Naqref™ skrev:Händelsehorisonten.
Riktigt ! Snabb av bara attan

Utmattningssyndrom är ett annat namn.
Moderator: Redaktörer
Danne72 skrev:Vad händer?
Eller rättare sagt händer det något?
Är sugen på ett nytt projekt så jag hade hoppats att det här inte bara rann ut i sanden.
Danne72 skrev:Va kul att tråden inte bara verkar rinna ut i sanden då precis 4st av basarna har inhandlats![]()
Ser fram mot en lärorik fortsättning!
Kaffekoppen skrev:(men ful är den)
Danne72 skrev:Jag sitter med den uppsättningen också!
Jag trodde inte att det var så stor skillnad mellan olika filter!!! Har upplevt precis samma sak som dig Lilltroll (ganska kul att kunna jämföra på detta sätt).
Trodde att jag skulle få hem fyra baselement från eltek men det sket sig tydligen... (eltek vill tydligen inte ha svenska kunder). Nu sitter jag snart med tre element i alla fall... skall bli kul att börja mäta lite.
Har du/ni forskat vidare på diskant?
Danne72 skrev:Vilken/vilka har du hittat!
Jag utgår från att det fortfarande är tillsammans med waveguid![]()
Några nya mät resultat att dela med dig av?
Danne72 skrev:Vilken Härmapa jag är:D
Jag har byggt ihop några klass D steg från 41hz för att använda med Behringer. Lovar att jag inte visste att du också gjort det. Jag vet inte om de håller samma klass som UcD180 men de får duga så länge.
Vad kul med en friformsmaskin kan man göra beställningar med dig sedan
Danne72 skrev:Hur går det?
41hz förstärkaren (amp9) var väl inte någon höjdare direkt så den skall få driva lite basar istället. Jag har några amp6 och amp5 från samma firma som låter betydligt bättre så det blir till att köra med dem så länge. Har du mätt på några nya diskanter eller testat att göra någon waveguide Lilltroll?
Jag är så sugen att komma igång med något nytt projekt men det står ganska så stilla då min mät jigg för speakerworkshop inte vill fungera som det var tänkt. Jag har byggt Mätro1 efter Linnars beskrivning men speakerworkshop klagar hela tiden på att jag har en öppen krets vid ingången då jag skall försöka att kalibrera impedansen. Jag har inte kopplat fel vad jag kan se (har gått igenom den ett flertal gånger). Är det någon annan som har stött på det problemet?![]()
Jag har även svårt att få mitt bättre ljudkort (emu1616) att fungera i speakerworkshop då den klipper alldeles för tidigt. Är det någon som har ett emu1616 som kan tipsa om vilka program som man kan köra det under?
Jag har läst att EMU kortet skall fungera i ARTA är det någon som har
testat det?
Kaffekoppen skrev:Är du något i sthm alls?
Pratade med en filur i helgen som tydligen anekterar stor del av din tid
lilltroll skrev::D![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har lyckats få till realtidsfiltrering i MATLAB under WINDOWS !!!
(Det enda som behövs är DAQ toolboxen)
MATLAB filtrerar nu i realtid på CPU:n !!!
Och det fungerar i praktiken. Inga hack mellan paketen.
Källan är en extern CD-spelare som går in på ljudkortet. Utgången går sedan direkt till förstärkaren.
TOKCOOOLT
Man kan t o m ändra filterparametrarna i realtid !
Jag trodde aldrig jag skulle kunna få det här att fungera under Windows !!!
OK, vart hittar man modifierade drivrutiner som låser upp alla kanaler till SB-kort. Har haft en sådan till SB-Live som fungerade bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 253 gäster