Flint skrev:MP skrev:Som jag ser det, vilket phloam är lite inne på, är problematiken att var och en av oss har skaffat sig en mer eller mindre dogmatisk HiFi syn genom HiFi branchens genom åren otaliga dogmatiska läror och irrläror.
Men angrip då branschen med sakargument. Eller anser du f/e vara just sakargumentet? Det har i så fall inte framgått. Luddig argumentering?
Vad du tramsar!

Om en apparat i någon HiFi-tidskrift beskrivs som mörk och fyllig i klangen, och men i F/E-lyssning kan konstatera att den i själva verket är det motsatta* (ljus och tunn), är väl F/E-lyssningsrapporten ett bra sakargument?
En apparat som inte F/E-lyssnas utan bara lyssnas på som en del av en godtycklig anläggning, kan ju få nästan vilken beskrivning som helst - beroende på vilket programmaterial som använts vid lyssningen, beroende på kringutrustningen, och beroede på vilka apparater den har jämförts med.
Är det vettig konsumentinformation?

Själva F/E-lyssningsprincipen är i sig inget argument, det är en metod bara, och något annat har heller ingen påstått? Att du antyder det uppfattar jag som trams, och jag tror att du vet att du avsiktligt försöker skruva och misstolka också. Därför kallar jag det du håller på med för trams.
Vh, iö
- - - - -
*Förstärkaren Rotel 990 är ett sådant exempel.