ALmen skrev:För det första kan du då börja med att låta bli att kalla alla som inte tycker som du för LTS-anhängare. Det har ju visat sig att till exempel subjektivisten och niklasz inte ens är medlemmar.)
Det besvarar inte min fråga. Skall man ha respekt för "okunskap, vanföreställningar och orimliga övertygelser" inklusive alla de fördomar som det medför?
Du säger att du aldrig kan ha "inte respekt" för en människa? I sådana fall blir ju "respekt för" ett meningslöst uttryck i din vokabulär, eftersom du alltid har det för alla, oavsett vilket. För Robert Mugabe, för Ulrike Meinhof, för Josef Vissarionovitj Stalin, och för mannen som våldtar någons lilla dotter? Vad betyder då ordet respekt?
Citat:
Vad och vem tjänar på att höra sådana ord ?
Tycker du alltså inte att det finns något som kan betecknas som "vanföreställningar"? Om det finns, skall man då inte få använda det ordet? Om någon tror att den femåriga grannpojken är en agent från USA som måste dödas, är inte det då med stor sannolikhet en "vanföreställning"?
Ändrat: förtydligat sista frågeställningen.
För det första varför skall jag sluta. Jag tycker alla som påtalar neutralitet för LTS anhängare eftersom för mig är de synonyma med varandra.

Ser du int eatt det är så man ser på hela detta. Eller är ni så förstockade att ni helt blind tror att ni är angripna.
Din fråga vart besvarad men du vägrade läsa in detta och visar ytterligare ett kardinalfel genom att inte kunna skilja på åsikt och handling hos dina beskrivningsobjekt.
Vad och vilka tjänar på att man dömmer ut dessa "vanföreställningar".
Ser du verkligen inte hur illa detta är och hur en del av er verkligen nu bevisar värför LTS får dåligt rykte och varför IÖ startat denna tråd.
Möjligen har du rätt Mårten som tycker att jag överreagerar. Hade hjälp med ett erkännande från niklasz att hans uttalande var direkt olämpligt.