så igår när jag jobbade så kom jag på att jag inte gillade fronten på min rörförstärkare,så jag klurade ut att jag ska designa en egen front i nåt fint trä.Nån som kan komma med förslag på vad jag ska behandla träet med!!
Jag kommer att ha full tillgång till verkstad..
Jag skulle vilja ha lite förslag på olika typer av trä som årringarna syns bra på,min tanke är att den ska vara halv ljust med mörka årringar(heter det så!! årringar?)Sedan vill jag ha ett litet slitet utseende på fronten (läs:se gammal ut)Samma sak så ska jag inte ha nån text på den som vol eller cd,tuner,mm utan hålla den clean.!!
på väg hem från jobbet så gick jag förbi ett hus bygge och där hittade jag ett liten tunn obehandlad planka av nåt slag och tänkte denna funkar som en prototyp.Väl hemma så började jag såga borra mäta och resultatet kan ni se här neranför..Jag ville bara se om jag var på rätt väg liksom!!Men tanke på att jag slängde ihop den nya fronten på 20 min så blev det rätt bra,Jag betsade den fast jag lyckades smeta på för mycket bets...
Jag kommer lägga uppbilder här fortlöpande och hålla tråden uppdaterad..
Edit:jag kommer förmodligen svarva nya volym/väljare i samma träslag eller kanske i mässing.Kom med förslag.

/Danne