Hur gör djur?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Hur gör djur?

Inläggav Amit » 2007-04-09 12:14

Bild

Utan att tjuvkika på bildlänken, vad tror ni att han håller på med?

Amit

Användarvisningsbild
Dead_Pony

Inläggav Dead_Pony » 2007-04-09 13:39

Hehe, ljudlägger en film kanske? :D
Få man hoppas iaf, eller så kan han inte leva med den där micken längre.

/DP

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2007-04-09 13:48

ser ut som om han ska skjuta sig i kinden, vore typiskt kreativa musiker att försöka sig å spela in nåt så sjukt

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-09 18:53

Klickar med en leksakspistol i munnen. Inte försöker han låta som en elgitarr iaf. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2007-04-09 19:04

Pistolen skjuter inte skarpt, kan jag avslöja. Det är i själva verket en startpistol. Mikrofonen är en Neumann U89.

Mycket riktigt spelar han in... men vad?

Amit

daja

Inläggav daja » 2007-04-09 21:22

Han försöket härma en afrikan som pratar med sånadär härliga klickningar.
99 cd-p - 99 - piP

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-04-09 21:46

Tyckte först det såg ut som han stod och rakade sig. Men så såg jag att karln står och ganger på en pickadoll. Sånt har jag sett på film. En kille stoppar in en pistol i munnen. Nej nej, säger folk, gär det inte. Så tar han en stor tugga: "Lakrits. Jag har alltid älskat lakrits". Har glömt vad detvar för film. En gamal svart-vit. Kan ha varit med Humphrey Bogart. Ingvar Öhman vet säkert vad det är för rulle.

Nåja, killen på bilden i denna tråden har också fått tag i en godis-picka. Snart är det slut med den, för bilden är från en upptagning för Guinnes Rekordbok i att snabbast äta upp en godispistol och hålla den nere mer än 30 sekunder.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-04-09 22:11

Amit skrev:Pistolen skjuter inte skarpt, kan jag avslöja. Det är i själva verket en startpistol. Mikrofonen är en Neumann U89.

Mycket riktigt spelar han in... men vad?

Amit

kan ju meddela att dom flesta startpistoler har en liten kanal som mynnar ut i pipan så man ska kunna skjuta tårgas mm, i den kanalen kommer det även ut partiklar och diverse plastbitar från patronen. det kan göra mycket ont att få en sån på sej har jag fått erfara (förr i tiden hade jag mindre intelligenta vänner). så jag skulle väl inte direkt rekommendera att skjuta sej i munnen direkt. ja om det inte är en "ollonpistol" då. då händer nog inget.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-04-09 22:43

housemicke skrev:kan ju meddela att dom flesta startpistoler har en liten kanal som mynnar ut i pipan så man ska kunna skjuta tårgas mm,

Ska man skjuta tårgas med startpistolen? Märkliga sportevenemang nuförtiden, måste jag säga.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-04-09 23:00

Magnuz skrev:Ska man skjuta tårgas med startpistolen? Märkliga sportevenemang nuförtiden, måste jag säga.

Modern fotboll. ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-04-09 23:08

Magnuz skrev:
housemicke skrev:kan ju meddela att dom flesta startpistoler har en liten kanal som mynnar ut i pipan så man ska kunna skjuta tårgas mm,

Ska man skjuta tårgas med startpistolen? Märkliga sportevenemang nuförtiden, måste jag säga.

sk tyska startpistoler... dom brukar vara av kalibern 8mm tror jag, patronen ser likadan ut som en vanlig 9mm men det är plast längst fram. vetifan vad tyskarna kallar det, men dom skjuter lösplugg m a o. tårgasen sitter i själva patronen om jag förstått saker och ting rätt. istället för att ge en smäll (starpistol-patroner) så ska det komma ett moln av tårgas ut. har aldrig sett detta själv dock så jag vet inte exakt hur det fungerar.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

daja

Inläggav daja » 2007-04-11 13:10

Och vad är svaret då?
99 cd-p - 99 - piP

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-04-11 14:56

Hehe, effekten av att skjuta tårgas med en 6 mm startpistol är nog rätt begränsad.. även med 9mm skulle jag tro

Ollonpistoler brukar väl vara av revolvertyp med roterande magasin?

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-04-11 15:08

BengtO skrev:Hehe, effekten av att skjuta tårgas med en 6 mm startpistol är nog rätt begränsad.. även med 9mm skulle jag tro

Man lugnar knappast ner en hel folksamling med tårgaspicka men att välja ut en individ som skall lugnas ner funkar bra. En bekant (av typen tokdåre) hade en sån där på 80-talet och han testade den ett par gånger på några vänner. 8O

/Peter

Användarvisningsbild
-distortion-

Inläggav -distortion- » 2007-04-11 16:00

Men nu var det så att den inte var laddad. Eller?
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-04-11 17:19

jag tror det är en "testrepa" for ett försök med skarpa patroner.. så han kan stoltsera med att vara den första och säkerligen enda som skjutit sej själv i munnen under inspelningen av sin skiva.

ja såna ollonpistoler kan nog mycket väl endast vara revolvrar.. det lät dumt det där.. :lol: en kompis hade en sån när vi va 10 eller så, en stor jäkel, en "magnum" (och vi andra hade bara nördiga high chaparall-puffror). tror största risken med såna revolvrar/pistoler är att nån misstar dom för riktiga vapen, och att man blir skjuten av polisen. inte helt ovanligt i usa som jag förstått det.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-04-11 17:38

-distortion- skrev:Men nu var det så att den inte var laddad. Eller?

Om du frågar mig så visst var den laddad med tårgasampuller allt!

/Peter

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2007-04-13 09:24

daja skrev:Och vad är svaret då?

Han samplar efterklangen i munhålan.

http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm
(ungefär mitt på sidan finns bilden)

:D

Vilket osökt får mig att undra om någon har försökt? Inte att sampla munhålan, men arbetat med convolution reverberation, som jag tror att det heter?

Amit

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-04-13 09:48

Inte arbetat med men lyssnade häromdagen på några spår över nätet, torra, helt blöta och mixade för skiva. Blev mycket imponerad och har fått en nytändning gällande inspelning.

/Peter

Återgå till DIY-forum