Iqbad skrev:Tack för svar Bill50x!
Anläggningen är ett hypex ucd180 slutsteg och Ino audio piP. Jag har en stationär dator så instickskortet går bort.
Är det bättre att lägga samma pengar på ett inbyggt kort jämfört med USB varianten? Typ ett sånt här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312201Ska åka till Usa snart, förstår att det går att köpa en squeezebox för ca: 2000kr där borta. Finns det programvara så att man direkt kan välja vad man skall lyssna på från datorn, eller måste man välja direkt på boxen?
Jag lyssnar mycket på radio7, går detta att tune:a in på en squeezebox?
Hehe, trots att jag ser vad det står i ditt mess så läste jag in bärbar dator
Det instickskort du länkar till är säkert helt OK. Det som kan vara en fördel med ett externt kort är att analogdelen ligger utanför datorlådan, en inte så bra miljö för analoga kretsar. Men skillnaden är i alla fall för mig inte himlastormande. Själv har jag ett usb-anslutet Extigy vid anläggningen och så lyssnar jag via det inbyggda ljudkortet när jag sitter vid datorn.
Jag har ingen Squeezebox själv, men såvitt jag förstår kan du både sitta vid datorn och välja vad du vill spela, alternativt sitta vid "stereon" och med en fjärris till SB välja musik. Vad du gör är att installera en programvara så att din dator agerar server åt SB.
Vilka radiostationer du kan lyssna på via SB har jag ingen aning om men det måste det väl finnas någon lista på?
/ B