meanmachine skrev:Så egentligen gillar vi inte musik så mycket inte heller tekniker så mycket utan kicken och känslan av välbefinnande om att jag har nått speciellt.
Tala för dig själv - det där stämmer över huvud taget inte in på mig. Jag är musikintresserad först och främst; har alltid spelat instrument och spelar i band. Såsom intresserad av inspelning i studio och liveframträdande blir man med nödvändighet indragen i det tekniska, vilket jag tycker är ganska intressant, men endast som medel att nå fram till en musikupplevelse. Har jobbat som elektronikkonstruktör, och har i alla fall en rudimentär kunskap om förstärkeri och ljudgenerering.
phloam skrev:*undrar stilla vad LTS eller den genomsnittlige LTS'aren har för grundsyn i dessa frågor*
Mycket bra fråga!
Vilket instrument spelar den genomsnittlige LTS:aren? (cello+trummor+piano)/3 = cembalo?
Vilken musiksmak har den genomsnittlige LTS:aren? (yello+einstürzende neubauten+kajagoogoo)/2 = yazoo?
Vad dricker den genomsnittlige LTS:aren vid musiklyssnande? (rödvin+öl+whisky)/3 = fulgrogg?
För du skojar väl?
Det är ju enkelt: Hifi är ett medel för att nå ett mål - att njuta av musiklyssning.