Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Niklaz skrev:Menar du att det inte finns några sanningar i fråga om hur HiFi-apparater fungerar. Har du något soom helst belägg för detta? Menar du att det inte skulle gå att undersöka vad som är vanföreställningar och orimliga övertygelser? Har du något som helst belägg för detta?
Humlor
Maarten skrev:Även om jag kan hålla med om det du skriver Niclas, tycker jag att det kan uppfattas som arrogant att definiera hur världen ser ut för andra och kan vara något som många instinktiv reagerar mot? Hur rätt man än har.
Niklaz skrev:och läsa om humlans flykt.
meanmachine skrev:Maarten skrev:Även om jag kan hålla med om det du skriver Niclas, tycker jag att det kan uppfattas som arrogant att definiera hur världen ser ut för andra och kan vara något som många instinktiv reagerar mot? Hur rätt man än har.
Större faller hårdare. De mest skrikande veteskapasmännen har gått till historien som löjliga gaphalsar. Ödmjukhet och respekt för andra är vad som skall läsas på baneeret.
meanmachine skrev:Niklaz skrev:och läsa om humlans flykt.
Det handlar inte om vad vetenskapen idag kommit fram till vad som idag är sanning. Det handlar om vad som imorgon är den nya sanningen. Den ödmjuke kommer alltid att gå med värdighet genom historien.
niklasz skrev:meanmachine skrev:Niklaz skrev:och läsa om humlans flykt.
Det handlar inte om vad vetenskapen idag kommit fram till vad som idag är sanning. Det handlar om vad som imorgon är den nya sanningen. Den ödmjuke kommer alltid att gå med värdighet genom historien.
Har vetenskapen någonsin kommit fram till att humlan inte kan flyga?
Niklaz skrev:Har vetenskapen någonsin kommit fram till att humlan inte kan flyga? Eller förväntar du dig att vetenskapen i morgon skall komma fram till att humlan inte kan flyga?
meanmachine skrev:Niklaz skrev:Har vetenskapen någonsin kommit fram till att humlan inte kan flyga? Eller förväntar du dig att vetenskapen i morgon skall komma fram till att humlan inte kan flyga?
Lätt att spela dum i en trygg miljö.![]()
Vilken vetenskapshirtoria tänker du på. Khuns paradigmteoriVilket tydligt berisar dig fel.
Max_Headroom skrev:E, klockrent. LTS är ett hot mot många personers hobby och delvis också mot dom delar av branchen som säljer produkter som inte alls har dom egenskaper som tillverkana och säljarna påstår. Och folk som köpt dessa produkter vill förståss inte erkänna att dom är lurade. Bättre då att säga att LTS snackar skit.
Max_Headroom skrev:E, klockrent. LTS är ett hot mot många personers hobby och delvis också mot dom delar av branchen som säljer produkter som inte alls har dom egenskaper som tillverkana och säljarna påstår. Och folk som köpt dessa produkter vill förståss inte erkänna att dom är lurade. Bättre då att säga att LTS snackar skit.
meanmachine skrev:Enkelt uttryckt den som är sanning idag kan vara borta imorgon. Andemeningen.
Flint skrev:Max_Headroom skrev:E, klockrent. LTS är ett hot mot många personers hobby och delvis också mot dom delar av branchen som säljer produkter som inte alls har dom egenskaper som tillverkana och säljarna påstår. Och folk som köpt dessa produkter vill förståss inte erkänna att dom är lurade. Bättre då att säga att LTS snackar skit.
Alternativet är inskränkt valfrihet för kunden. En handfull produkter att välja på verkar farligt lite i en marknadsekonomi. Påminner om en helt annan ekonomisk modell som inte bör nämnas vid namn här.
Flint skrev:Max_Headroom skrev:E, klockrent. LTS är ett hot mot många personers hobby och delvis också mot dom delar av branchen som säljer produkter som inte alls har dom egenskaper som tillverkana och säljarna påstår. Och folk som köpt dessa produkter vill förståss inte erkänna att dom är lurade. Bättre då att säga att LTS snackar skit.
Alternativet är inskränkt valfrihet för kunden. En handfull produkter att välja på verkar farligt lite i en marknadsekonomi. Påminner om en helt annan ekonomisk modell som inte bör nämnas vid namn här.
Max_Headroom skrev:Alternativet är att branchen börjar bli ärlig om sina produkter och faktiskt tala om vilka egenskaper dom egentligen har. Inte som nu komma med lösa påstående eller ibland rena lögner.
Niklaz skrev:Om sådana hittas drar de ofta slutsatsen att då måste kreationismen vara rätt
Harry up skrev:Helt klockrent fel Max.
Personer som har andra mål än vissa LTS-medlemmar som underförstått diskuterar som om dom vore LTS, visas inte respekt.
Vissa medlemmar när dom är på andra forum kan inte låta bli att tokförklara eller i vart fall påpeka att personen är lurad till varje pris.
Även om kunden har köpt kablen för att den ser ball ut så bara måste han få veta att han ändå är lurad. Och det är ett trist beteende som inte har med LTS att göra men eftersom det utförs i LTS "namn" så får folk sina förutfattade åsikter.
Flint skrev:Alternativet är inskränkt valfrihet för kunden. En handfull produkter att välja på verkar farligt lite i en marknadsekonomi. Påminner om en helt annan ekonomisk modell som inte bör nämnas vid namn här.
Nilkaz skrev: "okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser.
Maarten skrev:Jag valde 'D' i brist på andra alternativ, här med min fetstilade förtydligande: "D - Att det finns de som tycks driva ett korståg mot LTS, genom att ständigt ta upp LTS-frågor till synes med avsikt att kritisera LTS baserat på sina egna förutfattade meningar om LTS.
meanmachine skrev:Niklaz skrev:Om sådana hittas drar de ofta slutsatsen att då måste kreationismen vara rätt
Du får ursäkta mig men du är full med försdommar och vanföreställnigar.
Detta ovan quotade påstående är helt off. De kreationistiska företrädarna vill få folka att fatta att evolution är lika mycket tro som de själva företräder. Så vad har du bevisat med detta.Problemets kärna är att alla tror men en del tror på vetenskap.
Max_Headroom skrev:Alternativet är att branchen börjar bli ärlig om sina produkter och faktiskt tala om vilka egenskaper dom egentligen har. Inte som nu komma med lösa påstående eller ibland rena lögner.
niklasz skrev:Jag kan rekommendera dig att gå med i Föreningen Vetenskap och Folkbildning (www.vof.se). Det är en bra början på att skaffa sig djupare kunskap om vetenskap.
meanmachine skrev:Har du tagit del av båda sidorSå du kan objektivt uttala dig
http://www.genesis.nu/faq/index.html
Harryup skrev:niklasz skrev:Jag kan rekommendera dig att gå med i Föreningen Vetenskap och Folkbildning (www.vof.se). Det är en bra början på att skaffa sig djupare kunskap om vetenskap.
Ibland så kan jag se ett behov av en förening typ Vetenskap och Folkvett också, ingen särskild utpekad dock. Så det är valfritt att känna sig träffad.
meanmachine skrev:Niklaz skrev:Jag kan förstå dig. Samtidigt tycker jag faktiskt inte att man skall ha respekt för okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser. Däremot kan man naturligtvis överväga vad som är den lämpligaste pedagogiken.
Vad är sanningKan du objektivt återge den korrekta sanningen helt nyktert och objektivt. Kan du avgöra av som är vanföreställningar och orimliga övertygelser.
![]()
Denna typen av elaka uttalanden och väldigt oödmjuk inställning är det som i grunden gräver helt LTS grav.
niklasz skrev:meanmachine skrev:Denna typen av elaka uttalanden och väldigt oödmjuk inställning är det som i grunden gräver helt LTS grav.
Vad har LTS med detta att göra.