Moderator: Redaktörer
Nune skrev:Sen angående vilken bas jag ska ha så har jag fått för mig att det är bättre att köpa 2 bra basar än 4 mindre bra, i samma storlek då.
Nu har jag inte räknat på lådorna eller tagit hänsyn utan mest tittat på hur djupt dom går och hur lättdrivna dom är.
Nune skrev:Så fick rubriken heta.
Jag har lyssnat på ett par Cerwin Vega CLS215 tror jag det va. 2 15"are i varje låda va det iaf.
Jag gillade trycket på basen men tyckte att när man skruvade upp volymen så skar det i öronen.
Ragnwald skrev:Skrivet: lör apr 14, 2007 6:40 am Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Känner inte din bror.
Bara för att de är hornhögtalare med hög verkningsgrad, innebär det inte att det är en lätt last för en förstärkare.
Tråkigt med förutfattade floskler ang hornhögtalare.
Ragnwald skrev:Känner inte din bror.
Bara för att de är hornhögtalare med hög verkningsgrad, innebär det inte att det är en lätt last för en förstärkare.
Tråkigt med förutfattade floskler ang hornhögtalare.
Nefelim skrev:Ja tyvärr finns det åsikter om just hornhögtalare, mycket ofta från sådana som knappt lyssnat på dem, eller hört sämre hornkonstruktioner. Mina Klipsch RF-7 är jag supernöjd med! Låter inte "horn" alls. Lättdrivna? Njae. Visserligen har de en verkningsgrad på 105dB, men dubbla 10"-basar som kräver mycket ork av förstärkaren..
Nefilim skrev: Njae. Visserligen har de en verkningsgrad på 102 dB, men dubbla 10"-basar som kräver mycket ork av förstärkaren..
paa skrev:Nefilim skrev: Njae. Visserligen har de en verkningsgrad på 102 dB, men dubbla 10"-basar som kräver mycket ork av förstärkaren..
Det rätta uttrycket för dessa 102 dB är nog känslighet snarare än verkningsgrad.
Att det är jobbigt för förstärkare beror inte på om det är stora och många basar, utan om det är låg impedans.
Nagrania skrev:Jag som älskar horn kan konstatera att horn ibland kan låta lite megafonaktigt. .
AnotherDrinkPlease skrev:LTS trevägare med 4 baselement eller den ev. nya modellen lär vara rätt kapabla till bas samtidigt som det inte låter skräp. Då får du pilla endel själv och kompletterat med baslådor så lär det kunna dallra både här och där. Prisklass har du dock inte nämnt något om.
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=955
/C
Sanny_X skrev:Det är isobarik, 2 element med magneten innåt och 2 element med magneten utåt. De sitter kon mot kon.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster