men med den skillnad att jag har samplat f och e-signalen för senare jämförelse.
Tack! Återkommer med lyssningsintryck av den där filen vi pratade om!Flint skrev:Hur ni hanterar mina skapade f/e-filer lägger jag mig inte i, men min nytta för LTS har nått sin slutpunkt här. Om LTS vill använda metoden och lägga ut filer på nättet, varsågod. Det är ni som tjänar på det.
Kaffekoppen skrev:Tack! Återkommer med lyssningsintryck av den där filen vi pratade om!Flint skrev:Hur ni hanterar mina skapade f/e-filer lägger jag mig inte i, men min nytta för LTS har nått sin slutpunkt här. Om LTS vill använda metoden och lägga ut filer på nättet, varsågod. Det är ni som tjänar på det.
Kan du inte göra det själv? Lägg upp filerna på ftp:n på din plats. Lägg ut länkarna här och dessutom en länk till "facit" så man vet när och vilken typ av förändring som faktiskt var gjort. Flint har ju beskrivit det i mastodonttråden och jag kan förstå om han inte orkar sammanställa det. Det kanske du gör?Kaffekoppen skrev:
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 28 gäster