Moderator: Redaktörer
Konstruktivt. Du gör ditt bästa för att hellre sprida galla än vara ärlig.Flint skrev:Det ligger alltid en underliggande agenda i allt dom där säger, oavsett vad dom säger. Det är bättre att dom är otrevliga, då är dom i alla fall ärliga.
Kaffekoppen skrev:Jag tycker oftast inte att det är klockrent att någon har rätt eller fel. Och ofta är det inte så intressant heller, det viktigaste är att man försöker förstå varandra.
Just därför jag tycker illa om motpoler. Varför skall sådanna finnas?
Kaffekoppen skrev:Konstruktivt. Du gör ditt bästa för att hellre sprida galla än vara ärlig.Flint skrev:Det ligger alltid en underliggande agenda i allt dom där säger, oavsett vad dom säger. Det är bättre att dom är otrevliga, då är dom i alla fall ärliga.
mats skrev:Flint måste bli ltsordförande!
Bill50x skrev:Flint skrev:Skulle bra gärna också vilja testa en shakti. Någon som har en som jag kan låna och f/e-testa?
![]()
Om man inte hör någon skillnad mellan shakti och icke-shakti så är den helt transparant?
/ B
Flint skrev:IngOehman
Jag tror att anledningen till att jag uppfattar dig som jag gör, dvs. som mindre trovärdig, är att jag aldrig har sett dig redovisa hur du praktiskt har gått tillväga i ditt arbete med teorier, tester och utvärdering och hur dom stämmer i verkligheten. Eftersom jag är en handlingsmänniska duger inte bara ord som bevis för mig, snarare tvärt om, jag är misstänksam mot ord utan uppbackning av fakta som jag själv kan bedöma sanningshalten i. Ditt sätt uppfattar jag som dogmatiskt eftersom jag ser dig som människotypen "nu ska jag bevisa att jag har rätt och kritik avfärdar jag helt". En vetenskaplig inställning skulle jag önska vore "nu ska jag visa hur jag kom fram till det jag påstår och jag välkommnar all kritik".
Om man nu ska prata om vetenskaplighet, som jag inte vet ett dugg om, så tycker jag inte att du har den attityd som jag skulle önska från en vetenskapsman. Du är för fanatisk och egofixerad i din övertygelse om din egen förträfflighet vilket jag ser som farligt på mer än ett sätt. Detta sammantaget gör att jag med god marginal anser dig uppfylla anställningskraven för en utmärkt dogmatiker.
Kaffekoppen skrev:Mig veterligen -och jag har följt tråden noggrannt - är det de som tycker det är roligare att veva, och roligare att se någon veva än att saklighet råder som lägger hinder i debatten än fiktiva motpoler.
Det känns som om vevandet inte har någon målsättning mer än att främja dig själv.
meanmachine skrev:Flint jag tycker du verkligen lever upp till grytrörare här. Det är så rört nu så det börja likna ett svart hål som drar in en massa elände och på andra sidan av det svarta hålet brukar ett vitt hål uppstå som slänger nytt ljud(s) över vår kunskapMan skall aldrig betrakta en uppstickare (utmanare) som någon negativt utan som en som för framåt kunskapen. Utan brkstakar hade vi troligen aldrigt löst svåra problem. Så IÖ och andra som bara gnäller på Flint vad r ni rädda för.
Einstein sade:
"Det är endast med kunskapen av nya upptäcker man kan lösa problemen med de gamla"
Så du tolkar mig bara som ärlig när du anser mig elak?Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Konstruktivt. Du gör ditt bästa för att hellre sprida galla än vara ärlig.Flint skrev:Det ligger alltid en underliggande agenda i allt dom där säger, oavsett vad dom säger. Det är bättre att dom är otrevliga, då är dom i alla fall ärliga.
Nu misstolkar du igen. Det var det ärligaste jag har sagt hittills idag och det saknade helt både galla, blåsa och lever.
Lust skrev:Kaffekoppen skrev:Mig veterligen -och jag har följt tråden noggrannt - är det de som tycker det är roligare att veva, och roligare att se någon veva än att saklighet råder som lägger hinder i debatten än fiktiva motpoler.
Det känns som om vevandet inte har någon målsättning mer än att främja dig själv.
Några reflektioner utifrån vad jag läst i den här tråden:
F/E upphöjs av många till något väldigt sofistikerat och vetenskapligt.
Blir man intresserad och vill sätta sig in i testen stöter man dock på motstånd.
Ingen metodbeskrivning finns att tillgå, bara en översikt/princip. Resten är tydligen så knepigt att det inte går att förklara för "icke insatta" personer. Då börjar det hellre pratas om begrepp som tränade guldöron, statistik, 30 års erfarenhet, finns inga tumregler etc - krångligt, krångligt...
Ifrågasätts något blir bemötandet att allt redan har testats och utretts under de 30 åren som testerna gjorts, inget har förbisetts eller behöver förbättras. En metodbeskrivning skulle uppta 20-30 band och ingen skulle bli gladare av en sådan.
Har man inte själv deltagit i en testgrupp är det enda sättet att få någon uppfattning om testutfall och/eller metodkänslighet genom att läsa resultat i Molt.
Det är utifrån den här bilden som framförallt LTS bör ställa sig frågan:
Hur lätt är det att ha en vettig/korrekt uppfattning om F/E-lyssning?
Gör man det bör man inte heller bli förvånad över att alla inte har samma syn som LTS på testen.
När sedan Flint på ett mycket förtjänstfullt sätt ger oss ”oinsatta” möjligheten att själva avgöra hur en apparat kan förändra signalen genom sina ljudfiler har han upplyst åtminstone mig bra mycket mer än någon annan om F/E.
Nu har jag fått en känsla för vad det kan handla om för skillnader.
I stället för att munhuggas borde initiativet uppmuntras. Det kanske är så här testerna ska gå till framöver?
Tänk vad enkelt att bara distribuera ljudfiler till en testpanel som sedan i lugn och ro får göra testet när det passar dom. Inget tjafs om statistik, lyssningströtthet, påverkan av andra osv. Arkiveringsbart är det också.
Filerna kan sedan läggas ut för nedladdning så att läsare själv kan referera till testresultaten. Kanske bara skillnaden mellan F och E ska läggas ut? Här finns det mycket att diskutera.
Detta exempel ser jag som ett vettigt resultat av den här mastodonttråden och något som LTS borde reflektera över.
Mitt konstruktiva förslag är att satsa på att gemensamt förbättra formerna som Flint nu lagt grunden till, kanske göra dom mer vetenskapliga och offentliga i stället för att lägga energin på att munhuggas.
Ja, om du bemödar dig att läsa tråden finns det nog saker i den som besvarar frågornameanmachine skrev:Lust.
Mycket bra inlägg..Håller med allt utan förbehåll...
Ord som reflektion är någo LTS får slå upp. Jag har sagt hela tiden att för att få genomsla skall det ut till folket och göras tillgängligt. Är det bra så håller det.
Flint skrev:IngOehman
Japp, valfriheten skrämmer mig. 1.5 transparenta förstärkare, det är många att välja mellan det. Nästan två.
Lust skrev:En passande aforism:
Svårigheten är inte att få folk att acceptera nya idéer, utan att få dem att överge de gamla.
Kaffekoppen skrev:Så du tolkar mig bara som ärlig när du anser mig elak?
Lust skrev:En passande aforism:
Svårigheten är inte att få folk att acceptera nya idéer, utan att få dem att överge de gamla.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster