Skall alla presentera sig eller?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Skall alla presentera sig eller?

Inläggav IngOehman » 2003-09-29 18:33

Ämnet har jag snott från ett annat forum...

Nu vet jag ju inte om det redan förekommit en sådan här "vem är alla" tråd i detta forum. Isåfall får ni väl säga åt mig att sluta tramsa. Annars får ni gärna göra det motsatta och börja tramsa, det vill säga göra samma sak som jag i det nedanstående - berätta vilka ni är!

Det kan se ut såhär:

Hej och hallå!

EN (nästan helt ogenomtänkt) PRESENTATION
av Ing. Öhman

Heter Ingvar Gilbert Igor John Peder Nikolaus Öhman, men de flesta säger Ingenjörn, Ingvar, Igge eller Öhman. Är enögd, halt, flintskallig, saknar ordningssinne och är extremt glömsk. Lider dock märkvärdigt lite av allt detta.

GÖR, DET GÖR JAG
Har en liten firma vid sidan om min anställning på Trimble (där jag arbetar på utvecklingsavdelningen med eletronikkonstruktion, för geodetiska mätinstrument).

Mitt egna företag startade jag 1978, då som ett institut för akustisk perseptionsforskning (psykoakustik). En bieffekt av de studier som gjorts var att det huvudsakliga instrument som användes för forskningen - ljudkällan pi60 - började efterfrågas och sedan 1983 utan avbrott tillverkas för hugade (och tålmodiga! Leveranstiden är mycket lång) spekulater. Om de godkänns som köpare vill säga.

Ytterligare sisådär 30 modeller finns idag på programmet varav den lilla piP, den förfinade pi60s (signatur) och jättesystemet i64z samt basmodulen profY-4 tycks vara extra i blickfånget just nu, liksom förstås de mycket udda surroundmodulerna kallade ambiens.

Denna tillverkande verksamhet hjälper idag till att finansiera forskningen och utveckling för att hålla firmans förluster på en nivå jag har råd att finansiera på överblivna slantar från min anställningslön.

TYCKER GÖR JAG OCKSÅ
Jag ogillar att det i hifi-branschen framförs så mycket "åsikter" om objektiva ting. Saker är som de är, oavsett om någon "tycker" annorlunda. Att tycka att en apparat är tyngre än en annan tjänar ingeting till om verkligheten är den motsatta.

Jag ogillar i lika hög grad att det är så vanligt med ogenerositet när det gäller subjektiva ting. Alla måste få tycka om, eller ogilla, vad de vill - var och en är ju expert på sin egen smak!

ÄR FÖLJANDE:
Är erkänt hifi-politiskt inkorrekt. Tycker att sakfrågor är viktigare än att hålla sig väl med alla medvetna eller omedvetna bedragare. Detta retar bedragarna. Ibland retar det även andra än bedragarna, det tycker jag är lite synd.

Är också chefsidéolog för LTS och ansvarig utgivare för den oberoende tidskriften Musik och Ljudteknik som ges ut av LTS, men är inte ansvarig för att den skall komma ut. :wink: Var också ordförande för LjudTekniska Sällskapet fram till och med 2002.

Är märkvärdigt dåligt intresserad av hifi-apparater. Är nöjd och glad om de spelar mina skivor så att jag blir förflyttad i tiden och rummet, för det är så jag ser på anläggningen - en teleporter och tidmaskin för ljud. Ganska magiskt egentligen.

Med en hemmabioanläggning funkar det ju för både ljud och bild förstås. Gillar när apparaterna gör sitt jobb så bra att de inte stör varken mig eller musiken, om de bara fungerar och inte behöver bytas eller fipplas med. Känner mig därvidlag som en udda fågel bland många fippelintresserade "hifi-människor". Men tittar både roat och förvånat på deras fippel. :o

Äger ungefär lika mycket vinyl som CD (1000 st?) några hundra LD och kanske lika många DVDer, många hundra videor (av synnerligen varierande kvalitet...) och några hundra stenkakor.

På sätt och vis, oaktat musiken, är det roligast att spela stenkakorna, för det är den längsta och mest fascinerande resan. Har troligen sisådär 25 DVD-A:er också.

Utöver Musik och Film så älskar jag en himla massa saker som inte finns plats att berätta om här, men jag kan avslöja att nästan alla har att göra med kommunikation, utforskande eller skapande i en eller annan form.

Vilka är ni?

Vänligaste hälsningar, Ing. Öhman

HSIVP

Inläggav HSIVP » 2003-09-29 18:39

Välkomen hit :D .

HSIVP

Inläggav HSIVP » 2003-09-29 18:43

Förresten väntetiden är nu nere på 119 dagar :wink:

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2003-09-29 18:47

Ytterst trevligt att du hittat hit Ingvar!

En kort presentation av mig:

Jag är en förhållandevis ung (19 år gammal) Göteborgare och har varit intresserad av hifi i ungefär 2 år. Jag tog studenten i våras och är för tillfället i jakt på ett jobb innan högskolestudierna är tänkta att ta vid nästa höst eller året därpå.

För ganska precis ett år sedan kom jag via nyfikenhet i kontakt med Carlssonhögtalarna via ett par OD11 jag fick tag på billigt och renoverade. Och på den vägen är det. Numera är jag väl känd på åtminstone ett par forum som Carlssonfanatiker som skriver långa svar så fort jag ser en Carlssonrelaterad fråga på något forum. Jag är moderator på Carlssonplanets forum och blev i dagarna även medredaktör för nyhetsbrevet på nämnda Carlssonplanet. Så nu vet alla vilka kopplingar man har och hur insyltad man är i (det ytterst angenäma) Carlssonträsket. :D

Är vidare biten av DIY-bacillen och ständigt på jakt efter intressanta DIY-projekt.

Det var en ganska kort presentation av "Carlssontoken från Göteborg". 8)

/Erik

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2003-09-29 19:03

Enklast är om alla presenterar sig i sin egen tråd så blir det lättare att hitta. Vi kanske ska starta en egen grupp för detta...

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2003-09-29 19:19

Bra ide :!:

Kul att Ingvar hittade hit :D
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-09-29 19:29

Det kommer att bli en presentations del helt enkelt.

Kanske redigerar vi in lite folk dit om det inte skulle störa för mycket :D

//jonas

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2003-09-29 19:33

besan skrev:Det kommer att bli en presentations del helt enkelt.

Kanske redigerar vi in lite folk dit om det inte skulle störa för mycket :D

//jonas

Min presentation får du redigera in som du vill. ;)

/Erik

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2003-09-29 23:19

Öhman: Kul med en känd profil till. :) Väntar med spänning på OA58 och OA60 :). Det lilla jag hört av OA58 är mycket positivt. En budget killer helt klart.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Miles

Inläggav Miles » 2003-09-30 14:12

Jag ska med största säkerhet köpa 58an när den kommer
ut. En recension av mig kommer i anslutning till det, när jag
hunnit lyssna in mig på den.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2003-09-30 15:55

Förhoppningsvis kommer det rescensioner av båda modellerna från oss här i Skåne. Sågott som direkt när de släpps... Vi får se... Jag ska ringa Larssen och snacka med butiksägaren här nere.

Användarvisningsbild
SamuelRönnqwist

Inläggav SamuelRönnqwist » 2003-09-30 18:12

Hej och hallå.

Det är många här som redan vet vem jag är.

Samuel Rönnqwist, Umeå, JmLab och EZON ägare. 20 år gammal och jobbar som svetsare.

Sekt hatare! :twisted:

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2003-09-30 18:22

Jag heter Niklas Nord och är totalt hopplös,
jag ska skriva en presentation när jag orkar..

Kanske hittar jag den som fanns på det andra forumet

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2003-09-30 19:53

Jahapp. Då får jag väl rulla in med mina runstenar till memoarer då. Eller i varje fall en kort beskrivning! 8)

Namnet är John, jag är en 83:a som kommer ifrån Sollefteå, men numera bor i Sollefteå och knegar lite varstans i hopp om att hitta den rätta utbildningen, vad det nu kan bli.

Involverade mig i hifi-svängen på en grund av... MP3! 8O Det ni! Hade de inte varit för musiken via datorn hade jag aldrig börjat - med varken DIY, fin återgivning eller musiksamlande.

Gillar, förutom det självklara: (Som musik! :lol: )

DIY, japansk kultur, god mat, katter, fantasy/SF i form av filmer och böcker (42!), klara färger, alt. fullkomligt kaosartade färger - helst inget däremellan! Vidare gillar jag frågan VARFÖR?, regn, natur, med mera, etcetera, och så vidare...

Vad gäller musiken så har många band lyckats klämma in en eller ett par låtar som jag gillar, men sällan fler. De är dessutom de som inte kommer som singlar! (Om någon modernt band nu lyckas göra NÅGON bra låt) :roll: Så min skivsamling är liten, än så länge. Men bred. Lyssnar i princip på allt utom death och dansband.

Namnet Tank är en förkortning av Tatanka (jmfr. Dansar Med Vargar), vilket är namnet för "buffel" (djuret, då) på någon typ av indianspråk. Passar gott då jag dels är oxe, dels står rätt så stabilt på marken. 8O 8)

Som en liten fotnot kan nämnas att jag är drog- och alkoholavståndstagare. Möjligtvis lite koffein, så där på morgonen. That's it, I swear! :P
Senast redigerad av Tank 2004-10-05 19:59, redigerad totalt 3 gånger.
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Fanatic

Inläggav Fanatic » 2003-09-30 20:23

Får väll presentera mig lite också då 8) ..

Är en kille på 16 år som bor _nära_ Jönköping ..
Går EL programmet på Bäckadalsgymnasiet
Namn: Daniel

Utvecklade mitt "HI-FI" intresse i 3-4:e klass , började med ett litet DIY projekt (Bygga egna högtalare :P ).

Efter det så har det gått sakta men säkert upp mot lite dyrare grejer (går fortfarande sakta men men :P ) ..

Kommer inte på något mer särskillt ..
Aja ni får ha det bra !

( Och nej jag har inte vart inne på Balance än , fy på mig :P )

Användarvisningsbild
Julle_Jansson

Inläggav Julle_Jansson » 2003-09-30 21:09

Får väl hänga på alla andra då:

Heter Julius Martin Johannes Jansson men kallas oftast Julle. Är 21 och pluggar Kemi vid Åbo Akademi, men är egentligen hemmastad på Åland. Är allmänt intresserad av teknik och gillar att pilla och knåpa ihop saker, så jag är nog lite av en DIYare antar jag. Mitt HiFi intresse började på allvar för ca tre år sedan. Tänkte först bara skaffa en vettig stereo för att slippa mitt gamla vrak. Råkade gå ner på www.aland.net/sandmarcaudio i misstag, och har sedan den dagen inte haft några problem med att bli av med mina pengar...

En Edison 60 blev basen i mitt första system som sedan har växt lite i taget. Trodde mig vara ganska nöjd tills jag besökte en viss Hr. Öhman (kul att du hittat hit!). Nu vet jag vad jag siktar emot 8)

Mitt nuvarande system består av:
CD: Atoll CD80
Försteg: NAD 160 (Ino cr8 delningsfilter)
Förstärkeri: Edison 60 till topparna och NAD 218 till basarna
Högtalare: Toppar: DIY
Basar: Ino pX-2
Börjar även mera och mera se lyssningsrummet som en del av anläggningen, så rumsakustiken är under förstoringsglaset för tillfället...

Tycker förövrigt att LTS verkar vara ena väldans vettiga typer (har dock inte hunnit bli medlem ännu)

Skippar precis som Tank alkohol och droger...

Tror mig ha väldigt bred musiksmak. I hyllan hittas allt från Tchaikovsky till Morbid Angel, men har länge varit inne i en Jazzperiod. Ogillar all form av musiksnobbism. All sorts musik har rätt att respekteras och tas seriöst, och jag tycker det är välldigt onödigt att basunera ut hur dåligt man tycker att någonting är (om man inte skojjar förståss :wink: ).....
Har spelat klassisk gitarr i flera år, men har (som tur är) get upp de planerna

Utöver musik och Hifi är även mat, hundar, natur och literatur väldigt trevligt. Plus mycket mycket annat (nu orkar jag inte skriva mera)....

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-09-30 21:31

Oooo, vad trevligt att skriva om mig, bara mig! It´s so nice to be me! MEEEE! :D :D :D

Jag heter egentligen Daniel, född 1979 i Norrköping, och lider :?: av syndromet som vi lärt känna som audiofilism. Det började för ca tre år sedan här i Halmstad då mina DJ-kamrater i den lokala DJ-föreningen drog med mig på en lyssnings kväll med té, scones och ett par Carlsson OA12. Jag var fast. Hur jag upplevde detta är väl ganska överflödigt att nämna i dessa kretsar. Ett par veckor senare följde jag med samma gäng till HiFi-mässa i Malmö, och givetvis uppsöktes Carlssonrummet där en viss Larsen spisade plattor. Samma sak hände här, jag var nu så smittad att jag fick andnöd.

Sedan dess har det bara gått utför. Tyvärr har min studentekonomi varit en stram tygel för denna hobby, men jag har ändå lyckats samla ihop en ansenlig liten anläggning som inte går av för hackor:

högtalare: Carlsson OA51 (i rosenträ, med ScanSpeak 8545 kolfiber)
förstärkare: Harman/Kardon PM640 (80-talssvets i silverfinish)
DVD: Pioneer DV-444 (får duga som CD-spelare också)
vinylsvarv: Thorens td318 mkII
puppa: Ortofon OM-10 super
signalsnören: Biltema "rosa" (fick bra betyg i ngt halvhjärtat test på gamla hifimagasinet :P )
högtalarstativ: "Betongkeso", ett tungt DIY-projekt i betong och MDF.

Skivsamlingen innehåller mycket goa, trance, synth, house och annan elektronisk musik då jag knäcker som DJ ibland. Annars är det mycket klassiskt, jazz, westcoast och progressive. Klassisk rock såsom ACDC, Iron Maiden, Dio och The Black Crowes funkar mumma det med.

Förutom DJ:andet så snackar jag i radio och lirar trummor. Och så pluggar jag historia, men det tillhör "verkligheten" och inte denna verklighetsflykt. :twisted:
Senast redigerad av Vee-Eight 2012-05-23 08:14, redigerad totalt 2 gånger.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2003-09-30 21:53

Ni är alla välkomna hit! :D

Det är trevligt att ni presenterar er oxå!

Tanken var att vi redaktörer/administratörer skulle presentera oss mer permanent på något ställe på forumet men tydligen är några för blyga för att vilja göra det. :oops: Eller är det bara en sådan sak som har väntat på bättre tider. :)

Iaf så kan jag köra copy & paste på den presentationen som skulle kommit...

-------------------
Naqref:
Bakom nicket Naqref döljer sig Anders Eriksson, född –70. Skåning Har även dykt upp under andra nick på nätet. Det vanligaste är mclaren (efter Formel-1-stallet med samma namn) men även P.P eller PuckoPelle har använts. Naqref är en enkel kryptering av Anders. Jag har sedan tidig ålder varit intresserad av hur saker och ting fungerar och har byggt lite men mest sysslat med mer eller mindre destruktiva nedmonteringar av apparater och gjort tankeövningar om hur saker och ting egentligen borde göras för bästa funktion. Detta har satt sina spår…
Jag är fulltidsjukskriven men har annars hobbyföretaget DAVE HB som sysslar lagom mycket med audio och andra intressanta saker. Är även sedan –94 Webmaster i LjudTekniska Sällskapet.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2003-09-30 23:22

Naqref är oxo kännd som "mannen som har Depeche Mode anläggningen" ;)

Användarvisningsbild
Mattias

Inläggav Mattias » 2003-10-01 04:08

Ja hopp, kan väl presentera mig jag med.

Heter Mattias Söderqvist och är född -77. Utbildad elektriker men jobbar som riktare på Atlas Copco.

Vet inte riktigt när jag först blev intresserad av hifi. För ett antal år sedan började jag och en god vän, Per, läsa hifitidningar och diskutera hifi. Sedan fanns det ingen återvändo :)

Huserade en tid på hifimagasinets forum. Där väcktes även intresset för DIY vilket ledde till att Per och jag anordnade en sammankomst. Fagersta DIY Blast. Tillställningen blev omtyckt vilket ledde till att vi ordnade ytterligare några stycken och inom kort går den femte upplagan av stapeln.

Intresset för DIY höll i sig och när det var dags för Hifimagasinet att stänga ner forumet tog jag beslutet att starta ett eget. Så mycket mer finns nog inte att berätta. När jag inte jobbar pysslar jag med forumet eller något av mina otaliga projekt. Allt som allt är det rätt så tillfredställande.

Hmm, låter nog som en riktig tråkmåns men givetvis hinner även jag med min beskärda del av vin, kvinnor och sång.... :wink:

Mvh // Mattias
» Driver DiyForum.net

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2003-10-01 13:36

Söderqvist låter bekant... Hmm.

Kan det bero på att det är mitt efternamn, också? 8)
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Mattias

Inläggav Mattias » 2003-10-02 04:47

Tank: Hah, världen är allt mindre än man tror ibland :D

Mvh // Mattias
» Driver DiyForum.net

Miles

Lite om mig

Inläggav Miles » 2003-10-03 11:56

Hejsan! Jag är ny på forumet, så lite info om mig kanske kan vara på sin plats.

Johan var namnet, jag är 20 år och bor på ön Tjörn ett par mil norr om Göteborg. Gjorde nyss lumpen som sjukvårdare och är numera inskriven som komvux-studerande i väntan på inspiration till högre studier.

Har varit intresserad av musikåtergivning i 5-6 år, lyssnar via ett system som jag är rätt nöjd med, och min ekonomiska situation tillåter inte heller några hifi-utsvävningar i den högre skolan.

Anläggningen består således av lågpriselektronik:

Förstärkare / CD: Cambridge A500 / D500,

Högtalare: Audio pro Black Diamond

Tuner: 80-tals Yamaha, analog, Ingen RDS här inte!

Kablage: BilTema, Primare, Van den Hul.

Stereovideo: Panasonic.
Stereoteve: Nokia 25".

Hela härligheten står på en IKEA-möbel i trä, modell "Granås.

Planerade uppgraderingar är i första hand ett
par Carlsson-högtalare, sedan vill jag också
ha en dvd-spelare att glo på film med.

Lyssnar till 95% på musik, 5% filmtittande.

Min inställning till hifi är att alla ska ha rätten att tycka vad de vill. Upplever man att en viss tweak gör ljudet bättre, men det inte kan mätas så får det väl vara så då!
Ogillar starkt den typ av argumentation som finns på ett annat forum, typ: "Har du inte SAT/Advantage/QRS för 100 tusen så är det ingen idé att du kommer här och tjafsar med oss."

Hoppas på ett öppet, respektfullt och tolerant diskussionsklimat här på forumet.

Musiksmak: 70% modern jazz, 20% klassiskt,
10% rock.

Min referens i lyssnandet är så klart levande musik.
Har spelat piano tidigare, nu är det trummor som gäller.
Försöker gå på konserter så ofta jag kan,
jazzklubben Nefetertiti i Gbg + Konserthuset
och Operan.

Andra saker jag gillar är båtliv, resor, hänga med kompisarna, träning.

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2003-10-03 11:59

Välkommen till ett mer tolerant forum! ;)

Hela härligheten står på en IKEA-möbel i trä, modell "Granås.

Jag har en dylik till salu för 300:-!
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Miles

Inläggav Miles » 2003-10-03 12:05

Fridefors: Tack så mycket!

Fridefors: Vad tyckte du om den bänken då?
Personligen anser jag det vara en vettig bänk för
de pengar den kostade (säljs inte mer.)

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2003-10-03 12:24

Jodå, oerhört prisvärd (800:- ny) men det är
bökigt att komma åt kablarna på överhyllan...
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Miles

Inläggav Miles » 2003-10-03 12:32

Japp, det är lite knöligt ja.

Men designmässigt tycker jag mycket om den.
Den är ju lite "luftig" i formen, pga de höga benen,
i motsats till många andra av IKEAs tevemöbler som
är mycket låga.

Den passar perfekt hos mig där den står mellan två
höga, vita Billy-bokhyllor. Dessa fungerar lite som ett
tweak tror jag, eftersom de är fyllda med böcker, och
högtalarna står framför dem. Måste ju vara bättre med
ojämna former bakom högtalarna än en slät vägg?

Användarvisningsbild
zorro

Inläggav zorro » 2003-10-03 16:05

poff!
Senast redigerad av zorro 2008-04-12 10:48, redigerad totalt 1 gång.
//mvh Johan

Användarvisningsbild
patrikpolly

Inläggav patrikpolly » 2003-10-04 11:51

Hej på er alla!

En presentationssträng är trevligt :)

Jag heter alltså Patrik och är född 1982 i Stockholm.
Började tillsammans med en kompis bygga stora 2x18" baslådor och med dessa lira S*iten ur mellanstadieelever på skolor runt om i sthlm. En hel del vuxenkalas blev det också, där det mest skulle spelas "bugg-musik", jazz och annat vuxet. Inget som uppskattades då precis.

Gick ut Teknikprogrammet med inriktning Industridesign sommaren 2001 har jag för mig, och som examensarbete gjöt jag en högtalare i betong. http://pwrdesign.org/concrete/

Bestyckad med Scanspeak rakt igenom och aktivt delningsfilter så spelade den faktiskt riktigt bra för att vara en DIY-are.

Efter gymnasiet hoppade jag runt på div arktikekt och reklamfirmor och jobbade mestadels med 3d-Visualisering http://www.susning.nu/Datorgrafik.

Nu har jag startat upp HiEnd of Sweden som säkert många hört talas om vid det här laget... :roll:

Hoppas på mycket rolig HiFi i framtiden!

Ha det bra! :D

MVH Patrik

Driver butiken HiEnd of Sweden i Stockholm

http://www.hiend.se

hifirocker

Inläggav hifirocker » 2003-10-04 12:29

Nuregistrerad medlem som tyckte att detta verkade vara ett schysst forum. Mitt riktiga namn är Daniel och jag är 22 år och studerar för tillfället etnologi i Lund, men funderar på att inrikta mig på något helt annat till våren eller skaffa ett jobb istället och då fundera ordentligt på vad det är man vill göra framöver.
För övrigt bor jag i Helsingborg.

Tycker hifi är absolut roligast, men har också hembioprylar.

Hoppas att detta forumet går bra, på hififorum.nu där jag varit medlem ett tag verkar det braka ut för....men, men, vi får väl se.
Jag hoppas att dom inte lägger ner utan skärper till sig lite.
Om inte, så tror jag att faktiskt.se förhoppningsvis kan bli en bra motvikt. Man känner ju igen en del alias här. Kul!
Snygg hemsida, och helt klart ett plus för att ni har en särskild avdelning för allt som inte har med hifi att göra.

mvh,
8)

Nästa

Återgå till Generellt om hifi