Flint skrev:Kaffekoppen
Jag ska berätta vad som fick mig att tycka det jag tycker om dig och inställsamhet. Det var när du ville att jag och Bill50x skulle lägga ut f/e-filer på våra datorer/servrar som ni inom LTS skulle kunna dra nytta av i er "marknadsföring". När vi tyckte att ni skulle göra det själva sa du att det inte gick pga. copyrigtproblem. "Men det problemet har alltså inte jag då" blev mitt svar. Minns du det. Då sjönk du i anseende herr Ordförande och blev en egoistisk beräknande smilfink. Det får du förbli i mitt sinne tills du har bevisat motsatsen.
Nu har du bytt samtalsinriktning igen. Är det värt att sakligt besvara detta påhoppet?
Skit samma. Vissa saker bör inte få stå oemotsagda, i vilket syfte de än är framförda. I det här fallet skall de visst ge legitimitet till att du betett dig extremt illa mot enskillda individer. Till din hjälp tar du Bill50x som alltså skall ge extra legitimitet.
Jag har aldrig bett någon ha filer på sin egen maskin i något sammanhang. Jag bad dig lämna kvar, kanske samla de filer du redan hade lagt ut på faktiskt´s server. Vad gäller Bill50x så var det så att han hade samlat dina filer.
Det enda skälet till det var att jag tyckte, och tycker att det är en givande och intressant övning i praktisk f/e. Den enda som talat om det i termer om "marknadsföring av LTS" är du. Dina tester var bra, illustrativa - och jag har gett dig beröm för dem, tom sagt att du inte kommer få tillräcklig beröm för dem.
Men jag har aldrig sett dem som marknadsföring av LTS. Du har ju genomgående deklarerat att du är tveksam till LTS värdering och tro på sin f/e metod - så att använda dina tester som marknadsföring känns ju bakvänt.
Men de är bra, på sitt sätt. Jag hade gärna sammanställt dem, men det hade isåfall varit av det skälet att jag ville visa vilken bra grej du gjort. Jag var så upprymd över det att jag bara tänkte på att det var värt att visas upp!
Att lägga upp filer på LTS hemsida däremot, som vårt sätt att visa upp testverksamheten, har varit på tapeten många gånger. Mig veterliggen har det hämmats av upprovsrättsliga spörsmål, men det borde finnas möjligheter att lösa det. Vi får se. Jag hoppas det.
Om det här fick de konsekvenser du beskriver får det väl vara så. Själv är jag nog rätt övertygad om att du försöker hålla fokus från ditt eländiga beteende sista dagarna. Det är så trist att förlora respekten för någon, men du har verkligen mycket att bevisa nu. Vilken tagg du än har till Ingvar så maler den sönder ditt hjärta.