Kaffekoppen skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?
mest nyfiken...
Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?
Sumpen, tidigare "Kaffekoppen" skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?JustAudioMagic skrev:ni som driver detta forumet, är ni oxå inom LTS?
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Har du några som helst planer på att svara på grundfrågan, eller försöka slingra dig ännu mer med motfrågor?
Jag har ju gjort det men du kanske missad det.
Svar:
Tron på transparensens fördelar är en tro, dvs. en dogm.
Den "tron" är ju som bekant redan uppbyggt med hyfsat logiska resonemang om varför och varför inte. Är din dogm-benämning baserad på det resonemanget eller av vad den stora massan tycker om vad LTS skriver om transparens? Eller vad du tycker allena om vad folk tycker om det LTS skriver?
Jag har ingen hemsida kallad sumpen.Flint skrev:Sumpen, tidigare "Kaffekoppen" skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?JustAudioMagic skrev:ni som driver detta forumet, är ni oxå inom LTS?
Kaffekoppen, numera döpt till Sumpen.
[s]Läs inte in mer i frågan än vad som står där.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Har du några som helst planer på att svara på grundfrågan, eller försöka slingra dig ännu mer med motfrågor?
Svar:
Jo det såg jag, men jag frågade detta:Den "tron" är ju som bekant redan uppbyggt med hyfsat logiska resonemang om varför och varför inte. Är din dogm-benämning baserad på det resonemanget eller av vad den stora massan tycker om vad LTS skriver om transparens? Eller vad du tycker allena om vad folk tycker om det LTS skriver?
Detta har jag inte fått svar på, och vill ha ett utförligt sådant. Mao, svara på frågan helt i sin helhet, inte på dess ur sitt sammanhang lösrykta delar.
MP skrev:MM: Det där är inga frågor, det är påståenden.
I all vänlighet
OK! Jag frågade också för att jag var nyfiken. Din fråga kom ju liksom i en tråd där de pågår en diskussion mellan en moderator och en forumdeltagare, därav min nyfikenhet.JustAudioMagic skrev:Kaffekoppen skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?
mest nyfiken...
Kaffekoppen skrev:Jag har ingen hemsida kallad sumpen.Flint skrev:Sumpen, tidigare "Kaffekoppen" skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?JustAudioMagic skrev:ni som driver detta forumet, är ni oxå inom LTS?
Läs inte in mer i frågan än vad som står där.
http://www.jam.se gör att en förkortning till jam känns rätt okej. Tycker förövrigt han kunde ha den i sin signatur.
Flints namnbyte kommer för de som undrar från en annan tråd.
Men helt rätt, läs inte in mer än vad som står i frågan. Det räcker att svara på den
meanmachine skrev:MP skrev:MM: Det där är inga frågor, det är påståenden.
I all vänlighet
Ingen som motsäger det i alla fall.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Har du några som helst planer på att svara på grundfrågan, eller försöka slingra dig ännu mer med motfrågor?
Svar:
Jo det såg jag, men jag frågade detta:Den "tron" är ju som bekant redan uppbyggt med hyfsat logiska resonemang om varför och varför inte. Är din dogm-benämning baserad på det resonemanget eller av vad den stora massan tycker om vad LTS skriver om transparens? Eller vad du tycker allena om vad folk tycker om det LTS skriver?
Detta har jag inte fått svar på, och vill ha ett utförligt sådant. Mao, svara på frågan helt i sin helhet, inte på dess ur sitt sammanhang lösrykta delar.
Jag kan inte svara på den eftersom jag inte ser transparens på samma sätt som dom och tydligen också du. Jag ser transparens som en ren barnslighet med tekniska förtecken.
Kaffekoppen skrev:
http://www.jam.se gör att en förkortning till jam känns rätt okej. Tycker förövrigt han kunde ha den i sin signatur.
MP skrev:Jag tror å andra sidan att förklaringen ligger på ett annat plan.
Att ingen kommenterar det alltså.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Har du några som helst planer på att svara på grundfrågan, eller försöka slingra dig ännu mer med motfrågor?
Svar:
Jag kan inte svara på den eftersom jag inte ser transparens på samma sätt som dom och tydligen också du. Jag ser transparens som en ren barnslighet med tekniska förtecken.
Och du kan inte bygga upp denna syn i argumentationssyfte? Eller att vi andra skall förstå vad du vill ha sagt?
Flint skrev:Du börjar bli tjötig.
meanmachine skrev:Det svåra frågorna som är relevanta besvaras inte.
1. F/E som testmetod utgör en liten del i vad som totalt avgör välljud och är därför inte suverän.
2. Ingen grupp oavsett är helt befriad från dogmatiska, ideologiska element.
3. LTS som grupp har inte möjlighet varket med mängd folk och troligen ekonomiska tillgångar för att kompromisslöst utföra testerna komplett.
Sen gruppen har igen unison syn vilket skapar förvirring och osäkerhet hos parter utanför.
Det klarade han av att berätta alldeles själv. Tänk vad bra.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Jag har ingen hemsida kallad sumpen.Flint skrev:Sumpen, tidigare "Kaffekoppen" skrev:Varför undrar du? Tycker du moderatorerna gör ett dåligt arbete? Tycker du att de är partiska?JustAudioMagic skrev:ni som driver detta forumet, är ni oxå inom LTS?
Läs inte in mer i frågan än vad som står där.
Flints namnbyte kommer för de som undrar från en annan tråd.
Men helt rätt, läs inte in mer än vad som står i frågan. Det räcker att svara på den
JustAudioMagic:s nick har inget med hans hemsida att göra såvida han inte vill det och då hade han döpt sig till något annat. Punkt.
Morello skrev: Jag tror den här typen av bjäbbtrådar skadar forats och dess medlemmars anseende högst väsentligt.
Nej, det var fel av mig. Jag strök det i mitt inlägg ovan. Ber om ursäkt för det, det skall man göra när man har gjort fel.JustAudioMagic skrev:Kaffekoppen skrev:
jag har väl ingen sida som heter JAM heller??
Mayro skrev:JustAudioMagic
Har du en firma ? Som arbetar med ljud??