Flint skrev:... ... ...
För långt. Böcker och föreläsningar gör sig bättre i verkligheten.
Tack, detta är alltså inte verklighet för dig. Är det din dröm eller en halluciantion?
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:tvett skrev:Flint, förstår att du inte har tid att läsa... eller lust att svara.
Jag läse gärna böcker, men med vanliga blad och pärmar. Ett tunnt budskap blir dessutom inte fylligare av enorma ordmassor. Förstår inte att han inte inser det.
IngOehman skrev:Sen kan någon på goda (Piotr) eller mindre goda grunder (Flint) utnämna en länk i kedjan som "orsak".
dimitri skrev:Flint skrev:... ... ...
Tack, detta är alltså inte verklighet för dig. Är det din dröm eller en halluciantion?
Flint skrev:dimitri skrev:Flint skrev:... ... ...
Fiction, som jag åser och ler lite stöddigt överlägset åt. Tänker, att dom bara orkar.
tvett skrev:Flint skrev:tvett skrev:Flint, förstår att du inte har tid att läsa... eller lust att svara.
Jag läse gärna böcker, men med vanliga blad och pärmar. Ett tunnt budskap blir dessutom inte fylligare av enorma ordmassor. Förstår inte att han inte inser det.
Du har en poäng! Men eftersom folk gärna vill missuppfatta och trolla behöver man kanske skriva uttömmande? Sedan kan man ju inte räkna med att troll orkar läsa eller vill svara, eller hur?
Det borde IÖ förstå vid det här laget.
IngOehman skrev:Att kommunicera med Flint är att kasta pärlor för svin, det var länge sedan jag trodde att han hade något annat mål är att trolla. Men han är ju inte den enda i tråden.
Dessutom är hans oförnuft och ovett ofta väldigt bra upplägg för målskott i form av förnuft och vett.
Vh, iö
Flint skrev:IngOehman skrev:Att kommunicera med Flint är att kasta pärlor för svin, det var länge sedan jag trodde att han hade något annat mål är att trolla. Men han är ju inte den enda i tråden.
Dessutom är hans oförnuft och ovett ofta väldigt bra upplägg för målskott i form av förnuft och vett.
Vh, iö
Tror du att någon utöver svansen går på det där?
Du har inte direkt överto på dina medmänniskors tankeförmåga.
IngOehman skrev:Ditt inlägg är helt irrationellt.
Jag vet vad jag tycker. Jag vet att jag inte bryr mig om att övertyga dig
så länge du är på det där trista trollhumöret. Det är inget som behöver
undersökas vetenskapligt.![]()
Det kan du lita på.
En annan sak du kan lite på är att jag gärna hänger på till Kaffekoppen om
du accepterar hans inbjudan. Tror du är en klart trevlig snubbe irl.![]()
Vh, iö
Flint skrev:MP skrev:Risken är nog minimal att flintstek serveras till huvudrätt
Kanske jag inte skulle serveras flintstek, men det finns risk att jag dan' efter skulle dyka upp igen förvandlad till pytt i panna.
Flint skrev:IngOehman skrev:Ditt inlägg är helt irrationellt.
Jag vet vad jag tycker. Jag vet att jag inte bryr mig om att övertyga dig
så länge du är på det där trista trollhumöret. Det är inget som behöver
undersökas vetenskapligt.![]()
Det kan du lita på.
En annan sak du kan lite på är att jag gärna hänger på till Kaffekoppen om
du accepterar hans inbjudan. Tror du är en klart trevlig snubbe irl.![]()
Vh, iö
Sedär, en ny charmoffensiv på gång. Cirkeln är sluten och börjar om.
IngOehman skrev:Vad är det egentligen som roar dig med de här angreppen Flint?
Hetsporren skrev:Ignorera honom bara, förr eller senare borde han ju tröttna?
IngOehman skrev:Hjälp att förstå varför inte lyssningströtthet kan bero på bara en del av en kedja som startar och förmedlar en musiksignal - Betänk följande hypotetiska scenario:
En kedja bestående av idel perfekta transmissionslänkar - utom effektförstärkaren som har en dipp mellan 2-5 kHz - gör att avspelning av ett fonogram (som är en god inspelning av en saxofon) låter utmärkt - ingen lyssningströtthet!![]()
Nu byter vi ut den där effektförstärkaren till en som inte har den där svackan mellan 2-5 kHz, och då blir vi lyssningströtta.
1. Var sitter orsaken till lyssingströttheten?
2. Varför sitter den just där, tycker just du?
Dagen efter lyssnar vi på samma fonogram i samma kedja, och denna gång blir vi inte ett dugg lyssningströtta.
3. Finns orsaken kvar (apparaterna gör det ju), tycker du?
4. Om inte: Från vilken länk försvann felet, jämfört med gårdagen?
Dag 3 lyssnar vi på samma kedja och fonogram igen, men nu med en ny förstärkare, som har en puckel mellan 2-5 kHz. Vi blir fortfarande inte lyssingströtta.
5. Ger förstärkaren lyssingströtthet trots att vi inte upplever någon?
Vi behåller elektroniken som den är, men byter till en annan inspelning och då blir vi lyssningströtta.![]()
6. Sitter orsaken till att vi blir lyssningtrötta i den nya inspelningen eller i förstärkaren?
Nästa dag (dag 4) spelar vi vidare den inspelning som spelades dag 3, men nu med den där förstärkaren som inte har en puckel. Nu blir en av lyssnarna lyssningstrött, men inte den andra inte.
7. Var sitter orsaken till att den lyssningströtte, blir det?
8. Varför blir den andre inte lyssningtrött?
Åtta små frågor - de som vill får svara på dem.
Den som inte vill slipper självklart.
För dem som vågar ge sig på dem säger jag: Se det som en utmaning! Jag tror inte något kan besvara dem utan att lära sig något på kuppen...
Vh, iö
IngOehman skrev:Jag bryr mig om att rätt är rätt. (Till skillnad från att fel är rätt.) Tycker det är lika kul vem som än har det.![]()
Hetsporren skrev:IngOehman skrev:Vad är det egentligen som roar dig med de här angreppen Flint?
Ignorera honom bara, förr eller senare borde han ju tröttna?
subjektivisten skrev:Nja, vet inte. Verkar vara den enda i hans liv av värde detta. Att vara ett forumstroll.
IngOheman skrev:Gör du själv så MM?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], entt och 40 gäster