Almen skrev:Håller med Johan, vi får inte blanda ihop saker här.
Tycker att det är just det vi gör, tyvärr. Det han länkar till är för mig bara en en beskrivning av principen.
Almen skrev:Till hans 2-3 sidor vill jag dock lägga beskrivningar för framtagning av konstlast, fungerande switchar, var man skall ha korta kablar, etc. Max 20 sidor totalt.
Men, att sedan utföra testet på ett relevant sätt; att snabbt hitta svagheter i testobjektet, att välja rätt musikmaterial, välja rätt volym, korrelera med relevanta mätningar - allt detta kräver mycket, mycket mer.
Här kan jag förstå att det blir mycket svårt att få till en kort och korrekt beskrivning, men det bör gå.
Almen skrev:Jag har en liknelse (säkert dålig):
Ett musikstycke för en stråkkvintett kanske kan beskrivas på ett 40-tal sidor i ett partitur. Är det någon som tror att det "räcker" som beskrivning för hur en godtycklig grupp människor skulle kunna utföra det som det instrueras om?
Jag varken tror eller tycker att någon "godtycklig" ska hålla i dessa lyssningar. Jag skrev även tidigare att det ska förutsättas att personen ska ha lämplig kompetens.
Men om du vill likna en tränad lyssningsgrupp med en godtycklig dito passar liknelsen bättre.