Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Ska man tolka det som ett tydligt sågande av LTS-ideologin?
Subjektivisten skrev:Nej ett sågande av flummaffian som bl a du verkar tillhöra.
enJohn skrev:Annars så tror jag att fenomenet att musiker har sunkiga anläggningar har en social grund: Det är inte så rock'n'roll att ha värsta stereon! Tror att många skulle vilja ha det i smyg. Tänk musiker som lyssnar i studio och låter sig imponeras.
Bill50x skrev:enJohn skrev:Annars så tror jag att fenomenet att musiker har sunkiga anläggningar har en social grund: Det är inte så rock'n'roll att ha värsta stereon! Tror att många skulle vilja ha det i smyg. Tänk musiker som lyssnar i studio och låter sig imponeras.
Jag tror det beror på att de flesta musiker inte har råd med en bättre anläggning![]()
/ B
Flint skrev:Bill50x skrev:enJohn skrev:Annars så tror jag att fenomenet att musiker har sunkiga anläggningar har en social grund: Det är inte så rock'n'roll att ha värsta stereon! Tror att många skulle vilja ha det i smyg. Tänk musiker som lyssnar i studio och låter sig imponeras.
Jag tror det beror på att de flesta musiker inte har råd med en bättre anläggning![]()
/ B
Sant, men också att vi drivs av ett annat mål än att i första hand konsumera musik, nämligen spela/skapa den själv.
enJohn skrev:Flint skrev:Bill50x skrev:enJohn skrev:Annars så tror jag att fenomenet att musiker har sunkiga anläggningar har en social grund: Det är inte så rock'n'roll att ha värsta stereon! Tror att många skulle vilja ha det i smyg. Tänk musiker som lyssnar i studio och låter sig imponeras.
/ B
Sant, men också att vi drivs av ett annat mål än att i första hand konsumera musik, nämligen spela/skapa den själv.
Det där är intressant! Är det inte så att musiker ofta har väldigt snäv musiksmak? Mer fokus på det egna än andras, alltså? Fast det kanske var ett väl generellt påstående...
/en john
Flint skrev:Bill50x skrev:enJohn skrev:Annars så tror jag att fenomenet att musiker har sunkiga anläggningar har en social grund: Det är inte så rock'n'roll att ha värsta stereon! Tror att många skulle vilja ha det i smyg. Tänk musiker som lyssnar i studio och låter sig imponeras.
/ B
phloam skrev:Bra definition..! Annars, kopplingen hifi & sex låter intressant. Freud, någon?
Bongo skrev:Hifiutrustning (för mig) är ett medel för att uppnå den där känslan när man blir uppslukad av musiken och får den där varma känslan genom hela kroppen, en slags "ljudorgasm".
Bongo skrev:Hifiintresset är en riskabel balansgång mellan större upplevelser och ett ständigt fel-letande. Det gäller att hålla sig på plankan och veta vad man faktiskt.se är ute efter med sitt intresse.
Är man ute efter att njuta av musik så ska man lära sig att vara nöjd med det man har och inte tråna efter sånt man inte kan få inom rimlig tid.
Är man däremot ute efter att ha värst prylar så är ju det ett helt annat intresse som inte styrs av upplevelser mellan 20 och 20000 Hz.
phloam skrev:meanmachine skrev: inga brudar, Ingen respekt
Är kanske tekniken en ursäkt för att tillåta sig själv att uppleva känslor som kanske annars hade varit otillgängliga?
phloam skrev:
Bara en liten kommentar:
Jag tror att de flesta här - mer eller mindre omedvetet - har musiken som ett separat, parallellt intresse. Nånstans finns en brytpunkt, där investeringen i ljudteknik blir så stor att den inte alls kan motiveras med "musikintresse". Eftersom musiken i sig aldrig någonsin ställer krav på vilken apparat du använder.
Amit skrev:Nja, jag har gjort musik som ställer krav på vilken anläggning man använder, så du har fel där.
Amit
Koffe skrev:Faktiskt.Se - vi är alla transparenta i skenet av gammastrålar! - Ibland älskar jag det här forumet!!!