Moderator: Redaktörer
Kenka skrev:JeLe jag vet att många tycker att 540 är kraftig i stereo men jag får liksom ingen riktig kraft i basen.På andra forum har jag fått den uppfattningen att Betorna behöver ganska mycket effekt för att spela bra,är en novis inom detta så hjälp mej lite..
Kenka skrev:JeLe jag vet att många tycker att 540 är kraftig i stereo men jag får liksom ingen riktig kraft i basen.
Kenka skrev:JeLe jag har funderat på detta också,men kan jag inte köpa en integrerad och använda den som slutsteg till filmtittande och samtidigt ha den till 2-kanal.Men då måste väl stärkaren ha "main-in"
Kenka skrev:JeLe jag har funderat på detta också,men kan jag inte köpa en integrerad och använda den som slutsteg till filmtittande och samtidigt ha den till 2-kanal.Men då måste väl stärkaren ha "main-in"
tvett skrev:Frågan är, saknas effekt?
HBB skrev:Infinity Beta 40 är en golvhögtalare som med sin känslighet på 91 dB är en realtivt lättdriven högtalare som passar de flesta moderna surroundförstärkarna.
tvett skrev:Frågan är, saknas det något eller är det något annat som felar?
tvett skrev:Kenka skrev:JeLe jag har funderat på detta också,men kan jag inte köpa en integrerad och använda den som slutsteg till filmtittande och samtidigt ha den till 2-kanal.Men då måste väl stärkaren ha "main-in"
Du kan tejpa fast volymkontrollen....
Men det blir ett försteg i onödan, både i signalväg och inköp.
Med tanke på att Cambridgen har pre-out är ett rent slutsteg bästa valet om det verkligen är effekt som saknas. Frågan är, saknas det något eller är det något annat som felar?
JeLe skrev:tvett skrev:Frågan är, saknas det något eller är det något annat som felar?
Jag tror det är något annat som felar, kan inte tänka mig att receivern skulle vara problemet. jo jag har läst någonstan att vissa kan vara "fel inställda". Testa med att trycka på reset, där bak på den med hjälp av en säkerhetsnål eller liknande.
Kenka skrev:Fast jag ställer basen på +10 dB tycker jag att det låter klent.
Kaffekoppen skrev:Du kanske har fel högtalare?
Låna en förstärkare av någon och testa!
Låna hem ett slutsteg av någon och testa! Jag använder min surroundförstärkare till förförstärkare till mitt slutsteg.
Överdriv inte ord som "ljus", "mörk" och "varm" i elektronik. De trollar inte bort bas på det sätt du beskriver det.
Användare som besöker denna kategori: Mata och 18 gäster