Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Jag vill inte skyffla ansvaret på ngn. Jag tycker det bara är beklagligt att en förenings angelägenheter gentemot sina medlemmar har blivit allmänstoff som alla verkar ha en åsikt om, väldigt få av dem har erlagt medlemsavgift. Med detta vill jag inte belägga diskussionen med en munkavle, men det är ju på gränsen till fånigt att som ickemedlem raljera om vad som är fel etc; dels pga att det rent mandatmässigt inte blir ngn förändring pga detta, dels att det i längden sabbar mångfalden bla på detta forum. Företrädare för och medlemmar i LTS dras ju också in i denna soppa av vinkelvoltar. Tipset är väl att göra som en av fyra saker; gå med i lts och förändra per demokratisk ordning, starta en ny förening för att tillvarata särintressena, inte tjafsa om ngt man eg inte har ngt intresse i för tjafsandets skull, samt till sist fortsätta vädra åsikter som förr.
Åter igen: det är trist att så många väljer det sista alternativet. Det är rätt så mycket trampande i luft till ingen nytta.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Jag vill inte skyffla ansvaret på ngn. Jag tycker det bara är beklagligt att en förenings angelägenheter gentemot sina medlemmar har blivit allmänstoff som alla verkar ha en åsikt om, väldigt få av dem har erlagt medlemsavgift. Med detta vill jag inte belägga diskussionen med en munkavle, men det är ju på gränsen till fånigt att som ickemedlem raljera om vad som är fel etc; dels pga att det rent mandatmässigt inte blir ngn förändring pga detta, dels att det i längden sabbar mångfalden bla på detta forum. Företrädare för och medlemmar i LTS dras ju också in i denna soppa av vinkelvoltar. Tipset är väl att göra som en av fyra saker; gå med i lts och förändra per demokratisk ordning, starta en ny förening för att tillvarata särintressena, inte tjafsa om ngt man eg inte har ngt intresse i för tjafsandets skull, samt till sist fortsätta vädra åsikter som förr.
Åter igen: det är trist att så många väljer det sista alternativet. Det är rätt så mycket trampande i luft till ingen nytta.
Jag kan knappast säga att jag förstår din inställning. Det vore att överdriva. Om LTS vill hålla sin förening för sig bör dom inte gå ut på ett allmänt forum som det här. Borde inse att om dom gör det får dom ta det som det blir. Många av dom kan knappast beskyllas för att vara direkt ödmjuka i sin framtoning heller. Om ni inte vill att LTS skall diskuteras borde ni skriva in det i stadgarna. Jag har iofs. inte med det att göra men det vore enklare att följa er intention då.
Vee-Eight skrev:Varför skulle det vara tystande på G? Belyste bara det faktumet att det var en förening med medlemmar som alla andra.
Absolut!Mayro skrev:är det tystande på g V8án...![]()
Tror du inte LTS föreningen pallar att bli lite synade samt omdiskuterade efter allt man från LTS håll synar o diskuterar om andra? Det ingår ju till o med att sådant SKALL ske... Då pallar man nog själv med att andra kollar in föreningen.
JAG tror full o fast att min förening klarar av att diskuteras utan att diskutionen tystas ner. Annars är det fasiken skumt detta.... samt ev att föreningen ÄVEN tjänar på detta numera upplystare tillvaro som blivit där faktiskt man diskuterar föreningen o dess sysslor o mål mm.. Som alla friska föreningar gör i övrigt...
Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Flint skrev:En tråd om hur LTS skall nå ut bättre med sitt budskap till folket. Alltså konstruktiva förslag för att minska ev. missuppfattningar som kan förekomma.
Ja, för de som undrade varför jag bad Flint stänga tråden vänligt så framgår det ju kanske tydligare nu:Flint skrev:Någon sa att LTS inte kommer att nå ut mer än såhär till folket. Nej troligen inte och det ser jag som ett friskhetstecken hos folket. Konsekvensen av LTS ljudfilosofi om man hårddrar den bleve att marknaden sjönk ihop och tvärdog. Det enda som blev kvar var en begagnadmarknad med fem produkter och Ino Audio förstås. Det kallar jag valfrihet. Tur att medelSvensson är frisk och sund.
Frågan är varför du inte skrev det här direkt. Då behöver ju ingen tveka på vad du tycker. Det är väl bättre än att låtsas vilja hjälpa till?
Din syn på det bekymmrar mig inte så mycket för du bråkar ju för att det är roligt, röra runt i grytan lite. Du är inte så intresserad av sanningen.
ps. Det var 40 personer på senaste mötet och de som var där kom för att titta på precis sånt som du hävdar inte får plats i branchen med LTS som stark aktör, Kinahifi och rörförstärkare.
Och däremellan har jag kommit med några konstruktiva förslag som tydligen har gått dig spårlöst förbi. Därav den senare kommentaren. Ni vill tydligen inte ha konstruktiva förslag heller.
Flint skrev:Det finns att mönster i mottagandet på faktiskt. Först flörtar dom med en och försöker köpa in en i rätt tänkande med små tillrättavisningar kombinerat med små fina morötter och erkännanden. Om inte det går provoceras man lätt och förlöjligas lite. Hjälper inte det så kommer sexuella anspelningar. Om inte det heller funkar idiotförklaras man med förhoppningen att man ska bli förbannad och göra bort sig och åka ut eller frivilligt försvinna. Om inte det heller hjälper spelar man sårad och mobbad och ropar på pappa och vill ha stöd. Sen kanske det blir lugnt ett tag medan värjorna slipas och argumenten koncentreras för att åter börja om och gå runt ett varv till, och ett till, och ett till... Den värsta fasen är den smetigt inställsamma eftersom den är så vidrigt falsk. Detta beteende gäller förstås inte för alla här, bara för vissa som har funnit en gnutta självförtroende i den rätta sanningen här till slut.
Kaffekoppen skrev:Nu får du nästan ge dig![]()
Skäms du aldrig?
Flint skrev:Jag håller med om att jag inte borde ha startat den här tråden. Man ska inte ge denna lilla förvirrade spillra i HiFi-världen mer uppmärksamhet än vad dom är värda. Dom borde helt enkelt bara nonchaleras.
Jag håller med om att jag inte borde ha startat den här tråden. Man ska inte ge denna lilla förvirrade spillra i HiFi-världen mer uppmärksamhet än vad den är värd. Jag borde helt enkelt bara nonchaleras.
Kaffekoppen skrev:Föreningen lär nog vara kvar som förening framöver med:) Att föreningar skulle vara gammaldags har jag svårt att förstå - svenska folket är ju oerhört föreningsaktiva.
Det är ju tillsammans vi gör saker. Genom föreningen informeras om de aktiviteter vi har.
Tidningen vill vi ha kvar, MoLT kommer inte bli någon gratis nättidning utan den är en av våra medlemsförmåner.
Pengar behövs för att arrangera våra möten och föresläsningar och naturligtvis bekosta tidningsproduktionen
Det kostar 240 pix om året för närvarande, inte det blodigaste.
Allt är inte gratis bara för att internet finns, men tanken är att informationsmängden på hemsidan skall bli bättre och mer uppdaterad.
Kaffekoppen skrev:Det har diskuterats rätt mycket kring det, och i dagsläget finns inga planer på en kompletterande nätupplaga - vilket hade varit alternativet. Papperstidningen vill vi ha kvar då det anses vara ett bra mervärde och är mycket uppskattat av medlemmarna.
Lösnummerförsäljning kräver rätt mycket arbete i förhållande till intäkten. Det är svårt att administrera det. Tidningen finns dock på många bibliotek.. hmm.. Jag vet att man kan beställa gamla nummer, men jag har faktiskt ingen aning om man måste vara medlem för det..
Kaffekoppen skrev: Jag vet att man kan beställa gamla nummer, men jag har faktiskt ingen aning om man måste vara medlem för det..
subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev: Jag vet att man kan beställa gamla nummer, men jag har faktiskt ingen aning om man måste vara medlem för det..
Kolla upp det, skulle kanske vilja beställa ett par nr.
Användare som besöker denna kategori: Ogjort, osterlenaren och 35 gäster