paradigm skrev:Njae, jag skulle nog hålla mig till JBL element ur GTI, eller Power serien iaf, vars konstruktion och kvalitet jag förbehållslöst kan rekommendera.
De billigare (bil)modellerna, vet jag väldigt lite om och jag misstänker att jag själv inte skulle använda de billigare massproducerade elementen.
Det är också sådana bilhögtalare, som man så ofta får höra, att man ska undvika i hemmiljö.![]()
De proffsbaserade, dvs dyra/exclusiva elementen däremot, är som dom säger over there, "it's an entirelly different ball game".
/Rolle
Okey. Hade det inte varit plastkon på GT4-10 så hade jag slagit till i och med att nårdik har utförsäljning av dem. Tänkte inte på att det var plastkon.
Det argumentet jag har hört varför man inte ska välja bilbasar är ju pga att bilkupen förstärker basen på ett annat sätt. Det är ju ganska givet att den gör det men om man simulerar elementet och det visar att det fungerar så bör det ju inte finnas några hinder.
Med det här så vill jag säga att det verkar som att "vi" i hemljudsvärlden inte vill bli ihopkopplade med dem i billjudsvärlden.
Personligen så gillar jag inte riktigt när det är för mycket "blingbling"-design över elementen. Finns säkert en del att upptäcka bland bilelement.