Flint skrev:Max_Headroom skrev:E, klockrent. LTS är ett hot mot många personers hobby och delvis också mot dom delar av branchen som säljer produkter som inte alls har dom egenskaper som tillverkana och säljarna påstår. Och folk som köpt dessa produkter vill förståss inte erkänna att dom är lurade. Bättre då att säga att LTS snackar skit.
Alternativet är inskränkt valfrihet för kunden. En handfull produkter att välja på verkar farligt lite i en marknadsekonomi. Påminner om en helt annan ekonomisk modell som inte bör nämnas vid namn här.
På vilket sätt leder LTS verksamhet mot det här?
Jag bara frågar eftersom du nämt det förut, och då tillsammans med begreppet planekonomi.
Du bör kunna utveckla din tolkning av effekterna av att LTS, hur en förening med 900 medlemmar, kan påverka en mångmiljardbranch på det sättet att endast produkter du
tror föreningen förespråkar kommer vara tillgängliga på marknaden.
Du får ursäkta, men det känns lite som om:
a) Du tror LTS som förening förespråkar en viss typ av apparatur och att vi anser allt som inte finns på vår i dagsläget smala lista som värdelöst.
Min respons på det är att det är en felaktig uppfattning. LTS har inte som förening tagit ställning mot eller för någon typ av utrustning. Vi har heller ingen lobbyverksamhet varken mot branchen eller enskillda konsumenter. Vi har inget egenintresse i vilken utrustning varken medlemmar eller andra ljudintresserade använder.
b) Du verkar tro att LTS har en agenda, en målsättning att sträva efter en sorts ljudideal.
Det är en felaktig uppfattning och en sammanblandning av att enskillda medlemmar i föreningen har en stark övertygelse på hur de ser på sin ljudåtergivning. Det är inte samma sak som att det är föreningens uppfattning. Uttalanden om hur ljudåtergivning bör ske är således individbaserade.
De här frågorna har vi ju berört tidigare, men antingen så tror du inte på mig, eller så väljer du att inte tro mig. Du hittar ju inte stöd för dina uttalanden eller din bild i föreningens stadgar - som defacto är det som definerar en förenings verksamhetsidé.
Nåja, nu var det ju frågan om hur vår verksamhet skulle kunna ha den påverkan på branchen som du anser dig se, särskillt med oanstående i åtanke (vilket ju faktiskt säger att vi agerar tvärtom)?