Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Det här är ditt konstruktiva inlägg i frågan? Hur har du själv svarat och var i debatten (frågeställningen) finner du skäl till att komma med det här uttalandet?mats skrev:Ingvar, glöm inte att köpa mjölk och köp en ny bra cdskiva. Du verkar inte må så bra, dags för dig att koppla av och njuta av musik o film osv
I all välmening.
Kaffekoppen skrev:Det här är ditt konstruktiva inlägg i frågan? Hur har du själv svarat och var i debatten (frågeställningen) finner du skäl till att komma med det här uttalandet?mats skrev:Ingvar, glöm inte att köpa mjölk och köp en ny bra cdskiva. Du verkar inte må så bra, dags för dig att koppla av och njuta av musik o film osv
I all välmening.
Däri ligger problemet. Du vill inte inse att LTS inte har den målsättningen.Flint skrev:Kaffekoppen
Jag tror ingenting av det du lägger på mitt tangentbord.
Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS. Då behövs ingen valfrihet. Ljudet är ju då rätt och kan inte bli mer rätt än så.
Kaffekoppen skrev:Däri ligger problemet. Du vill inte inse att LTS inte har den målsättningen.Flint skrev:Kaffekoppen
Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS. Då behövs ingen valfrihet. Ljudet är ju då rätt och kan inte bli mer rätt än så.
Jag har ingen som helst aning om när käbblet började. Känns som om jag inte var född då. Men käbblet beror nog på att LTS har varit dåliga på att marknadsföra sig och berätta om sin verksamhet, och istället blivit väl förknippad med enskillda medlemmar och deras förhållningssätt till ljudåtergivning. Lätt hänt. Vi får skärpa oss.mats skrev:Kaffekoppen skrev:Det här är ditt konstruktiva inlägg i frågan? Hur har du själv svarat och var i debatten (frågeställningen) finner du skäl till att komma med det här uttalandet?mats skrev:Ingvar, glöm inte att köpa mjölk och köp en ny bra cdskiva. Du verkar inte må så bra, dags för dig att koppla av och njuta av musik o film osv
I all välmening.
Ha ha du utmanar din herre. Men din herre skall svara på din enkla fråga.
Nej Ingvarpingvar har ju en sådan underbar musik och filmanläggning men han vill heller babbla en massa. Förstår inte varför han skall försvara sig hela tiden. Jag tycker Ingvar är konstig men det är jag också. Skit i att försvara dig hela tiden och njut. Vill de inte ta in din info så får det vara.
Detta käbbel verkar så trist så trist. När började allt? 1896??
Verkar som ni pratar förbi varandra hela tiden och ni mår illa, bli agressiva. Nej njut istället
Kan så vara, men min röst hamnar ingenstans. Jag är ju en del av LTSmeanmachine skrev:KK
Hela denna omröstning är ju partisk. Faktisk.se är väl väldigt LTS vänligt i allvälmening.
Flint skrev:Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS. Då behövs ingen valfrihet. Ljudet är ju då rätt och kan inte bli mer rätt än så.
Jag gjorde det min herre i inlägget innan, vari du inte svarade på någon av frågorna.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Däri ligger problemet. Du vill inte inse att LTS inte har den målsättningen.Flint skrev:Kaffekoppen
Nu talar du om för mig vad jag vill och tänker igen. Vore det inte vetensklapligt sett ärligare att fråga istället?
Så jag svarade bara att du har fel. LTS har ingen sådan målsättning, dvs att allt skall vara transparant, vilket har blivit förklarat för dig åtskilliga gånger.Flint skrev:Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS.
Du var ute ur debatten redan när du jämförde med nazismen. Förutom att det är helt onödigt, polemiskt svagt, vittnar om en desperat diskussionsdistress och ett intellektuellt lågvattenmärke, visste du inte att det är förbjudet?*meanmachine skrev:Nej. Du får förklara
enJohn skrev:Flint skrev:Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS. Då behövs ingen valfrihet. Ljudet är ju då rätt och kan inte bli mer rätt än så.
Du menar alltså att idén om transparanta produkter bara, i nästa led, ger möjligheten mellan att välja "rätt" och "färgat", dvs. visserligen en valmöjlighet men att utfallet innehåller värderingar i själva konstruktionen? Att det finns något normerande i möjligheten att hitta en transparent stereoanläggning?
Intressant tanke i så fall tycker jag.
/en john som bara försöker förstå
Kaffekoppen skrev: Men käbblet beror nog på att LTS har varit dåliga på att marknadsföra sig och berätta om sin verksamhet, och istället blivit väl förknippad med enskilda medlemmar och deras förhållningssätt till ljudåtergivning. Lätt hänt. Vi får skärpa oss.
Det viktiga är att njuta - det är ju det allt går ut på![]()
Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Jag har just frågat, du får gärna svara också.
Nej du talade om vad jag tyckte.
Flint skrev:Kaffekoppen
Jag tänkte be dig om samma tjänst. Istället för att påstå eller hävda saker om vare sig enskillda individer på forumet eller föreningar så fråga istället. Det skulle säkerliggen underlätta för alla. Faktum är att jag är övertygad om att det skulle spara många spaltmeter.Flint skrev:Kaffekoppen
Vi gör så här för att slippa spaltmeter. När du tvekar på vad jag menar, fråga!
Almen skrev:Neej, niklasz är också ute! Men litet mer stilfullt...niklasz skrev:Således har, vill jag mena, dessa regimer [Nazitysikland och Stalinsovjet] fler likheter med alternativet att avfärda det objektiva, än med det alternativ LTS verkar stå för.
Kaffekoppen skrev:Jag tänkte be dig om samma tjänst. Istället för att påstå eller hävda saker om vare sig enskillda individer på forumet eller föreningar så fråga istället. Det skulle säkerliggen underlätta för alla. Faktum är att jag är övertygad om att det skulle spara många spaltmeter.Flint skrev:Kaffekoppen
Vi gör så här för att slippa spaltmeter. När du tvekar på vad jag menar, fråga!
Det är ju rätt omståndigt att ändra en redan uppbyggd missuppfattning, det kan vi vara överrens om?
pss.. jag har en fråga i inlägget innan detta som du gärna får besvara. ds.
Almen skrev:Du var ute ur debatten redan när du jämförde med nazismen. Förutom att det är helt onödigt, polemiskt svagt, vittnar om en desperat diskussionsdistress och ett intellektuellt lågvattenmärke, visste du inte att det är förbjudet?*
Och sedan börjar du jämföra kritik av slappt tänkande med rasistisk nedvärdering av NEGRER?
Behöver nog inte säga så mycket mer om nivån på dina inlägg...
niklasz skrev:Samtidigt tycker jag faktiskt inte att man skall ha respekt för okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser. Däremot kan man naturligtvis överväga vad som är den lämpligaste pedagogiken.
meanmachine skrev:Så du tycker att det är OK att bänämna oliktyckande så härniklasz skrev:Samtidigt tycker jag faktiskt inte att man skall ha respekt för okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser. Däremot kan man naturligtvis överväga vad som är den lämpligaste pedagogiken.
Jag vänder mig å det starkaste emot sådana typer att verbala påhopp.
ingOheman skrev:LTS är HiFi-fascismens absoluta motsats
ALmen skrev:För det första: Tycker du att man skall ha respekt för "okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser" inklusive alla de fördomar som det medför?
Almen skrev:meanmachine skrev:Så du tycker att det är OK att bänämna oliktyckande så härniklasz skrev:Samtidigt tycker jag faktiskt inte att man skall ha respekt för okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser. Däremot kan man naturligtvis överväga vad som är den lämpligaste pedagogiken.
Jag vänder mig å det starkaste emot sådana typer att verbala påhopp.
För det första: Tycker du att man skall ha respekt för "okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser" inklusive alla de fördomar som det medför?
(För det första kan du då börja med att låta bli att kalla alla som inte tycker som du för LTS-anhängare. Det har ju visat sig att till exempel subjektivisten och niklasz inte ens är medlemmar.)meanmachine skrev:ALmen skrev:För det första: Tycker du att man skall ha respekt för "okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser" inklusive alla de fördomar som det medför?
Man skall alltid bemöta människor med den största av respekt. Oavsett hur snett de tror eller tycker enligt betraktaren
Tycker du alltså inte att det finns något som kan betecknas som "vanföreställningar"? Om det finns, skall man då inte få använda det ordet? Om någon tror att den femåriga grannpojken är en agent från USA som måste dödas, är inte det då med stor sannolikhet en "vanföreställning"?Vad och vem tjänar på att höra sådana ord ?
Det är väldigt svårt att få dig att svara på frågor. Du kanske inte är lika tydlig som du själv tror. Tänk på det.Flint skrev:Läs det jag har skrivit. Det är tydligt nog.
Flint skrev:enJohn skrev:Flint skrev:Jag upplyser om följderna av att helt genomdriva begreppet "total transparens" enligt LTS. Då behövs ingen valfrihet. Ljudet är ju då rätt och kan inte bli mer rätt än så.
Du menar alltså att idén om transparanta produkter bara, i nästa led, ger möjligheten mellan att välja "rätt" och "färgat", dvs. visserligen en valmöjlighet men att utfallet innehåller värderingar i själva konstruktionen? Att det finns något normerande i möjligheten att hitta en transparent stereoanläggning?
Intressant tanke i så fall tycker jag.
/en john som bara försöker förstå
Lite valmöjlighet finns ju förstås fortfarande behov av även med en transparent anläggning, som färg och utseende och sånt som vissa tycker är viktigt.
Användare som besöker denna kategori: AlbertHall och 28 gäster