Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Nu har jag ett vackert ex.
Halcro stegen son ju var perfekt i F/E mod ett moddat Nad 208 som är perfekt i F/E. Båda mycket starka. Har det då ingen betydelse att Harlcro kostar 410000:- i nypris. Samma ljud kommer att nå mina öron.
Vad tror du själv?meanmachine skrev:Nu har jag ett vackert ex.
Halcro stegen son ju var perfekt i F/E mod ett moddat Nad 208 som är perfekt i F/E. Båda mycket starka. Har det då ingen betydelse att Harlcro kostar 410000:- i nypris. Samma ljud kommer att nå mina öron.
Det där är en hypotetiskt antagande.meanmachine skrev:Vad menas med hypotetisk ?
Om jag kopplar Sentec se-9 och Pioneer Dv-668 till har jag nått det aboluta inom ofärgat ljud oavsett prislappen ?
meanmachine skrev:Vad menas med hypotetisk ?
Om jag kopplar Sentec se-9 och Pioneer Dv-668 till har jag nått det aboluta inom ofärgat ljud oavsett prislappen ?
Du kan få min personliga syn på det.meanmachine skrev:Jag är inte intresserad av min tro just nu utan vill veta vad som är objektivt sannt.![]()
Jag hart itne hört varken eller. Men jag vill verkligen har ordning på bereppen. Inga baktankar inget bara dumt obstinat. Varför vill ingen riktigt ta i frågorna.
Det här är ytterliggare faktorer de flesta beaktar.Sanny_X skrev:Exempel; effekt, pris, utseende, hållbarhet, handhavande
Sant!niklasz skrev:meanmachine skrev:Nu har jag ett vackert ex.
I detta hypotetiska fall så kommer samma ljud att nå dina öron. Om du inte lägger några andra aspekter på det hela så är Halcrons pris enbart en nödig utgift.
meanmachine skrev:Så en uppsättning Nad208, Sentec sc-9 med en Pioneer Dv-668 är en perfekt neutral uppsättning som kan spela ut allt som finns inom det som kallas ofärgat ljud![]()
Oavsett prislapp, märke och modeller.![]()
Nirvana
Allt annat är bara utseende, hållbarhet osv.
Kaffekoppen skrev:Det där är en hypotetiskt antagande.meanmachine skrev:Vad menas med hypotetisk ?
Har ingen aning om hur slutresultatet blir. Har ingen erfarenhet av produkterna själv.
Det känns ju som om du glömmer bort påverkav av rummet och högtalarna. De torde tillsammans ha långt större betydelse för slutresultatet.
LTS faq skrev:Svar av Mårten Kihlberg: Det finns många filosofier att välja på vid sökandet av välljud och många olika personliga tillvägagångssätt att närma sig det ljud man vill ha hemma. Om det är just är god återgivning man söker blir det dock svårt att undvika begreppet transparens, eftersom god (ofärgad) återgivning och transparens är två sidor av samma mynt, eller rent av bara två namn på samma sida av myntet!
meanmachine skrev:Om jag kopplar Sentec se-9 och Pioneer Dv-668 till har jag nått det aboluta inom ofärgat ljud oavsett prislappen ?
meanmachine skrev:Jag vet inte hellet Lust. Jag bara måste lära mig allt och det gnager in mig när jag inte får ihop saker.
ÄR det så svårt att svara på för er här då.
Det spelar ingen roll om hobbyn förstörs. Om det perfekta ljudet kan uppnås av en DV-668, Nad 208 och Sencet se-9 så vill jag ju ha det. Dumt att skaffa prylar som inte är perfekta.. Även om det är en hobby.
Det räcker inte med apparater, vilket har förklarats tidigare i tråden. Minimerad påverkan av apparater är bara en del i strävan efter en transparant (opåverkad) återgivning.Lust skrev:Det bästa vore ju om du skulle köpa de där prylarna och jämföra dom med det du har.
Det är det bästa sättet att ta reda på om dina ljudideal överensstämmer med transparenstänket.
meanmachine skrev:Så en uppsättning Nad208, Sentec sc-9 med en Pioneer Dv-668 är en perfekt neutral uppsättning som kan spela ut allt som finns inom det som kallas ofärgat ljud![]()
Oavsett prislapp, märke och modeller.![]()
Nirvana
Allt annat är bara utseende, hållbarhet osv.
Tvett skrev:Det är tur att du skrev att du inte har några baktankar för det kändes verkligen som att du vill få någon att falla dit och bekräfta fördomarna om LTSare. Uttrycket "spela ut" är lite märkligt, men jag gissar att du undrar om den neutrala återgivningskedjan skulle vara bättre än alla andra neutrala återgivningskedjor?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster