Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Jag föreslår att folket utbildar sig...
meanmachine skrev:Hetsporren skrev:Jag föreslår att folket utbildar sig...
Det var en begåvad kommentar. Det är alla andras fel att jag inte är förstådd
Hetsporren skrev:Jag är inte LTS, inte ens medlem.
MP skrev:Flint: jag tror att LTS kan sköta sina angelägenheter på egen hand
meanmachine skrev:Hetsporren skrev:Jag är inte LTS, inte ens medlem.
Vad har det med din begåvade kommentar att göra.[/i]
Hetsporren skrev:som bör antyda att någon inte är begåvad
meanmachine skrev:Hetsporren skrev:som bör antyda att någon inte är begåvad
Om du skall kommentera gör det rätt.
meanmachine skrev:Sen tydligt och aktiv motarbeta klara missförstånd och felaktiga inställningar som inte är fördelaktigt för föeningen.
Hetsporren skrev:Beanmachine, ta och lägg ned nu. Trolla någon annanstans, eller i någon egen tråd..
meanmachine skrev:Framförallt en tydlig och enkel hemsida som med enkel svenska lätt besriver vad LTS står för osv så missförstånd kan elimineras.
meanmachine skrev:Sen tydligt och aktivt motarbeta klara missförstånd och felaktiga inställningar som inte är fördelaktigt för föeningen.
Hetsporren skrev:folk som inte vill fatta finns det
meanmachine skrev:Framförallt en tydlig och enkel hemsida som med enkel svenska lätt besriver vad LTS står för osv så missförstånd kan elimineras.
Sen tydligt och aktiv motarbeta klara missförstånd och felaktiga inställningar som inte är fördelaktigt för föeningen.
meanmachine skrev:Ps..DET VAR BRA ATT DU ÄNDRADE PÅ DITT FULA INLÄGG.
Hetsporren skrev:Svenskan är nog tillräckligt enkel, för de flesta läskunniga?
Kribban skrev:meanmachine skrev:Framförallt en tydlig och enkel hemsida som med enkel svenska lätt besriver vad LTS står för osv så missförstånd kan elimineras.
Sen tydligt och aktiv motarbeta klara missförstånd och felaktiga inställningar som inte är fördelaktigt för föeningen.
Jag tycker detta var ett bra förslag.
MVH Christer
Kaffekoppen skrev:Hej Flint!
Om du respekterar det så ber du moderatorerna låsa den här tråden.
Tack på förhand!
meanmachine skrev:Hetsporren skrev:Svenskan är nog tillräckligt enkel, för de flesta läskunniga?
Det är fackspråk som är big NONO. Senaste inom konsulting till stora företag är att ta sin verksamhet till folket och bannlysa svår vokabulär som inte den oinvigde förstår. Det för den okunnige att backa istället för att våga söka till sig ny kunskap.
dimitri skrev:Kaffekoppen skrev:Hej Flint!
Om du respekterar det så ber du moderatorerna låsa den här tråden.
Tack på förhand!
Tyvärr KK, det har du ingen möjlighet att kräva. JAg vill bara säga det till dig i all välmnening och hoppas att jag hinner innan Flint
Morello skrev:meanmachine skrev:Hetsporren skrev:Svenskan är nog tillräckligt enkel, för de flesta läskunniga?
Det är fackspråk som är big NONO. Senaste inom konsulting
Har man problem met det enkla språk som idag finns på LTS-hemsidan bör man nog börja med att läsa något annat än Kalle-Anka och Metro för att utveckla sin läsförståelse en smula.
Morello skrev:Du kanske borde tänka på ditt eget språk också?
"NONO" och "konsulting" är inte svenska.
Vad är det för konsultverksmahet du syftar på föresten?
Har man problem met det enkla språk som idag finns på LTS-hemsidan bör man nog börja med att läsa något annat än Kalle-Anka och Metro för att utveckla sin läsförståelse en smula.
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 34 gäster