Kaffekoppen skrev:Jag hör röster varje dag ...
Jag har pratat med min hjärnskrynklare om detta och hon säger att det går att arbeta bort.
/ B
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Jag hör röster varje dag ...
Jag har pratat med min hjärnskrynklare om detta och hon säger att det går att arbeta bort.
/ B
Fördelen är att jag bli jävligt bra på att bedömma röståtergivningPiotr skrev:Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Jag hör röster varje dag ...
/ B
Haha precis vad jag tänkte skriva..hmmm.. vi får väl va förstående gentemot koppen med tanke på hans nuvarande hälsotillstånd med feber å jävelskap!![]()
![]()
/Peter
boyafraid skrev:hm, var lite svårt att tolka det där, men
förstår jag det rätt nu: apparater som färgar beskrivs om dessa bedöms intressanta ändå, men inte om de bedöms för färgande för att vara bra?
Det kan vara svårt att förstå för dem som har synpunkter om att de som gör något skall göra det på ett annat sätt än de själva vill göra det på.
IngOehman skrev:3. LTS, som inte är en kommersiell tidskrift, stöter sig tillräckligt med delar av branschen som det är. Att berätta att dåliga produkter är dåliga skulle inte göra situationen bättre med avseende på möjligheter att kunna testa nya apparater i framtiden. Att inte skriva om dem är fullt tillräckligt tycker jag, och helt relevant. Vi vill ju ta ansvar för att rekommendera dem, lika lite som vi vill det för de apparater som vi inte har testat alls. Att inte säga något om det vi inte vill rekommendera blir således konsekvent, i synnerhet när vi gjort det känt att vi gör så.
4. Jag personligen tycker att jag får på skallen tilräckligt, och att jag slösar bort tillräckligt med tid på att försvara "negativa synpunkter", som det är.
Vh, iö
IngOehman skrev:Svante skrev:phloam skrev:Kanske det bästa vore om de som skall njuta av musiken vore helt och fullt ovetenskapliga, subjektiva, ologiska, poetiska....
...medan de som tillverkar utrustningen vore helt och fullt vetenskapliga, objektiva, logiska och verklighetsförankrade.
Eller kanske kan man tillåta att samma person är bådadera, fast i olika situationer?
Eller kanske tom samtidigt?
Jag håller med dig Svante, till 100%.
Det objektiva kan bara ges ett värde via det subjektiva, och det subjektiva kan bara uppnås med hjälp av formning av de objektiva egenskaperna.
De hör ihop!
boyafraid skrev:var inte ute efter någon tumregel, bara för att själv förstå
och det tror jag att jag gör nu. tusen tack
jag hoppas det inte var mig du avsåg medDet kan vara svårt att förstå för dem som har synpunkter om att de som gör något, skall göra det på ett annat sätt än de själva vill göra det på.
Harryup skrev:IngOehman skrev:3. LTS, som inte är en kommersiell tidskrift, stöter sig tillräckligt med delar av branschen som det är. Att berätta att dåliga produkter är dåliga skulle inte göra situationen bättre med avseende på möjligheter att kunna testa nya apparater i framtiden. Att inte skriva om dem är fullt tillräckligt tycker jag, och helt relevant. Vi vill ju ta ansvar för att rekommendera dem, lika lite som vi vill det för de apparater som vi inte har testat alls. Att inte säga något om det vi inte vill rekommendera blir således konsekvent, i synnerhet när vi gjort det känt att vi gör så.
4. Jag personligen tycker att jag får på skallen tilräckligt, och att jag slösar bort tillräckligt med tid på att försvara "negativa synpunkter", som det är.
Vh, iö
Mina åsikter:
3. Håller med.
Men problemet är inte vad ni skriver, problemet är att många verkar tycka att det som inte är godkänt är dåligt.
Harryup skrev:Och då blir inte relationerna med den profithungrande HIFI-branschen så bra. Eftersom Stereophile kan såga apparater och ändå få flera till test så tror jag absolut att ni skulle kunna göra detsamma om man inte läste det ni skrev som fördömmanden om apparaten inte klarade testen. Fler medlemmar måste kanske förstå att alla kanske inte ens har haft målet att apparaten skall vara ofärgande.
Harryup skrev:4. Japp eftersom folk försöker tolka vad du skriver och försöker tolka vad du inte skriver. Om man däremot läste vad du skriver och förstod att det är precis det du menar skulle du få mindre att försvara.
Om det LTS publicerar läses med ett öppet sinne och nyfikenhet istället skulle du få tid över.
IngOehman skrev:Under 2006 lyckades jag av för mig okänd orsak inte att få gehör för denna enkla policy - vilket ledde till en händelseutveckling som till sist gjorde att jag ställde både min plats som ordförande och min plats som ansvarig för tekniksektionen till förfogande.
Kaffekoppen skrev:Den här sista delen låter onekligen som om styrelsen på något sätt uttalat sig mot den policyn, att den agerade mot den och att du därför avgick. Känns inte riktigt rätt...
IngOehman skrev:Johan Lindroos har varit bättre än jag på att ägna alla apparater som testas ungefär lika mycket tid, och att berätta om dem allihopa. Så hans tester är definitivt bättre om man är ute efter att få veta hur ett tvärsnitt av marknadens apparater beter sig.
IngOehman skrev:Under alla mina år som ordförande i LTS fanns det en policy som sade att alla i styrelsen var välkomna att ge råd och tips till andra, men att man inte bör driva idéer som den ansvarige för frågan var emot, med mindre att man är beredd att själv göra arbetet. Det sparade väldigt mycket tid, gjorde att stämningen var god, och det gjorde att de flesta idéer som presenterades faktiskt bar frukt!
Jo, hmm, inget blir bättre än det vi gör tillsammans! Jag tolkade det inte sådär bokstavligt, men det är internet vi pratar om och här vet man aldrig hur saker tolkasIngOehman skrev:Hoppas också alla missförstånd därmed är uppklarade. Och förstås att policyn kommer att leva vidare under din ordförandetid, Magnus - liksom att du kommer vara bättre än jag var, på att se till så att den efterlevs.Vh, iö
Det är nog svårt att tvinga någon att göra något på frivillig basisE skrev:Den där policyn låter mycket rimlig, för övrigt – behåll den, Kaffekoppen!
E skrev:Harryup,
Vilka är det egentligen som tolkar LTS så där knasigt som du beskriver?
Tycker att LTS varit så tydliga att missförstånden borde vara rätt få.
Mvh LTS-mE*dlem
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 33 gäster