Hetsporren skrev:Inget annat... Hur vet jag/man/du det då?
men....

du vet väl om du tycker om ngt du lyssnar på eller inte?
Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Inget annat... Hur vet jag/man/du det då?
JustAudioMagic skrev:du vet väl om du tycker om ngt du lyssnar på eller inte?Hetsporren skrev:Inget annat... Hur vet jag/man/du det då?
Hetsporren skrev:Nej, nej, nej.... Jag ger upp. Lägger inte mer än en förmiddag på någon med kunskapsförakt och dunkla (profit)syften...
JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Nej, nej, nej.... Jag ger upp. Lägger inte mer än en förmiddag på någon med kunskapsförakt och dunkla (profit)syften...
det vet du alltså inte?.... det var ju synd. du har väldigt konstig inställning, att bara för att jag kan höra mig till vad som låter bra men inte du så har jag kunskapsförakt... *s*
JustAudioMagic skrev:guldfisk skrev:Det kan vara svårt att skilja på rött och vitt vin om man håller för näsan och blundar.
om du tycker om det du dricker, tar du då bort det om du får reda på vad det är?
Hetsporren skrev:JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Nej, nej, nej.... Jag ger upp. Lägger inte mer än en förmiddag på någon med kunskapsförakt och dunkla (profit)syften...
det vet du alltså inte?.... det var ju synd. du har väldigt konstig inställning, att bara för att jag kan höra mig till vad som låter bra men inte du så har jag kunskapsförakt... *s*
Alltså, jag hoppas att du gör dig till? Att du låtsas inte förstå, för så urbota k****d kan man väl gärna inte vara? Ursäkta mina hårda ord och jag skall hädanefter anstränga mig för att låta bli att besvara något alls du skriver. Blir nog bäst så...
Hetsporren skrev:Alltså, jag hoppas att du gör dig till? Att du låtsas inte förstå, för så urbota k****d kan man väl gärna inte vara? Ursäkta mina hårda ord och jag skall hädanefter anstränga mig för att låta bli att besvara något alls du skriver. Blir nog bäst så...
JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Alltså, jag hoppas att du gör dig till? Att du låtsas inte förstå, för så urbota k****d kan man väl gärna inte vara? Ursäkta mina hårda ord och jag skall hädanefter anstränga mig för att låta bli att besvara något alls du skriver. Blir nog bäst så...
Korkad?... nja, någon som inte kan lyssna sig fram till han tycker e bra kanske ska tänka sig för innan han skriver sånt dravvel
Hetsporren skrev:JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Alltså, jag hoppas att du gör dig till? Att du låtsas inte förstå, för så urbota k****d kan man väl gärna inte vara? Ursäkta mina hårda ord och jag skall hädanefter anstränga mig för att låta bli att besvara något alls du skriver. Blir nog bäst så...
Korkad?... nja, någon som inte kan lyssna sig fram till han tycker e bra kanske ska tänka sig för innan han skriver sånt dravvel
*klockorna stannar*
Hetsporren skrev:Alltså, jag hoppas att du gör dig till? Att du låtsas inte förstå, för så urbota k****d kan man väl gärna inte vara? Ursäkta mina hårda ord och jag skall hädanefter anstränga mig för att låta bli att besvara något alls du skriver. Blir nog bäst så...
meanmachine skrev:Ta en trevligare ton och sluta med personpåhopp hela tiden. Det klär inte vuxna.
Kent_n skrev:Det verkar mest vara en massa käbbel på en väldigt låg nivå..skaka av era åsikter och läs nyktert vad ni skriver..se vilken nivå ni ligger på..
Flint skrev:Johan_Lindroos skrev:Ja, jag förstod inte alls varför Kaffekoppen startade denna konstiga tråd. Han har nog fått för mycket forumande i huvudet för tillfället. Vi låter han vila upp sig i sin hemstad ihelgen istället!
Fin översittarmentalitet där Johan. Citat: "Vi låter han vila upp sig i sin hemstad ihelgen istället!"
Magnuz skrev:Jo, du ska nog provläsa några av de senaste veckornas trådar. Här händer alla möjliga konstiga grejer...
Flint skrev:Gäller det alla på forumet som bedriver någon form av rörelse eller hobby-firma.
Magnuz skrev:FBK skrev:Är det något fel på Flints attityd? Har kanske varit borta för länge för att hänga med här...
Jo, du ska nog provläsa några av de senaste veckornas trådar. Här händer alla möjliga konstiga grejer...
Johan_Lindroos skrev:Flint skrev:Johan_Lindroos skrev:Ja, jag förstod inte alls varför Kaffekoppen startade denna konstiga tråd. Han har nog fått för mycket forumande i huvudet för tillfället. Vi låter han vila upp sig i sin hemstad ihelgen istället!
Fin översittarmentalitet där Johan. Citat: "Vi låter han vila upp sig i sin hemstad ihelgen istället!"
"Jag är dessutom egoist. Diskuterar bara med såna som ger något tillbaka. Du är inte en sån. Du är en "tärande kraft". Tillför inget, så sluta tjata. Ändra attityd så ska jag överväga att prata med dig i sak."
meanmachine skrev:Måste vara skönt att bara som vissa här veta vad någon viss säger är bra och bara blint följa detta utan att tänka själv. Stor synd detta med att tänka själv.
Flint skrev:För detta krävs självförtroende.
Kaffekoppen skrev:Mm.. jag kan förstå tankegången, men själva ordet "välljud" kan väl inte vara värdeladdat - det säger ju inget om på vilket sätt det skall uppnås.PeterAkemark skrev:Kaffekoppen skrev:
Det viktigaste är att man har ett gemensamt intresse för välljud.
Det är mycket snack om just det här och min fråga är enklast möjliga:
Bör en förening som LTS bestämma sig för någon viss inriktning, eller är det rätt att ha en bred syn att alla ljudideal kan samsas?
Stryk väl i välljud, det är en värdering som bara styr i någon riktning som du nog inte vill ha!
Om det behövs någon specifik inriktning, så bilda undergrupper där den specifika inriktningen kan vara förhärskande.
Däremot kunde undergrupper kanske vara kul för de som har gemensamma specialintressen! Får se vad övriga i styrelsen känner för det..
meanmachine skrev:Det är nog bristen på detta som gör att man mer än gärna slår hårt på oliktyckande eftersom dessa blir obeväm för ens oövertygade övertygelse. En otrygg hund hugger. De med gott självförtroende har mer distans och klara emotsägningar utan att övertygelsen berörs.
meanmachine skrev:Det är nog bristen på detta som gör att man mer än gärna slår hårt på oliktyckande eftersom dessa blir obeväm för ens oövertygade övertygelse. En otrygg hund hugger. De med gott självförtroende har mer distans och klara emotsägningar utan att övertygelsen berörs.
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman, Trassel och 14 gäster