Moderator: Redaktörer
KK skrev:Bermas initiala inlägg som du reagerade på innehöll inget som kunde förklara din reaktion om jag skall vara ärlig. Den var helt oprovocerad och faktiskt rätt provokativ.
Läs hans inlägg igen.
patrikf skrev:IngOehman skrev: Det gör att man ser att tolkningen som Berma gör är (som tolkningar så ofta är) helt felaktig. Det vore bättre om folk slutade tolka, och om de inte kunde avhålla sig - i varje fall ställde frågor om de tolkat rätt.
Nä, just, det finns bara EN här som kan tolka rätt. Vars subjektivism är allas objektivism...
Det är detta sätt att förhålla sig i diskussioner här som stör en del, som mig tex, tror jag. Och kommer alltid att göra så länge inte total åsiktslikrikting råder. Och oavsett hur många "genomskådande" inlägg Dimitri skriver.
Hetsporren skrev:Va! Behöver man det för att ha tröttnat på detta eviga bråk?
Men det är klart, du är väl rädd om din troll-status och denna tråd...
berma skrev:Kaffekoppen skrev:Ja, jag hoppas det framgick tydligt att jag tyckte det var en bra frågeställning som var ärd ett utförligt svar.berma skrev:Jo KK skrev ett långt och bra svar på min undran..
Du får nog ursäkta Ingvar som kanske skriver mer än han tänker igenom. Han har bliviit djupt kränkt.
Det är tråkigt att du känner att du måste försvara Ingvar, jag visste inte ens att jag kränkt honom, hur gick det till?
Men ... det är bra Kaffekoppen, du kämpar på, du har faktiskt mitt stöd.
dimitri skrev:KK skrev:
"Du får nog ursäkta Ingvar som kanske skriver mer än han tänker igenom. Han har bliviit djupt kränkt."
KK,
det är mkt bättre att inte uttala sig å andras vägnar. Om jag inte minns fel så har IÖ bett dig om att inte göra det för ett antal sidor sedan. Anledningen är enkel, det är bara du som vet vad du tänker. Sådana i och för sig välmenta uttalanden ställer till mer problem än lösningar.
Edit: och ja, jag har skrivit om Ingvar i några inlägg. Men aldrig om vad han tycker, tror eller anser.
berma skrev:Öhman, en fråga då?
Hur kom du in på Vetenskaplighet kontra Nihilism när du kommenterade mitt inlägg, jag var inte i närheten av de frågorna, jag diskuterade något helt annat!
Thomas_A skrev:Jag undrar om tråden sas är självfödande på något sätt? Nästan som att koka soppa på en spik fast man kokar med en gnutta provokation och en gnutta missförstånd.
Jag har aldrig varit ovän med dig.IngOehman skrev:Sitter och pratar med Kaffekoppen i telefon just nu.
Vi är kompisar igen!
![]()
Vh, iö
meanmachine skrev:Hetsporren skrev:Va! Behöver man det för att ha tröttnat på detta eviga bråk?
Men det är klart, du är väl rädd om din troll-status och denna tråd...
Vad menar du med trollstatus.![]()
Harryup skrev:Personligen misstänker jag att 2 olika saker blandas ihop och ogillas av vissa då det gäller F/E-lyssning.
1. Vetenskaplig utformning av testen.
Numera tror jag få tycker att testerna inte verkar vara grundligt och korrekt utformade. Och det borde inte vara så infekterat att kalla dom vetenskapligt utförda.
2. Vetenskaplig stämpel på slutsatser av resultatet.
Ett mer än mycket infekterat ämne.
Den inre kärnan i LTS har ett ideal med testerna att kunna hitta så neutrala förstärkare som möjligt.
Folk runt omkring tolkar ibland det som att allt annat är förkastligt och man tror att det är en hållning som representerar LTS.
Dock när man läser vad IÖ eller Kaffekoppen skriver så läser jag det som att lyssna på musik skall vara kul och alla får tycka vad man vill.
Att försvararsidan får kalla andra för blåsta och diverse andra tillmälen utan tillsägelse ifrån dig Kaffekoppen om du nu alltid reagerar på illasinnade skrivelser känns lite tveksamt.
Jag försvarar inte Flint utan det får han göra själv men en anledning till eskalerande diskussion finns att hämta på båda sidor skranket.
Det känns rätt onödigt att mobba någon. Jag önskar Jorma all lycka med sin verksamhet, men jag är inte den första som skulle köpa en produkt av honom.Brickman skrev:nu fattas bara sladd, sanoj och Jorma
Du menar att dom frivilligt skulle vilja komma hit och bli mobbade?
dimitri skrev:Kaffekoppen skrev:Annars måste jag nog kalla dig naiv.
Det får du så gärna. Jag uppfattar naivitet som en positiv egenskap.
Kaffekoppen skrev:
Det är aldrig okej att kalla någon blåst. Har jag framstått som partisk där har jag agerat fel.
Jag kan hålla med om att det
Användare som besöker denna kategori: entt och 39 gäster